Keskustelua välittäjistä

Veikkaisin, että liittyi jotenkin autentikointiin, kun mobiilivarmenteella oli joku päässyt sisään, ja muuten sivu toimi. Taisi virheilmoituskin olla jokin oAuth liittyvä…

Sama toimii myös toisinpäin, eli ostossa rahat lähtee tililtä vasta 2 päivän päästä. Katetta toki pitää olla ennen ostoa.

Itsellä on tili sekä Nordnetissä että Nordeassa ja olen päätynyt käyttämään lähinnä vain Nordeaa. Pääasiallinen syy siinä kun pankkiasiat muutenkin Nordeassa ja Nordnet ei tarjonnut vielä vähän aikaa sitten kuin pelkän username/pwd tunnistautumisen kun taas Nordean pankki-autentikaattori-appi toimii näppärästi.

Varojen siirto itsellä Nordeassa helppoa kun pääasiallinen tili on siinä samassa, isommatkin möykyt siirtyy ongelmitta. Nordean sivusto on yksinkertaisempi kuin Nordnetin jossa erilaisia toimintoja, graafeja ja UI-featureita on enemmän. Väittäisinpä että täten Nordea on myös helpompi käyttää jos tietää mitä ostaa tai myy. Välityspalkkioissa “tavallisen kuolevaisen” tasolla Nordea lienee halvempi, suurin ero tulee pienissä kaupoissa joissa Nordealla on 1% välityspalkkiokatto kun taas Nordnetillä menee kiinteä minimikulu. Mutta Masse-setä ei taidakaan olla pikkutekijä.

Sitten kun kauppaa on enemmän Nordnetillä hinnasto halpenee kauppojen määrän mukaan alaspäin edellisen kuukauden mukaan kun taas Nordealla hinnasto halpenee alaspäin edellisen 3kk:n aikana kertyneiden välityspalkkioiden mukaan. Nordnetin säilytys on ilmainen kun taas Nordealla maksaa pari euroa jos edellisen 3kk:n aikana ei ole ollut yhtään kauppaa, muuten ilmainen. Reaaliaikaiset kurssit pohjoismaisiin sisältyy Nordealla hintaan, Nordnetillä taitaa kurssinäkymissä olla 15min viive ja kaupanteossa taasen snapshot.

Itse olen lähinnä käyttänyt Nordean tällä hetkellä useasta saatavilla olevasta eri UI:sta Nordean Investoria pääasiassa tietokoneella, joku kauppa tullut tehtyä kännykän kautta. Nordnetin appia en ole testannut.

2 tykkäystä

Nordea helpompi käyttää? Olen rohkeasti täysin eri mieltä, nordea on sekava ja epä-intuitiivinen vrt. Nordnet.

Nordnetillä pohjoismaiden kurssit reaaliaikaisia, muut snapshot.

4 tykkäystä

Tänään taas Nordean Osakesäästöpäivä. Tällä kertaa Suomen pörssissä, kaupankäyntikulut siis max. 1e per kauppa.

1 tykkäys

Onko muilla ongelmaa Nordnetin reaaliaikaisten talletusten kanssa? Aamulla siirretyt rahat bittiavaruudessa…

Siirsitkö ennen klo 8, jolloin rahat siirtyvät tavallisena tilisiirtona?
image

1 tykkäys

Siirsitkö ennen klo. 8:00? Tulevat ainakin silloin ehkä seuraavana päivänä.

Edit. Jaa olin hidas :smiley:

Ei. Tein 10 jälkeen siirron. Ei ole tullut vieläkään. Eipä auta muuta kun laittaa viestiä Nordnetille… pffft

Saako Nordealla jenkki markkinoille stop lossia tai sitä triggeriä ?
Meinaan kerran karkas hinta alas kun ei ehtinyt hintaa muuttaa. Spaceissa aika riski.

@Parre Itse kysyin tätä hetki sitten, eikä ollut tuolloin saadun vastauksen mukaan ainakaan mahdollista ei-ammattimaiselle sijoittajalle millekään markkinalle. En tiedä onko ammattimaiselle tämä mahdollista…

1 tykkäys

Näyttäs pohjoismaihin ainakin toimivan trigger toimeksianto.
Suomi, ruotsi,norja,tanska

1 tykkäys

Nordean ‘osakesäästöpäivät’ jatkuvat myös ensivuonna :+1:

8 tykkäystä

No meillä on vain eri mielipide asiasta ja jokaisen henkilön osalta oma mielipide on omalta kannalta juuri se oikea, ei siitä kannata kiistellä. Loggasin juuri Nordnetin päänäkymään ja kyllähän siellä kaikenlaista kilkettä on siellä ja täällä. Menut ovat hieman sekavia jos ei aktiivisesti käytä palvelua ja muista ulkoa mitä löytyy mistäkin. Kyllä ne toiminnot löytyvät kun niitä menuja kahlaa hieman. Nordnet on UI:lta monipuolisempi joten minusta on ihan loogista ettei se ihan niin suoraviivainen/yksinkertaistettu ole.

Jos palvelua käyttää usein ja jatkuvasti, ei UI:lla sinällään ole enää niin suurta merkitystä koska käyttäjä oppii/muistaa mitä löytyy mistäkin. Siis olettaen että päätoiminnot löytyvät näppärästi lyhyiden menu/klikkausketjujen takaa. (Itse käytin ennen eniten Nordean vanhan verkkopankin UI:ta, nyt tulee oikeastaan pyöriteltyä Investorin kautta pääasiassa).

Mitäpäs Mandatumin markkinasyvyydessä nuo “tili” sarakkeet tarkoittaa? Kuvassa tämän hetken tilanne Harvialta.

Ihan laskimen perusteella arvaisin, että määrien kumulatiivien summa.

6 tykkäystä

No katsos vaan… Mietin selvästi liian monimutkaisia vaihtoehtoja :sweat_smile: Ei ole ihan päivä eikä kaksi kun asiaa on tullut pohdittua. Voisiko sanoa että todellakin en nähnyt metsää puilta :grin:

1 tykkäys

Pyytäisin mielipiteitä palvelujen käytettävyydestä sekä hinnoittelusta Nordean “Premium-asiakkailta”.

Tämä hetkellä salkut Mandatum, jonka hintataso erinomainen ja käyttöliittymät vähintäänkin hyvä+. Pankkiasiat OP koska entisen elämän lainat olivat sieltä.

Nyt Nordea kitisee siirtämään salkut heille, kun hieromme lainatarjousta kuntoon. Mahtaako olla järkeä…?

Erityisesti osakekaupan hinnoittelu ja mobiiliappien toimivuus kiinnostaa.

Nordean mobiilipankki on hyvä ja toimiva - osakekaupankäynti taas kaukana siitä Investorin kanssa. Tulee toimeen, jos tietää mitä ostaa ja käyttää harvoin. Itsellä ollut siellä jotain historiasyistä, mutta siirtänyt lähes kaiken pois.

Nordean hinnoittelu pääasiassa hyvällä tasolla, kaupankäynnin määristä ja summista riippuu. Mutta esim. valuuttatilit puuttuu. Osingot ja aktiivinen ulkomaan kaupankäynti tuottaa aika paljon piilokuluja.

Yhtiötapahtumat tulee paperisena, helposti viipyy matkalla yli aikarajojen.

Mandatum palvelultaan ja sovelluksiltaan voittaa Nordean helposti.

5 tykkäystä

Nyt on näköjään tullut OP:lta omistaja-asiakkaille (tai ainakin minulle) viestiä, että ensi vuoden aikana saisivat osakesäästötilin avattua. :partying_face: Sitä odotellessa… :neutral_face: Lisäksi 1% palkkiokatto osakesijoituksissa jatkuu ainakin elokuun loppuun. Oli viestissä jotain muutakin, mutta nuo nyt ensimmäisenä osuivat silmään.

2 tykkäystä