Keskustelua välittäjistä

Tässä tarkemmin. Myös ulkomaisten osakkeiden säilytysmaksu poistuu.

4 tykkäystä

Nordeasta löytyy käyttötili, asuntolaina ja pari salkkua. Nordnetissä sitten aot ja ost.

Nordea on valovuoden päässä Nordnetin käyttömukavuudesta osakekauppoihin liittyen. Äärimmäisen harvoin tulee Nordeassa mitään kauppaa tehtyä, koska ns. pitkän pidon lappuja pääosin, mutta nyt keskiviikkona myin Nordean omat osakkeet pois toisesta salkusta. Ensinnäkin tämä Investor on erittäin monimutkaiseksi tehty eikä se tarjoa kaupankäyntiin kovinkaan helppokäyttöisiä toimintoja. Osto/myyntitapahtuma vaatii useamman painalluksen ja lopulta vielä tunnusluku-vahvistuksen. Tarjoustasoja näkyy vain yksi ja sitä pitää itse päivittää painamalla päivitä-nappulaa. Oli pakko Nordnetin tasoja katsella samaan aikaan.
No myynti toteutui, mutta rahojen saamisessa käyttöön meneekin sitten ilmeisesti edelleen 2-3 päivää. Miten voi nykypäivänä pankin sisällä salkusta myymällä mennä useampi päivä, jotta rahan saa käyttötililleen käytettäväksi mihin sitten tahtookaan?

Hintoihin en kauheasti osaa sanoa, mutta 8€ näytti olevan minimi ja siitä sitten riittävästi kauppaa tekemällä jossain vaiheessa laskee.

Mutta suosittelen ainakin isomman kaupanteon salkun jättämään pois Nordean palveluista ellei halua hermojansa menettää.
Nordean mobiilipankki on sitten normaaliin pankkiasiointiin oikein onnistunut tekele. Vaikea ymmärtää miten tuo Investor on sitten noinkin surkea vaikkei taida kovin vanhakaan olla.

3 tykkäystä

Nordean investor on tosiaan suhteellisen kamala käyttää ja nopeiden liikkeiden vastainen, koska jumittelee ikävästi. Jos ostelee harvoin, niin siihen kohtuullinen. Valuuttatilit uupuu ja 0,3% vaihtokuluilla tulee nopeasti lisää kuluja.

2 tykkäystä

Menee sulla nordnetissäkin se 2-3 päivää ennen kuin rahnat on oikeasti sulla. Tai kokeile huviksesi tehdä myynti nordnetissä ja nostaa rahat heti käyttelytilille. Alkaa korot juoksemaan, kun tili miinuksella. Se osakekaupan selvittelyaika on välittäjästä riippumatta tuon verran.

3 tykkäystä

Kyllä mutta kaikki eivät edes tarjoa mahdollisuutta luotottaa tuo selvittelyaika.

Nordean perus verkkopankki ja varsinkin mobiilipuoli on oikeasti hyvä, sijoituspuoli/Investor on karmeata kuraa.

Samaa mieltä tästä. Tosin uuden verkkopankin sijoituspuoli herättää toiveita, että parempaa voisi jossain vaiheessa olla tulossa.

1 tykkäys

Minulla menee Nordeassa miniminä 1 euro/kauppa ja muutenkin kaikki toimii hyvin. En ole päivätreidaaja, vaihto puolelta vuodelta on noin 300 teur - suomalaisia ja ruotsalaisia osakkeita on salkussa. Osakkeiden analyysit ovat ”järkeviä” hypetystä ei ole.
Ostoja ja myyntejä voi sujuvasti tehdä aika isosti samana päivänä, riittää että huolehtii veloituspäivälle saldoa.

1 tykkäys

Tein noin vuosi sitten siirtymän Nordnet → Nordea salkkujeni suhteen, kun olin siirtämässä pankkipalveluita joka tapauksessa OP-> Nordea. Nordnetin hintataso oli yksinkertaisesti aivan liian kallis omille volyymeille, salkkuni on noin 25k€ ja kaupat tyypillisesti 500-1000€. Nordnetissa tuon kokoisia kauppoja on mahdotonta hajauttaa ajallisesti järkevin kuluin.

Investorin käyttöliittymä on kyllä kauhea, eikä esimerkiksi salkun tuottograafia saa näkyviin. Myös Superluotto oli Nordnetissa kova juttu.

Kokonaisuutena olen kuitenkin tyytyväinen siirtoon, salkkuni on kokonaisuudessaan Nordean OST. Kun saan tuon täytettyä limittiin, harkitsen AOT avaamista Nordnetiin koska kauppavolyymini olevat mahdollisesti silloin suuremmat. Kulutietoiselle Nordea on nähdäkseni kuitenkin paras vaihtoehto.

3 tykkäystä

OP:lta ilmeisesti olisi lähdössä arvopapereiden säilytyskulut omistaja-asiakkailta ja jotain alennuksia OSTiin sijoittamiseen. Ainakin tälläistä viestiä sieltä oli tullut.

Hieman kyllä tuossa taas epäilyttää, kun on puhe eduista. Olen sitä mieltä että kaikki edut ja tarjoukset on huomattavasti helpompi vetää pois verrattuna perushinnaston korottamiseen.

Itselle tosin Nordnet on vielä kilpailukykyinen, koska kuukausisäästän tai ostan isompana bulkkina suoraan.

Oli tosiaan viesti ilmestynyt mobiiliin. Siellä alkaa ilmeisen kova kilpailu asiakkaista, nyt on jopa OP ilmeisesti avaamassa vuoden alussa OST:iä asiakkaille :thinking: Ei ole kun vuoden myöhässä.

2 tykkäystä

Jos teet Nordnetissä edes yhden kaupan kuussa niin minimikulu on 7e. Nordeassa taas on 1% kulukatto. Ei se hajauttaminen missään nimessä ole mahdotonta noin isoilla kaupoilla, koska pääset sen prosentin alle Nordnetissä aika usein eikä se paljoa yli mene 500e:n kaupoillakaan. Voisi jopa väittää, että 500-1000e kaupoilla ei tule hirveästi kulueroa kumpaankaan suuntaan. Minä ottaisin noilla kauppasummilla mieluusti Nordnetin mobiilisovelluksen ja nettisivun käyttööni. 0,01-500e kaupoilla tilanne kallistuisi Nordean suuntaan.

Edit: @JP1 Niinhän siinä tosiaan näyttää lukevan :smiley: Eli olen täysin samaa mieltä @Abel :n kanssa, Nordea on paras vaihtoehto. Nordnet on pelkkää rahastusta jos keskimääränen kauppasumma tippuu satasen tai parin tienoille.

3 tykkäystä

Ehkä tässä ajateltiin 1000 euron kaupan hajauttamista vaikka viiteen osaan, jolloin eroa syntyy jo.

3 tykkäystä

Toki näin OMXHssa, mutta ulkomaisissa pörsseissä heilutaankin sitten 15€ minimillä, eli joudut ostamaan vähintään 1,500€ satseja.

Ja kuten alla todettiinkin, tykkään usein ottaa riskisemmät laput Helsingistäkin kyytiin useassa erässä.

2 tykkäystä

Itselläni eteen tulleet Nordnetin Kanadan kaupat nosti karvat pystyyn, kun minimi on 20€. Myös pohjoismaiden 10€ minimi on korkea, kun siihen ei tule muutosta vasta kuin private Banking tasolla.

Private Banking tai Active trader tasot on mielestäni todella korkeat.
(Nordnet Private banking 200k€ ja Mandatum plus 50k€)

Nordnetin Helsingin pörssin hintoja pidän hyvänä ja käyttöliittymää toimivana (sekä selain, että puhelin). Silti ulkomaankaupan takia kiinostus Mandatumia kohtaan on noussut. Tämä tulee olemaan vuodenvaihteen pähkäily ja hintatasosta olen Nordnetille jo kyselyä laittanutkin. Asiaa sotkee lisäksi vielä Nordnetin tarjoama “superluotto”, joka on viime aikoina alkanut kiinnostamaan.

Nopealla vilauksella katsottuna OP:lla ei ole mitään uutta tai parempaa tarjottavaa itselleni verrattuna Nordnettiin.
NN käyn kauppaa 1500-4000 euron summilla kulujen ollessa 7e.
Saa kertoa jos missasin jotain.

Kuinka moni luottaa, että OP oikeasti saa ensi vuoden aikana OST-tilin käyttöön? Kokemus on, että ensiksi sanottiin, että keväällä -20 julkaistaan ja sitten alettiin puhua syksystä -20. Nyt olen jostakin syystä siksi skeptinen tälle. Näin ison pankin pitäisi saada toimimaan asia heti julkistushetkellä, koska moni asiakas on jo avannut tilin muualle.

Saako OP OST-tilin pystyyn ensi vuonna?
  • Kyllä
  • Ei
  • Näytä äänet

0 voters

1 tykkäys

Kyllä luotto on että viimeistään 31.12.2021 löytyy :smiley:

1 tykkäys

Kyllä on uskomatonta tää Nordean toiminta näissä posti hommissa :rofl:
Tänään tuli tämmöistä postia ja viimeinen vastauspäivä oli eilen. Täysin samoin oli Exxonin kanssa kesällä.

4 tykkäystä

Näkeekö Nordeasta jostain helposti, että mikä osakkeiden myyntitapahtuman jälkeinen todellinen nettovoitto/-tappio on? Olen ostanut yhtiön osakkeita pienissä erissä ja nyt myin niin ikään useammassa erässä osakkeet pois, joten erotuksen laskeminen käsin on kohtuullisen haastavaa.

Pistä mailia Nordealle, voit saada hyvitystä. Itse sain NOMin kanssa vastaavasta pelleilystä.

4 tykkäystä