Keskustelua välittäjistä

Kuukauden päivät Nordnetin mobiiliappi lagannut kirjautumisessa, ei viitsi enää käyttää kun kirjautuminen lagaa kokoajan iPhonella. Onko muilla samaa ongelmaa ollut?

Ainoa appi mikä ei toimi, vielä syksyn puolella toimi loistavasti.

On tarjolla @Alwar superluottokorot myös yritykselle! Tein Medifilmille vain normaalin luottolimiittihakemuksen kohdasta, joka on tässä alhaalla (eli Palvelut → Luotot ja Lainat) :slight_smile:


Superluotto-ominaisuus pitää sitten käydä aktivoimassa vanhan Nordnetin puolelta:

Itellä iPhone XR ja iOS-versiolla 14.3 en ole ainakaan huomannut mitään. Toki jatkuvasti vähemmän tulee käytettyä mobiiliversioita kaupankäynnissä.

1 tykkäys

Kiitos @Johannes_Sippola! Päälimmäinen ongelma olikin se, että olin kirjautunut omilla henk. kohtaisilla tunnuksilla, joilla on valtuutus yrityksen AOT-tilille. Näillä henk. kohtaisilla tunnuksilla näkyi tuolla vanhalla puolen tuo superluotto passiivisena. Kun yritin sen aktivoida tapahtui virhe.
Kirjauduin seuraavaksi yrityksen tunnuksilla ja näillä rupesikin sitten näkymään tuo aktivointinappi myös uudella puolella.
kuva
Nyt on aktivointi tehty, joten ei muuta, kuin oston paikkoja odottelemaan. :zzz:

1 tykkäys

Oliskohan kenelläkään minkäänlaista tarkentavaa tietoa milloin OP:n osakesäästötili julkaistaan? Alkaa kärsivällisyys loppuun… Se on tiedossa että julmetun myöhässä ja “alkuvuonna 2021”.

6 tykkäystä

Nordnet hoiti minulla väärän valuuttakursin rahastomerkinnät perumalla nämä merkinnät kokonaan. Rahasto oli ehtinyt nousta reilu 10% tuosta 28.12. Ei tämä nyt minusta mennyt oikein. Onneksi ei ollut kauhean isosta merkinnästä kyse. Minusta yhtä helppo mutta reilumpi vaihtoehto olisi ollut palauttaa se osa merkinnän rahoista takaisin mikä oli veloitettu väärän kurssin takia.

5 tykkäystä

Kenekähän tilille tuo 10% tuotto jäi :thinking:

6 tykkäystä

Tee omat laskelmat ja esitä että vahinko korvataan sinulle täysmääräisesti. Jos eivät suostu, niin laita kuvaus tapahtuneesta, omat laskelmat ja näkemykset omasta menetyksestäsi tuonne:

https://www.fine.fi/tietoa-finesta/riita-asiat/naita-asioita-kasittelemme.html

8 tykkäystä

NN sekoilut ruotsin valuutan kanssa jatkuvat. Nyt ovat pistäneet saman valuutanvaihdon mulla perjantaina ja tänään euro >> kruunu eri kursseilla vaan ja vaikka tilin kokonais saldo on oikein, niin eurotili on tuplasti miinuksella tämän takia.

3 tykkäystä

Hei!

Virheellisellä valuuttakurssilla kirjatut tapahtumat on peruttu salkustasi tänään 11.1.2021.

Samalla kaupat on kirjattu salkkuusi uudelleen oikeilla valuuttakursseilla. Kauppoja ei ole siis peruttu.

Korjatut ostotapahtumat näkyvät salkussasi viimeistään huomenna.

Sinun ei tarvitse tehdä mitään.

No nyt kuulostaa paremmalta.

2 tykkäystä

No jos NN puolella on häikkää, niin kyllä Nordea sen aina peittoaa. Muutamalla klikkauksella sai Investorin tämän näköiseksi:

Muutenkin ihan käsittämätöntä, että Nordean kokoluokan lafkan verkkosivut ja palvelu on tuollaista viime vuosikymmenen koulun harjoitustyön tasoista roskaa. Hävettää olla tuollaisen puljun asiakas. No onneksi siitä eroon pääsy on luvassa tänä vuonna :slight_smile:

7 tykkäystä

Pankkiasioinnissa ei mitään valittamista ja premiumina saa todella nopeaa asiakaspalvelua. Mutta tuota Investoria en käyttäisi missään nimessä. Jos Nordea saa Investorin joskus päivitettyä 2020-luvulle niin sitten voisin harkita esimerkiksi osakesäästötilin siirtoa sinne. :smiley:

Onko muilla samaa ongelmia NN kurssikäyrien kanssa, että pisin näkyvä tuottohistorian aikajakso on YTD-tuotto, vaikka kuvaajan alta valitsisi 5v ajanjakson? Intraday-graafi näkyy ”normaalisti” kuten ennenkin.

Huomauttaisin tähän, ettei näissä vertailuissa välttämättä kannata aina laskea pisintä mahdollista kuluketjua päästä päähän.

Itse vaihdoin NoNnista Mandatumiin pääasiassa kaupankäyntikulujen vuoksi. Salkkujen arvosta lähes puolet (riveistä yli puolet) on jenkeissä, jonne myös suurin osa kaupoista keskittyy. Mutta kun myyn jotain niin dollarit jäävät valuuttatilille makaamaan, ja kun ostan jotain niin kaupat tehdään niillä. Valuuttakuluja syntyy vain, jos jonkin alatilin pätäkkä loppuu, ja sitä pitää siirrellä salkusta toiseen. Onneksi näin ei ihan joka kaupan kohdalla ole.

1 tykkäys

Hei!

Etsiskelen itselleni uutta välittäjää, osaisikohan joku täällä antaa neuvoja? Nimittäin Yhdysvaltoihin muuttamisen seurauksena Nordnet irtisanoo osaketilini. Tämä liittyy jotenkin Yhdysvaltain lainsäädäntöön - myöskään Nordea ei suostu ottamaan sijoituksia. Muuttoni on väliaikainen (1-2 vuotta) ja olen yhä verovelvollinen Suomeen.

Haluaisin kuitenkin jatkaa yhä kaupantekoa seuraavien parin vuoden aikana. Löytyykö jotain välittäjää, joka soveltuisi tähän tilanteeseen ja mielellään hoitaisi myös veroselvitykset kaupankäynnistä?

Hei,
Olen aika nuori aloitteleva sijoittaja.

Käytän tällä hetkellä OP:ta, mutta todella rajoitetun valikoiman takia aion vaihtaa varmaankin Nordnettiin

Tekisi mieli kuitenkin käydä kauppaa myös USA:n osakkeilla, ja ns. senttiosakkeitakin olen hieman tutkinut. Tiedän että Nordnetin välitysmaksut ovat USA:an älyttömän korkeat, joten olisiko mitään ehdotuksia välittäjästä USA kauppaan.

Lynxiä kattelin, mutta salkun arvo pyörii 1.5k-2k välillä,.joten ei rahat riitä Lynxiin tilin avaamiseen, varsinkin kun sitä tulisi käytettyä Nordnetin kanssa rinnakkain.

1 tykkäys

Degiro on edullinen, mulla nordnet ja degiro

2 tykkäystä

Jos veroilmoituksen tekeminen itse ei kiinnosta, Mandatum voinee olla hyvä vaihtoehto, jos uskallat käydä salkun kokoon nähden isoja kauppoja. Nyt siellä on tarjous, jossa välityspalkkiot ovat uusille asiakkalle parhaimpaan ryhmään kuuluen huhtikuun? loppuun asti. Osakesäästäjien jäsenenä pääsee toiseksi parhaaseen ryhmään, jossa välityspalkkiot NYSE min. 6 euroa. Vuosimaksu nettitilauksella 29 euroa, nuorisojäsen pääsee vielä halvemmalla.

1 tykkäys

Jos sijoitusomaisuutesi koko ei ole huomattava, ensisijainen vaihtoehto lienee ulkomaisen välittäjän asiakkaaksi ryhtyminen. Esim. Interactive Brokers toimii molemmilla mantereilla. Sillä(kään) et tosin pääse Helsingin pörssiin. Ulkomaisilla välittäjillä veroasiat Suomeen pitää hoitaa itse.

Tämä nappasi huomion. Tutkin hieman tuota osakesäästäjien liittoa ja vaikuttaisi olevan nuorelle vain 10€ vuodessa. Katsoen, että se tosiaan antaa Mandatumissa (ja muuallakin) kovat edut niin aika kova diili.

Mandatum vaikutti kyllä hyvältä kaikin päin, sillä saisi tehtyä myös hyvin kauppaa kotia päinkin. Tämän takia mietinkin, että jos Mandatumille menisi niin olisiko mitään järkeä hankkia sitä Nordnettiä, vai kannattaako vain käyttää Mandatumia kaikkeen?