Keskustelua välittäjistä

Olen nyt tämän nordnetin jenkkinokian blokkaamisen jälkeen harkinnut välittäjän vaihtoa, voisiko joku kertoa aloittelijalle miten voisin helpoimmin siirtää omistukseni Osuuspankkiin tai jollekkin toiselle/paremmalle välittäjälle. Osuuspankissa on jonkun verran omistuksia, mutta en varmaan ole niitä siirtämässä vaikka vaihtaisinkin johonkin toiseen.

1 tykkäys

MItenkään nyt Nordnettia puolustelematta, olethan tietoinen että muut välittäjät ovat tehneet ihan samaa?

mitkä välittäjät? kaikki? onko linkkiä tai omaa kokemusta?

1 tykkäys

Kaikki wsb-osakkeet ovat toimineet ainakin Mandatumilla. Eikä ole tullut vastaan raportteja siitä, että suomalaisissa joku ei jossain toimisi, pl. Noksu Nordnetissä.

Edit: Ei löydy Nysen Nokia Mandatumin listalta.

Kyllä, ymmärtääkseni nordnet taisi olla ainoita suomalaisia jotka olivat blokanneet, rehellisesti olen kyllä sen verran vellihousu että jos siirtoa varten pitäisi myydä positioita tai se olisi muuten erityisen hankalaa niin en varmaan vaihda, odotan myös nordnetin supportilta viestiä tuosta ja toivottavasti saan hyvän selityksen

En itse Mandatumista tiedä mutta tältä foorumilta jostakin luin että myös Mandatum olis blockannut Nokian Nyse version. Onko sinulla siis tietoa että ei ole blockannut?

Korjataan sen verran, että tuo ei taida tällä hetkellä näkyä edes listoilla.

Sama juttu Degirossa,en löytänyt listoilta
tosin haku oli niin sekava että voi olla etten osannut etsiä

Nokia-ketjusta poimittu

1 tykkäys

Mandatumilla oli myös muutaman foorumikäyttäjän mukaan blokattu. En ole OP:n asiakas niin en tiedä löytyykö heiltä sitä alunperinkään? Esimerkiksi Nordeasta ei…

Rahalla saa kyllä osakkeet siirrettyä toiselle välittäjälle. Hinnastoista löytyy lisätietoa.

Rehellisesti sanottuna OP:lle vaihto olisi itselle helpoin valinta kun siellä on jo omistuksia, ja ei tarvitse ajatella blokkeja kun GME:tä ei siellä listoilla ole, jenkkinokiasta en tiedä.Itsellä on siis yksi lappu GME ja hetken houkutuksesta menin ostamaan nokian bull sertfikaatteja noin 300€ arvosta joilla yllättävästi teinkin voittoa, itseeni tuo blokki ei suoranaisesti vaikuta mutta haluaisin ainakin tietää miten vaihto onnistuisi jos sen haluaisi tehdä.

Tottahan toki GME OP:lta löytyy!

Nyt alkaa olla huhuja suuntaan ja toiseen… ihan normaalisti näkyy NOK:xnys Mandatumilla.

En ole yrittänyt tehdä kauppaa sillä, mutta mitään ilmoituksia ei toimeksiantoikkunassa näy.

@xizted Itselläni ovat kaikki muut pankkiasiat OP:ssä, mutta siirsin AOT:n sieltä Mandatumiin koska hinnoittelu ja valikoima. Äsken kun hiottiin uusia lainakuvioita OP:n kanssa niin käytiin tämä sijoitusasiakin läpi, johon OP:n virkailija itse totesi, että ikävä kyllä minun ei ole mitään järkeä siirtyä takaisin…

Itse en sitä millään löytänyt, en sitten tiedä etsinkö vain väärästä paikasta.

Hakukenttään osake ja sitä kautta ostoksille. Tänään testattu ihan vaan vähän😊

Kävin eilen ja toissapäivänä kauppaa Nordnetissä Nokian ADR osakkeilla ja toimi hyvin. Myin aina 18:20 Suomi osakkeet ja ostin Jenkki osakkeita tilalle. Tänään tuli yllätyksenä, että Nordnetti Blokannut Nokian Usa ADR osakkeet ja en saanut ostettua niitä.

3 tykkäystä

Olin kai sitten hakenut väärällä kentällä, no en ole lisää gamestoppia nyt lisäämässä, tuo yksi lappu oli 200€ lahjoitus wallstreetbetsille jota en ole myymässä ennen kuin hinta on kuussa. Kiitos avusta, luulin jo ettei sitä löydy.

Mitä välittäjää suosittelette?

Nordnetin tempaus meni tunteisiin ja luottamukseen. Asiat kyllä toimineet tähän asti hyvin, mutta olisin kuvitellut että juuri Nordnetiin olisi pitänyt piensijoittajien puolia.

OP on puolestaan nykyisellään järjestelmänsä puolesta ehdoton ei. OP.fi ei sovellu millään aktiiviseen kaupankäyntiin - ei ainakaan omiin tarpeisiin. Yrittänyt oon pienen hetken ja yrityksen huomasi paljon pienemmässä tilipussissa.

Missä siis on hyvät kaupankäyntipäätteet, myös tekniselle analyysille työvälineet, on luotettava, ja vieläpä hinnaltaan kilpailukykyinen?

4 tykkäystä

Ensimmäinen viestini foorumille tulee suorastaan tunnekuohussa.
Nordnet ollut pitkään välittäjänä mutta tämä kaupankäynnin esto meni liian pitkälle. Harmittaa vaihtaa mutta en katso tallaista toimintaa sormien läpi ja toivon samaa teiltäkin. mm osakesäästötilin sulkeminen maksaa 50 euroa. Silkkaa asiakkaiden ryöstöä vaikkei iso raha olekaan.
Minä aion tehdä tästä ilmoituksen kuluttajariitalautakuntaan sekä finanssivalvontaan.

8 tykkäystä

n. 10 vuotta Nordnetin asiakkaana. yritän nyt pitää huolen etten tee heille enää yhtään kauppaa tai muuta toimintaa josta maksan heille.

rahat kotiutin tänään. salkku on edelleen Nordnetilla enkä aio siirtää osakkeitani tai OST tiliäni muualle koska he säilyttävät niitä ilmaiseksi.
Lapsieni OST tilit on myös Nordnetilla ja sitä asiaa pitää miettiä rauhassa myöhemmin. Varmasti siirrän nekin muualle jos se jotenkin helposti ja halvalla onnistuu

Sitä mukaan kun omasta tai lasten salkusta tulee syy myydä jotain, siirrän varat muualle.

Se että Nokian ostoa tänään estettin ja rajoitettiin ja pidettiin kurssi laskussa tuli henkilökohtaisesti minulle erittäin kalliiksi. lasku näkyy maanantaina kun Nokia bullit poksahtaa käsiin. Se että Nordnet liittyi näihin ostojen kieltäjien rintamaan on suuri pettymys, enkä ikinä enää aio tehdä yhtään kauppaa Nordnetilla

Toivon että tästä tulee hirvittävä haloo suomen uutisissa ja lehdissä, täysin kusetettu olo

jos joku tietää miten shortata Nordnetin osaketta niin olisi kiva tietää. Ainakaan Nordnetissä ei onnistu

15 tykkäystä