Keskustelua välittäjistä

Superluotto on ainoa syy miksi oma välittäjäni on Nordnet. Käytän vipua paljon ja ehtojen muutos iskee suoraan omaan kaupankäyntiin. Jotai peliliikkeitä täytyy nyt harkita.
Täytyy lukea tämä ketju uudestaan läpi ja etsiä uusi koti salkuille

1 tykkäys

Degiron luottoihin liittyy myös se, että allokoit itse käyttämäsi luoton määrän (kuukausittain). Vai ymmärränkö oikein?
Hinnastossa näkyy, että korko on esim EUR/USD luotolla 1.25% tai 4.0% sen mukaan, oletko allokoinut.

Allokaatiosta lisää täällä:
https://www.degiro.ie/helpcenter/faq/cash-funds/1116#2062/how-can-i-allocate-debt-for-use-in-debit-money

1 tykkäys

Nimimerkki Otres kemmentoi aina silloin tällöin Sharevillessä DeGiron lainoituksesta. Tässä esimerkiksi yksi:
image

3 tykkäystä

Mitä sitä turhia arpomaan. Degirolla aukeaa tili luultavammin seuraavalla viikolla. Siirrellä hiljalleen osinkorahoja ja myynneistä kertyneitä käteisiä sinne ja minimoida kaupankäyntiä Nordnetilla

Operaattoreihin ja osakevälittäjiin puree parhaiten euroilla äänestäminen. Ylimielistä Nordnetilta kuvitella, että hintoja voidaan vain nostaa ja ehtoja heikentää muiden uidessa vastavirtaan. Toivottavasti muutkin tekevät vastaavat johtopäätökset

8 tykkäystä

Hinnastoa silmäilin ja avaan myös salkun sinne.

1 tykkäys

Näköjään saman päivän aikana sai auki. Nopeaa toimintaa :muscle:

3 tykkäystä

Eikös kaiken kukkuraksi Nordnetin hinnasto ole edelleenkin huonompi suomalaiselle yksityissijoittajalle vs. Ruotsi/Norja? Näin ainakin ennen…

3 tykkäystä

Degiro ei taida olla tarjoamassa osakesäästötiliä?

Näin olen ymmärtänyt. Eivätkä halua, että tilillä lojuu yli 2500e käteissummia pitkiä aikoja.

1 tykkäys

Jep, avasin tilin. Passin skannaus sovelluksella ja avot. Laitoin twitterissä tweetin Suvi Tuppuraiselle ja Nordnetfi. Käykäähän kommentoimassa niin saadaan heidät miettimään ehtojen heikentämistä. En nyt jostain syystä saa kännykällä linkkiä mutta löytyy häsällä #Degiro

Edit. https://twitter.com/TLveri/status/1198619099674402816?s=19

8 tykkäystä

Kyllä itse olen valmis jotain maksamaan kaupankäynnistä koska lähtökohtaisesti jos en ole maksava asiakas, olen tällöin firman tuote ja joku muu hyötyy minusta. Ei ole ilmaisia lounaita.

Mutta 15e/ kauppa on kyllä varsin rasvaista kun katsoo minne maailma on menossa. No, aika vähän kauppaa kuukaudessa tulee tehtyä noilla hinnoilla. Saattaisi Nordnetkin saada enemmän kuussa rahaa irti kaupoistani jos olisivat huomattavasti vähemmän per kappale.

2 tykkäystä

Mä olen samoilla linjoilla. Olen vähä valmis maksamaan välittäjälle ja kun hoitavat asiaa verottajalle niin kyllä siitä Nordealle pikku palkkio kuuluukin :grinning:

mitäs sillä Nordnetillä on hinnat? Sain sietlä itse tarjouksen “Private puolelle” vaatimus min 200k salkku.

1 tykkäys

Nordnet Private (minimisäästöt 200tEUR) USA 0,08%, min. 8 EUR.
Mandatum Plus (minimisäästöt 50tEUR) USA 0,04%, min 6 EUR.
Mandatum Best (minimisäästöt 500tEUR) USA 0,03%, min 3 EUR.

2 tykkäystä

Mandatum best näyttäisi paremmalta, USA viittaa jenkki osakkeiden hintaan?

1 tykkäys

Tuosta koko hinnasto: Hinnoittelu - Trader

Oliko kellään kokemuksia millainen tuo Mandatumin mobiilisovellus ym oli? Vai oliko niistä juttua jo ylempänä?

1 tykkäys

Alla olevassa kuvassa näkyy syy siihen, miksi lopetin nordnetin ja avasin Degiron. Eli Ruotsalainen Nordnet on epäreilu ja syrjii hinnoittelulla suomalaisia asiakkaita. Onneksi asian voi muuttaa äänestämällä lompakolla.

Degirossa kaikki asiakkaat ovat tasavertaisia ja tasa-arvoisia. Degirossa kaikki asiakkaat etnisestä taustasta ja kansallisuudesta riippumatta maksavat kaupankäynnistä saman verran, toisin kuin Nordnetissä. Tossa näkyy hyvin Nordnetin hinnat ruotsalaisille asiakkaille. Me suomalaiset hölmöt kustannetaan ruotsalaisten edulliset kaupankäynnit. Minun osaltani hyväntekeväisyys loppui tähän ja jatkan Degiron asiakkaana !

Kuva on siis tältä palstalta 13. lokakuuta.

14 tykkäystä

Jos kilpailua ei katsota olevan riittävästi niin mikäs siinä pitäessä korkeampia hintoja. Ehkä tämä muuttuu joskus, mutta sillä välin keskitän kaupat toiselle alustalle

Vaihdan myös Degirolle pikkuhiljaa. Kaikki uudet ostot siellä ja salkku tyhjäksi Nordnetissä kun myyntitilaisuuksia tulee.

1 tykkäys

Palstan innoittamana avasin myös itse nyt tilin degiroon. Onnistui mobiililla kätevästi

2 tykkäystä