Keskustelua välittäjistä

Onko muilla toiminut Nordnetin kuukausisäästöohjelma? Itsellä pitäisi 5. päivä lähteä, joka oli pyhä päivä, mutta tänään ei ainakaan vielä mitään näkynyt.

Allaoleva viesti oli tullut. Itse en joka kk niitä nykyään laita, mutta pariin olisi pitänyt tänään mennä ostot. Huomenna ne menee ilmeisesti kalliimmalla.

Teknisen ongelman vuoksi ETF-kuukausisäästösopimusten mukaiset ETF-ostot toteutetaan vasta huomenna keskiviikkona 7.4. Pahoittelemme häiriötä.

Ystävällisin terveisin
Nordnet

Tsiisus.

Mitenkähän allekirjoittaneella, kun pelaan vain ja ainoastaan osakkeilla, enkä käytä vipua.

Miten halvatussa kaikkia viimevuoden dollarikauppoja on jouduttu “korjaamaan” nyt tammikuun jälkeen…

Päivitelkää ihmeessä tänne mitä teille vastaillaan / mitä selviää. Tämä on enemmän kuin mielenkiintoista!

Tarkista sovelluksesta asetukset->ilmoitukset ja kurssihälytykset kohdassa pitäisi olla täppä. Tällä asetuksella yläpalkkiin pitäisi tulla ilmoitus.

Yrityksen osalta @Kuiriu ei ole samaa ongelmaa veroraportoinnin suhteen, koska yritys ei ilmoita 9A-raportilla.

1 tykkäys

Juu totta näinhän se on, luin vaan valikoiden ”verosotkut” ja heti karvat pystyssä. Yhden verotarkastuksen läpi käyneenä ei helpottaisi mikäli joutuisi omistuksien verotuksen kanssa välittäjän vuoksi vielä jumppaamaan.

1 tykkäys

Joo, saa mutta jostain syystä itselläni tulee NN kurssi hälyytykset tai esim. Ostosta jopa 5 tuntia myöhässä.

Minusta Nord net alusta on amatörimäinen raakile ja tästä johtuen välitys palkkiot sairaan hintaiset varsinkin xetrasta ostaessa. Lisäksi joka aamu yön ylitse muutamasta euros 15 euroon miinusta joka päivä, ei koskaan plussaa, vedättävät rukka pukua…

Kyllä itsellä kurssi ja toimeksiantohälytykset tulevat ihan ajallaan. Ulkomaisissa osakkeissa 15min viive, mutta muuten on toiminut hyvin.

Mulla on osakkeissa heittoa myös mutta ei osunut tuollaisia 7,5% heittoja.

Osto ja myyntihinnat muuttuneet niin että veroraportilla on eri voitto ja tappio summat kuin kaupankäyntiraportilla

Harmi kun ei tämä näytä toteutuvan . Mielestäni TJ toteaa että olisi tulossa . Vai ymmärränkö vastauksen väärin ?

Kyllä tuota välillä plussaakin tulee ja syy on valuuttakurssien liikkeet. Omista vain suomilappuja niin noita ei pitäisi tulla.

2 tykkäystä

En tiedä kuuluuko tänne, mutta…
Mistä Nordnetistä löytää koko vuoden Hankinta/ Myyntikulut kokonaissumman?
Yksittäiset löysin 9A-raportista.

9a-raporttisivulla on yhteenlasketut ylhäällä kun valitsee oikean aikahaarukan.

1 tykkäys

www. Nordnet

2 tykkäystä

Kiitos vastauksista.

1 tykkäys

Lasten kuukausisäästöjä pitäisi alkaa sijoittaa. Tilit ovat Nordeassa.
Saako Nordeassa jotenkin avattua useamman rahastosalkun? Mulla näkyy Investorissa vain oma rahastosalkku.
Toisekseen, ei siellä ole mitään alle 0,5% kulujen indeksirahastoa joten on tämä homma hoidettava Nordnetin kautta ilmaisilla rahastoilla (niin kauan kuin ne ilmaisia ovat…)
Omassa Nordnetin AOT asetuksissa en tahdo löytää kohtaa mikä on tilin normaali tilinumero johon lasten isovanhemmat sitten voisivat siirtää rahaa.

Tämä olikin sitten vähän normaalia hankalampi tapaus. Nordnet-tileillä kun ei ole suoraan IBAN numeroa. Rahat tulee laittaa Nordnetin asiakastilille pankissa, esim. Nordeassa ja viitteeksi tuon AOT:n viitenumero Nordnetissa. Omilta sivuilta Talletus-osiosta löytyy ohjeet tuohon tilisiirtoon.

Meillä isovanhemmat laittaakin rahaa toisinaan pankin asiakastileille, josta sitten itse siirrän ne Nordnetin tileille, koska tuntuu vaan helpommalta ja luotettavammalta.

Lisää harmaita hiuksia Mandatumista. Avoimen ja Suljetun OST:n tiedot puuttuu edelleen omaverosta ja kaikki summat niiden kohdalla näyttää nollaa. Soittelin verottajallekin mutta kyllä siellä jotain OST tietoja oli kuitenkin olemassa (mitkä ei asiakkaalle omaverossa näy). Nekin oli tietenkin ilmoitettu ilman hankintahintoja. Voi olla sama syy muillakin jos ei edes avoinna olevan OST:n (tililtä ulos realisoidut) voitot/tappiot ole ilmestyneet näkyville.

…sitä minä vaan ihmettelen että käsittääkseni verottajalle ei pitänyt mennä muuta tietoa OST puolelta kuin alku-/loppusaldon erotus ja siten pelkkä voitto tai tappio (ja tilillä olevien varojen loppusaldo - varat), eli ei tietoja yksittäisistä kaupoista. On tätä nyt sitten taas kiva selvitellä kun suljetun OST tietoja ei enää palvelussa edes taida olla nähtävissä…

Onko jollain Mandatumilta OST tiedot ilmestyneet omaveroon vai puuttuuko kaikilta muiltakin?

Mulla ei ole OST mandatumissa (onneksi) ja siitä näkyy veroilmoituksessa saldo 31.12.2020 ja tilinavauspäivä

Mulla on tickeri sisällä siitä että eivät voi verottajalle ilmoittaa toisin kun ovat minulle tilittäneet mutta siihen en ole saanut vastausta. kaverille oli väitetty että verottajan ohjeiden mukaan voi. En löytänyt sellaista ohjetta.

2 tykkäystä

No niin näinhän se tapahtuu. Kunhan Nordnet avaisi lasten omat AOTit.
Toinen vaihtoehto on avata Nordeaan lapsille omat tilit ja ostaa siellä rahastosalkkua, mutta Nordeassa ei ole ilmaisia tuotteita. 0,5% kuluilla toimii Nordea Pssiivinen maailma B joka lienenisi ihan OK (kulumielessä).