Keskustelua välittäjistä

Kysyin asiasta:

Valitettavasti Nordnetin oma kaksivaiheinen kirjautuminen ei ole vielä valmis. Tämän tiedon mukaan otamme kyseisen palvelun käyttöön tämän vuoden puolella.

4 tykkäystä

Olet varmaan jo päätöksesi tehnytkin, mutta vastaanpa silti. Itse otin samasta syystä Lynxin käyttöön ehkä noin pari vuotta sitten. Minimipääomavaatimus oli ainakin tuolloin huomattavasti pienempi.
Lynxin käyttöliittymä on mielestäni kaamea (paljon treidaavalle varmasti helpompi ja ymmärrettävämpi), mutta teknisesti se on toiminut ihan hyvin.
En ole myynyt vielä sieltä mitään, joten siitä puolesta en osaa sanoa.

Kaikkein mieluiten olisin nähnyt, että Nordea olisi kyennyt ottamaan kaupankäynnin kohteeksi etsimäni paperin. Näin eivät kuitenkaan tehneet (vetosivat ylitsepääsemättömään tekniseen syyhyn).

2 tykkäystä

Ottaen huomioon että suomalaisille pankeille tehdään jo kohtuullisen hienostuneita fake-log-in sivuja, niin lienee vain ajan kysymys milloin vastaavia alkaa tupsahdella Nordnetin käyttöliittymää vasten. Tässä on se ero että pankeissa rahojen siirrot tms vaativat aina uuden varmennuksen, joten siinä vaiheessa homma voi blokata kun käyttäjä huomaa että nyt menee jokin pahasti pieleen. Sen sijaan username/password paria voi käyttää sitten niin paljon kuin tykkää jos käyttäjän saa harhautettua syöttämään sen. Ottaen huomioon että Nordnetin asiakkaalla saattaa olla ihan kohtuullisen kiitettävä määrä pääomaa kiinni sijoituksissaan verrattuna “keskimääräiseen” pankin asiakkaaseen, jo yksikin onnistunut hyökkäys voi aiheuttaa euromääräisesti kohtuu isot tappiot.

12 tykkäystä

Flägätkää jos ei liity aiheeseen, mutta onko muilla Nordea Investorin kanssa ongelmia toimeksiannoissa tällä hetkellä?

1 tykkäys

Jeps. “pörssikaupankäynti on toistaiseksi suljettu teknisen häiriön takia”

noni, hyvin on taas infottu asiasta investorin sivuilla

2 tykkäystä

Joo, näin on. Ostohousut ois jalassa, mutta minkäs teet. On tuossa Investorissa aivan hävyttömän usein noita häiriöitä.

2 tykkäystä

Erikoinen Investorin häiriö vaihteeksi. Sain myytyä Unileverit, mutta ei ostotoimareita ei pysty tekemään ollenkaan. Puuttuu enää Ultra Bran musiikki taustalta, niin voisi lauleskella: “Minä suojelen sinua kaikelta mitä ikinä keksitkin hankkia”.

Nyt on ilmoitus lisättynä. Onneksi ei ollut tänään suurempaa tarvettta ostoksiin… Sampoa ei ole tarvis ostaa lisää, kun on jo ylipainossa…

3 tykkäystä

Joo, mä nimenomaan olisin vähän Sampoa tankkaillut, mutta eipä tuo maailmaa kaada :laughing:

No jopas Nordnetillä heittelee. Pari kertaa ehdin jo kommentoida, että rapakon takaiset osingot tuli vain yhden päivän jälkeen. No nyt sitten tasoittavat keskiarvoa ja yhden pitkään salkussa jo olleen paperin osinkoa ei kuulu eikä näy, vaikka se maksettiin rapakon takana jo 4 päivää sitten (17.5.) :smiley:

1 tykkäys

Nordnetin turvallisuus ei rakennu pelkästään käyttäjätunnuksiin koska noston voi tehdä vain määritellylle vastatilille. Itse olen nykyiseen järjestelyyn oikein tyytyväinen.

Toki olisi toivottavaa, että käyttäjä voisi määritellä lisäturvallisuuksia, kuten kirjautumisen salliminen vain suomalaisesta ip-osoitteesta.

4 tykkäystä

Mutta joku ilkeä voi kirjautua tilille sisään ja myydä salkun tyhjäksi. Vaikka siinä ei “menetä” rahaa, niin niiden takaisin ostamisessa keskihinnat menevät hukkaan.

E:
Niin ja tietysti tulee veroseuraamuksia.

1 tykkäys

Suurin pelko itselläni on, että joku arvaa tunnuksen ja yolottaa minun omaisuuden johonkin WSB meemiosakkeeseen

1 tykkäys

Minulla ei ole Realty Incomen 14.5 ja Abbvien osinkoa 14.5 kuulunut. Tässähän voi ajatella, että ostopaikan tynkää, mutta omapa häpeänsä. Jää ulkomaiset palkkiot saamatta.

1 tykkäys

Onko muilla Mandatumilaisilla tullut Kindred osingot jo?

Omalle OST:ille ei pitäisi tulla muita osinkoja näillä nurkilla ja tilille pudonnut pikkuisen rahulia. Laskukoneella sain tällä kertaa vero% todennäköisesti 40. Se pieni heitto tulee valuutta muunnoksesta oletan.

Tykkään Mandatumin softasta. Kauppaa käynyt pelkästään OST:illa niin murheilta verottajan suuntaan välttynyt toistaiseksi. Näillä kuluilla pitäisi kuitenkin perus hommat olla kunnossa.

@H4nk3y Itkuhommat hoidettu. Nyppii itkeä joka kerta.

On tullut!

Mobiilisovelluksessa ei ainakaan enää sovellusta avatessa tule ilmoitusta tulleista osingoista, outoa… Huomasin saman Fortumin ja parin muun lähiaikoina tulleen osingon kanssa. Ennen tuli aina ilmoitus tulleista osingoista kun avasi Mandatumin.

Laitahan tukeen viestiä, niin saavat korjattua.

Koneen kautta Raportit → Osingot näkee tulleet osingot :blush: :moneybag:

1 tykkäys

Ei ole löytynyt verottajalta tai mandatumilta niitä verottajan ohjeita mihin Mandatum viittaa tiedotteessaan. Mandatum ei vastaa edes kysymykseen ja verottajalla ei ole tietoa.

Tulkitsen tämän niin, että tämä toinenkin vastaus oli valheellinen, kuten ensimmäinen oli.

2 tykkäystä

Uskomatonta toimintaa Mandatumilta. Täysin käsittämätöntä.

Itse olen harkinnut asiakkuuden siirtoa Mandatumille, mutta en kyllä harkitse enää huomioiden nämä tiedot. Luotettavuudesta olen valmis “maksamaan” korkeampina kustannuksina.

Edit: @T3r00, meinaatko seuraavaksi viedä asian FINE:n käsiteltäväksi?

FINE antaa ratkaisusuosituksia ei-ammattimaisten asiakkaiden ja palveluntarjoajien esittämistä erimielisyyksistä.
FINE käsittelee sijoituspalveluyrityksistä annetussa laissa ja sijoitusrahastolaissa tarkoitettuihin sijoitus- ja sijoitusrahastopalveluihin liittyviä palveluntarjoajan ja ei-ammattimaisen asiakkaan välisiä asioita. Ratkaisusuositukset koskevat lain, viranomaismääräysten, hyvän arvopaperimarkkinatavan ja sopimusehtojen soveltamista sekä palveluntarjoajan menettelyä. Ne voivat koskea myös korvauksen määrää. FINE käsittelee myös sijoitusvakuutuksia koskevia asiakkaan ja vakuutusyhtiön välisiä riitoja.

Luulisi, että FINE voisi tuon perusteella ainakin ratkaista sen verottajalle tehdyn ilmoituksen oikeellisuuden ja sen perusteella aiheutuneen vahingon määrää eli asian selvittämisestä aiheutuneita kuluja.

4 tykkäystä

Mikäs Mandatumilla verotettiin väärin vai mikä meni pieleen? Kyselen hiukkasen asiasta lisää.

3 tykkäystä