Keskustelua välittäjistä

Salkun avatessa meinasin tipahtaa tuolilta että miten voi Kamux ja Harvia aiheuttaa pelkästään lähes 4% nousun kun toinen puolisko on kanadaa salkussa. Eli täällä sama ongelma.

2 tykkäystä

Lainalimiitti näyttää myös mitä sattuu, ja kun myin Netumit (114 kpl) niin välityspalkkioksi näytti 80 euroa :face_with_hand_over_mouth:

1 tykkäys

NON ihan päin vtua, soitin aspaan… kalliiksi tulee taas.

2 tykkäystä

Mulla näyttää yhtäkkiä Nordnetissä salkun lainoitusarvoksi 0e, joten kaupankäynti ei onnistu. Kummallista sekoilua taas.

Edit: Ongelma tiedossa

Edit2: Ja ongelma korjattu. Ei voi muuta sanoo ku hattua nostaa.

2 tykkäystä

Minulla oli tullut aamulla Nordnetiltä viestiä, että olet tippunut luoton hopeatasolta pois, koska salkussa suurin omistus yli 25%. Pikaiset laskutoimitukset ja päädyin itse Harvian kanssa lukuun 22.3%. Oli jo vihaista soittoa lähdössä aspaan, mutta näkyy ongelma on tiedossa.

1 tykkäys

Ei mene OP:llä Netumin kaupat läpi. Kuulemma näissä listautumisissa on joskus ongelmia että kaikki tiedot ei mene järjestelmään oikein tms.

Tuli ajatus että eikö ne testaa näitä ennen kaupan käynnin alkua kun ne lisää systeemiin jotain?

2 tykkäystä

Oon jo kauan ihmetellyt miten OP:n sivustot voivat olla niin bugiset. Toivoin asiaan parannusta kun tekivät viime viikolla kauan mainostamansa sivustouudistuksen. Mutta uudistus taisi koskea lähinnä sivuston lay outtia. Sisällön toimivuuteen ei juuri ole tullut parannusta. Kauhulla odotan mitä tuleva ost-tili tuo tullessaan.

1 tykkäys

Kanssa laskeskelin, et miten salkku voi olla miinuksella ku kaiken järjen mukaan olisi aika tasan 0 tai vähä plussalla. Ilmeisesti siis jotain noita eilisiä haamuja. Erikoista miten usein ongelmia tuntuu tulevan.

1 tykkäys

Danske Bankissa Netumin myyntitoimaria ei saa läpi, kun rajakurssi tulisi syöttää välille 2,40 - 4 €. Rajakurssi voi ainoastaan olla rajakurssi-kohdassa esitettyjen kurssirajojen sisällä. :rofl:

1 tykkäys

No siis voithan pistää myyntitoimarin 4€ ja kyllä se menee laitaan sen hetken hinnalla eikä 4€. Eli parhaalle ostotoimarille joka on roikkumassa.

3 tykkäystä

Nyt menee OP:ssä Netumit läpi.

Yritin laittaa pilkkiä hitusen markkinahintaa korkeammalle hinnalle. Se ei onnistunut.

1 tykkäys

Nordea Investorin käyttäjät, mistä ja millä kaikilla tavoilla seuraatte salkkunne/salkkujenne sekä rahastojen kehitystä? Kokonaiskehitys, kuukausikehitys, kehitys per osake jne. Itse oon “opetellut” vasta piirakan teon joka on hyvä työkalu seuraamaan mm. sitä mihin positioon kannattaa lisätä, mikä on liian pienehkö ja onko siinä pienessä paljon potentiaalia.

En tiedä mistä johtuu, veivailuista vai meneekö laskurit jossain kohtaa vain sekaisin kun mulla näyttää olevan

OSTlla sarake “arvonmuutos” on eri summa kuin jos laskee erotuksen osakkeet + käteinen - sisäänlaitettu summa.

Rahastoissa myös on eri summa “arvonmuutos” kuin mitä on rahastojen NAV tällä hetkellä - sisääntallettamani summa. Pari kertaa olen rahastoja merkinnyt pois ja ottanut hetken päästä samalla summalla takaisin. Tämä erotus on luokkaa 20% joten ei se ainakaan mistää juoksevasta kulusta voi tulla. Miten kulut ylipäätään vähennetään rahaston tuotosta?

1 tykkäys

Onko kenellekään Mandatumin käyttäjälle tullut - ilman käyttäjälle ilmeistä syytä - tällaista viestiä sähköpostiin:
"We have received funds for your account at Saxo from an external account held in a different name than what we have listed in our records.

As Saxo does not accept third-party transfers, we will need additional information to ensure the payment is not a third party. Please provide your account statement from the sending bank or regulated broker within 5 working days where your full name, account number and instructed amount are visible. We will then apply or reject the funds based on the proof provided."

Ja mikä mahtaa olla syynä sille, että Mandatumin alatileiltä katoaa yhtäkkiä pieniä määriä rahaa? Tilitetäänkö siellä rahanvaihtokuluja jotenkin viiveellä, vai mikä lienee yllättävien kulujen takana?

1 tykkäys

Olin tänään yhteydessä muussa asiassa Nordeaan, mutta kysäisin samalla hankintahintojen päivittymisestä Investorissa splitin ja desplitin jälkeen (Investor B, Castor Maritime).

Asiakas 10:30

  • Kahdessa osakkeessani on tapahtunut muutos, nimittäin Investor B splitattiin ja Castor Maritime Incillä oli desplit. Investorissa ei enää näy hankintahintoja, koska ne päivittyvät?

Nordea 10:31

  • Pieni hetki, selvitän.

Nordea 10:36

  • Kiitos, kun odotitte. Ulkomaiset splitit tehdään tällä hetkellä hieman eri tavalla kuin aikaisemmin, minkä vuoksi niiden hankintahintaa ei valitettavasti pääse tällä hetkellä syöttämään. Pyrimme korjata tämän mahdollisimman pian, mutta emme valitettavasti pysty tarkkaa aikaa antamaan.
5 tykkäystä

En varsinaisesti seuraa mitenkään kun ei oikeen pysty.
Arvonmuutoksessa näkyy sen hetkisten positioiden prosentit.

2 tykkäystä

No niin tosiaan näkyy nykyisten possien kehitys.
Aika vaikea on pysyä kasvusta kartalla varsinkin AOT:n kohdalla kun ei näe kuin nykyisten kehityksen ja nykyisten arvon, ei hankintahintaa ollenkaan.
Ja rahastojenkin kohdalla laskenta sekoaa jos vähentää rahastoja väliaikaisesti ja ostaa myöhemmin/muita takaisin.
Pitäisi melkein pitää omaa kirjanpitoa miten paljon on laittanut rahaa sisään.

1 tykkäys

Tää on kyllä ihan käsittämätöntä ettei niitä voi edes itse päivittää tällä hetkellä manuaalisesti vaan tilapäistä virhettä pamahtaa ruutuun monta viikkoa putkeen.
Viime viikolla ostetut Sammon laputkaan eivät olleet saaneet hintaansa automaattisesti vaikka ne ihan kotipörssistä olikin kalasteltu, noh ehkä joskus välittäjätkin saavat järjestelmänsä tälle vuosituhannelle ja tämä ketju voidaan haudata arkistoihin. :smiling_face_with_three_hearts:

2 tykkäystä

Seuraan samalla excelillä kuin muutakin talouttani. Osake- ja rahastosalkut sekä sijoitettu pääoma seurannassa kuukauden tarkkuudella riittävät omiin takoituksiini.

3 tykkäystä
  • Saxo ei anna siirtää tilille rahaa kuin sellaiselta pankkitililtä, jonka omistajan nimi on sama kuin Saxon tilin omistajan. Tai tarkemmin sanottuna siirto onnistuu kyllä, mutta kun järjestelmä joskus myöhemmin spottaa moisen talletuksen, se vaatii sinulta tositetta siitä, että olet lähdetilin omistaja. Jos et tee mitään, rahat siirretään takaisin alkuperäiselle pankkitilille, vaikka Saxo tilisi painuisi miinukselle.

Ei siis auta tehdä siirtoa esim. puolison tililtä johon sinulla on käyttöoikeus.

Ja järjestelmä on todella laiska näiden tarkistusten kanssa, eli lähdettä saatetaan kysellä vasta kuukausien kuluttua siitä kun talletus on tehty. Ravistan hihasta nähneeni ainakin 4kk talletuksen jälkeen tapahtuneen palautuksen.

  • Pienten summien osalta: Oletko tarkastanut, että kyseessä on tosiaan nostot tililtä pois, ekä esim. valuuttakurssien heilunta? Tämähän aiheuttaa näennäisiä muutoksia valuuttatilien arvossa, jos olet näkymässä joka näyttää ne euroina.
1 tykkäys