Keskustelua välittäjistä

Minulla myös osakkeet ja ETF:t Nordeassa. Käytännössä käytän Nordnetin näppärää watchlist-omiinaisuutta oman salkun seurantaan päivittäiseen seurantaan ja sitten kuukausitasolla seuraan kehitystä Excelissä.

Nordean sivusto on todella huono ja käytän heitä vain kulujen vuoksi.

1 tykkäys

Sama homma. Vielä kun Nordnetin seurantalistaan voisi määrittää oman position & keskihinnan, niin olisi aika bueno :slight_smile:

1 tykkäys

OST -seuranta on helppoa kun voi verrata sisäänlaitettuun pääomaan, mutta rahastoihin ja AOT -käyttöön pitää siis kirjata ostokset itse exceliin jotta voi verrata nykyarvoon ja siten oikein laskettuun tuottoon. Täytyy aloittaa rahasto ja ETF kirjaaminen.

1 tykkäys

Ehdin avata tilin Degiroon Nordnetia halvempien kulujen perässä ja heti tuli märkä rätti naamalle. Ovat näköjään lopettaneet jenkki REIT:ien tarjoamisen Degirolla.

IB taitaa olla seuraava mahdollisuus, tuo tilin avaukseen vaadittava minimitalletus (10 k€) sulkee mahdollisuuden avata heille tili :smiley:

Ei taida olla muita vaihtoehtoja kuin taipua Nordnetin hinnastoon?

2 tykkäystä

Mites Lynx? Itse olen käyttänyt kolme vuotta ja ihan tyytyväinen. Ei kylläkään yhtä halpa kuin IB.
Osakesäästäjien jäsenet saavat alennusta välityspalkkioista.

2 tykkäystä

Kyllä mä sain IB:hen tilin auki 100 euron koesiirrolla. En tiedä olisiko alettu penäämään lisää jos en olisi siirtänyt enemmän.

3 tykkäystä

Muistaakseni IB jo vuosia sitten sanoi, että vaikka kymppitonnin minimi onkin, niin tosiasiassa eivät ole sitä enää pitkään aikaan noudattaneet.

En nyt löytänyt juttua mistään tähän hätään, mutta näin muistaakseni sanoivat.

1 tykkäys

No tällainen kuva minullekin muodostui, kun googlailin kokemuksia Lynxistä / IB:stä. Löysin muuten juttua tuon talletusvaatimuksen poistumisesta: Interactive Brokers Eliminates $10,000 Account Minimum

Lynxillä mainittu myöskin sama 10 kiloeuron vaade. Lynx taitaa olla himpun verran kalliimpi, mutta tarjoaako kotimaisen aspan lisäksi muita etuja? OSKL jäsenyys löytyy.

2 tykkäystä

IB:stä ei ole kokemuksia, niin en osaa sanoa. Niillä taitaa olla sama kaupankäyntialusta, joka on vähän vanhahtavan näköinen mutta mä tykkään siitä. Mobiilisovellus löytyy myös. Ja Lynxiltä saa verottajalle 9A lomakkeen, IB:stä en tiedä.

2 tykkäystä

Ei ole tollaista vaatimusta IB:lla, jotain rajoja on jos haluaa margin accountin ja oliko 10$ kuussa jollei tili ole tarpeeksi suuri. Itsellä alkoi juuri pyöriä tuo kympin kustannus, ekat 3kk oli ilmaista.

Edit. Niin ja kaupankäyntikulut lyhentää tuota 10taalan maksua automaagisesti

3 tykkäystä

Ongelmia mobiilitunnistautumisessa Nordnettiin aamulla ja nyt. Onko tuohon parempaa systeemiä? Onko vika Nordnetissä vai Teliassa?

Ainakin aamulla mobiilivarmenne toimi hyvin.

IB ei vaadi 10000 euroa.Aikaisemmin vaati, mutta vaatimus on muuttunut. Itse avasin sinne tilin ja siihen meni vajaa 48 tuntia.

1 tykkäys

Mulla oli IBssä hakemus käsitelty tunnissa. Pistin epähuomiossa puhelinlaskun pdf tiedostona ja se ei kelvannut vaan piti olla kuva siitä. Se vähän hidastu. Rahan siirrossa meni pari tuntia. Normaali euroalueen iban siirto saksalaiseen pankkiin.

Itsellä Nordnetissä Amerikan osakkeiden kurssit oli jämähtänyt aikaan 18.28.
Pikkasen ottaa kupoliin, kun suljin bullit ennen asian tajuamista luullen että hinnat jäänyt laahaamaan.

Mandatumin tuessa ruuhkaa. Huhtikuun 5 päivä suljettu vastaamatta mutta 30.4 jätettyyn vielä mahdollisuus saada vastaus. Onneksi siirryin pois.

2 tykkäystä

mulla ei toimi telia mobiilivarmenne. En ole nyt illasta päässyt kirjautumaan ollenkaan nordnettiin…

Hyvin toimii Nordnet joo taas… Yksittäisen osakkeen sivuilla viimeisimmät kaupat ovat jumittaneet tilanteeseen alkuhuutarin sulkeutumisessa ja hinnat eivät päivity lainkaan.

Varokaa jos pistätte kauppoja - tällä hetkellä Nordnet ja TradingView ovat hyvin eri mieltä lappujen hinnoista ja koska Nordnetin sivuilla tarjoustasot eivät liiku ja kellonaika viimeiseen päivitykseen on useita minuutteja vanha niin luotan Tradingviewiin enemmän.

Edit:

Pohjoismaisten pörssien kurssit eivät tällä hetkellä päivity Nasdaq Nordicin hintadataan liittyvien ongelmien vuoksi. Pahoittelemme häiriötä.

(Maagisesti TradingView saa kyllä tuon hintadatan että osoittelen Nordnetin puolelle vian lähdettä etsittäessä)

8 tykkäystä

Pätee etenkin viputuotteisiin, joissa tarjoustasot muodostettu “alkujäädytyksen” mukaan edelleen. Esim. Kambin tai Evon viputuotteissa tarjotaan hintoja, jotka perustuvat pari prosenttia tämän hetken hinnan alapuolelle :sweat_smile: Ilmeisesti pakotettu hodl tänään - onneksi liike on kuitenkin oikeansuuntainen :man_shrugging:

Edit: Enpä muuten kokeillut ostaa noita viputuotteita, mutta nyt voisi tosiaan saada ale-laarista tavaraa :laughing:

Nordnetissa ei onnistu ostaminen ainakaan myyntihinnaksi merkityllä hinnalla.

2 tykkäystä