Keskustelua välittäjistä

Kiitos, juurikin näin.
Mulla ei ole Degirossa vielä luotto käytössä, mutta raportoin tänne kokemuksia sitten kun otan luoton käyttöön.

1 tykkäys

Itellä on vasta 1500€ sijoitettuna kahteen etf ja yksi osake sijoitus ja lainaa sais 200€. Osakkeet on luokiteltu a, b, c ja d luokkaan jonka mukaan salkkuriski muodostuu.

1 tykkäys

Minuakin kiinnostaa miten Degiron luotto rakentuu. Olen Nordnetillä pysynyt toistaiseksi kahdesta syystä: softa on jollain tasolla uskottava verrattuna esimerkiksi moneen perinteiseen pankkiin ja luotto.

Niin ja sitten vielä oma vuodatus: avasin hiljattain yritystiliä Nordnetille ja koko prosessi kesti kokonaisuudessaan kuusi viikkoa. Välillä kyselin aspasta missä mennään ja vastausajat olivat tyypillisesti + 5 arkipäivää.

6vk sisältää tosin kaksi kierrosta kun ensimmäistä paperinippua piti tuunata, eli oikeastaan 2x3vk. Kuitenkin esim. IB:lle tilin saa auki muutamassa päivässä ja yli viikon vasteaika on pitkä vaikkei asia niin kiireellinen ollutkaan.

2 tykkäystä

Minua kiinnostaisi, mistä degiron tuotto rakentuu?

2 tykkäystä

Nordea järjestää ensi vuoden alusta alkaen osakesäästöpäivän kerran kuukaudessa, jolloin kaupan saa eurolla. Taitaa omakin kaupankäynti keskittyä enemmän Nordeaan tästä lähtien. Tammikuussa kohteena on Helsingin pörssi. Muina kuukausina on sitten aina jokin muu pörssi.

P.S. Tänään myös Nordnetillä kampanja cyber monday -hengessä.

Nordeassa tosin pitää huomata, että valuutanvaihto on ikävän kallista, mutta kyllä kotimaisissa osakkeissa Nordea on vahvoilla.

2 tykkäystä

Source?

1 tykkäys
3 tykkäystä

Kiitti!

Käynnistin perjantaina yritystilin avaamisen Mandatum Traderiin. Asiakaspalvelusta tuli tunnissa lomakkeet täytettäväksi. Viikonlopun vietin - tai no pari tuntia - lomakkeita täytellen ja skannaillen. Tänään lähetin ne Mandatumille. Taas tuli tunnissa vastaus; Lomakkeet välitetty Saxo Bankiille tarkastettaviksi. Laskuri tikittää…

1 tykkäys

Korjatkaa jos muistan väärin, mutta superluotossa Nordnetissä, annat valtakirjan NNlle osakelainaukseen eteenpäin niinikään kuten em Degirojuttelussanne. Ts edelleenpanttausvaltakirja.

1 tykkäys

Minä vaihdan tammikuun alussa. Saavat sitten tilitoistossa vielä helpon kopin tästä vuodesta.

Olen tähän asti tehnyt kauppaa vain ja ainoastaan OP kautta. Nyt Degiron osto/myyntitoimeksiannoista pari selventävää kysymystä. Englanninkieliset termit pistää sekaisin vaikka periaatteessa täysin tuttua puuhaa… En haluaisi oikealla rahalla testata kuinka käy. Tuntuu tyhmältä kysyä itselle näin tuttua asiaa mutta nyt 38 °C kuume myös vähän hidastaa järjenjuoksua (toivotaan ettei osakemarkkinoilla tule sen takia tyhmäiltyä)

1.OP:lla on ollu stop loss toiminto jossa aktivointimahdollisuus tietyllä hintatasolla. Onko tuo “stop loss” sama kuin aktivointitaso ja limiitti hinta jolla laitetaan myyntiin/ostetaan?
stoplimitmyynti

2.Tämä pelkkä “stop loss” myynti hämmentää mutta jos tuo 3.12 tässä toisessa kuvassa on aktivointitaso, niin sitten 10 osaketta menee myyntiin mihin hintaan tahansa kun 3.12 aktivoituu?

stoplossmyynti

3.Tärkein loppuun. Onko stop loss/aktivointitaso viimeisestä kaupasta vai tarjouksesta? OP:lla on mahdollisuus valita tuokin, joten siksi kiinnostaa. Oletan että kaupasta kuitenkin.


Mitä muuten tulee Degiroon, niin ei mennyt ensimmäinen tilisiirto kuten piti. Rekisteröityessä siirsin 2€ testiksi, joka meni kivuitta mutta ensimmäinen isompi siirto tuli nyt tehtyä Trustlyn kautta jolloin rahat lähti OP tililtä mutta ei ilmestynyt Degiroon. Degirossa näkyi teksti “epäonnistunut siirto”. Rahat palautui kuitenkin samantien ilman pyyntöä OP tilille, ja toisella siirrolla onnistui. Degiron asiakaspalvelu englanniksi vastasi samantien, ja vika ilmeisesti OP päässä. En tiedä varsinaista syytä…

sama kävi minulla siirroissa Trustlyn kautta, kolma siirtoa epäonnistui mutta myöhemmin kaksi olikin onnistunut ja yksi ei. S-pankki

Kyllä. 2 ja 3 kysymykseen minulla ei valitettavasti ole vastausta.

1 tykkäys

Yritin tuossa etsiä Mandatum Traderin Go -sovelluksella Titaniumia ja Fodeliaa, mutten löytänyt. Onko tosiaan niin, ettei siellä ole automaattisesti kaikkia First North -osakkeita ostettavissa?

1 tykkäys

Kyllä noihin varmaan löytyy ihan tarkatkin ohjeet ja netistä varmaan kommentteja, mutta sanoisin, että 1) kyllä 2) vaikuttaa market orderilta, kun stoppari aktivoituu eli kyllä 3) ei voi olla muusta kuin tehdystä kaupasta (tarjouksia tulee ja menee)

1 tykkäys

Degirossa on jotain omituisuuksia, kuten se ettei kaikkia Helsingin pörssin osakkeita voi ostaa. Esim. VMP:tä ja Citiconia olin joskus ostamassa, kunnes huomasin ettei niitä löydy lainkaan. Ylipäätään osake- ja ETF-tarjonta on paljon huonompi kuin Nordnetissä.

Lisäksi ihmetyttää että joillekin osakkeille ei voi myydessä laittaa kuin limiittitoimeksiannon, se on ikään kuin lukittuna vaihtoehtona. Vaikkapa Harvia ja Talenom ovat tällaisia. Niitä ei voi siis myydä esim. stop loss-toimeksiannolla. Miksi, sitä en tiedä, enkä saanut asiakaspalvelusta mitään järkevää vastausta.

2 tykkäystä

Onko Nordnetin Superrahastojen minimimerkintä noussut 100 euroon?

1 tykkäys

Onpahan vastaus, “IT-osastoa on …”, ei ollut siis pelkkä tekstivirhe, vaan ihan toiminnallinenkin LOL

1 tykkäys

On Mandatumilla ollut FN osakkeet saatavilla ja Fodeliakin listautumisen jälkeen ainakin toisen ketjun mukaan, eiköhän se oo jotain teknistä fibaa

1 tykkäys