Keskustelua välittäjistä

Mandatumin kirjautuminen edelleen kyykyssä, sisään ei siis ole päässyt koko amurikan pörssin aukioloaikana. Lontoonmurretta puhumattomat asiakkaat eivät siis kykene mitenkään tekemään kauppaa.

Onko tällä himmelillä (Mandatumilla) minkäänlaista velvollisuutta järjestää palvelua asiakkaille kotimaisilla kielillä? Luulisi, ettei suomenkielisen asiakaspalvelun (joka voisi välittää toimeksiantopyynnöt Saxolle) puhelinpäivystys näin häiriötilanteessa, vaikka se olisi 24/7 auki, olisi liikaa vaadittu. Ei näitä häiriöitä nyt niin kamalasti ole ollut. Toivottavasti ei ole tulevaisuudessakaan.

Mandatum ei tullut tosissaan suomen markkinoille vaan kännissä ja läpällä menttaliteetilla.

Siksi sen kanssa ei kannata olla tekemisissä jos tosissaan tekee kauppaa

2 tykkäystä

Ei susta kyllä mainoskasvoa mandatumille saisi :joy:

Tuli mieleen samantyyppinen viisaus aikanaan Sonerasta. “Kaikkein turvallisin verkkoyhteys on sellainen, joka ei ole kytketty internettiin. Siksi minäkin valitsin Sonera Laajakaistan.”

15 tykkäystä

Edelleenkään ei pääse kirjautumaan mandatumiin… Onkohan ne ees alkaneet korjaamaan ongelmaa?:thinking:

On tämä kyllä onnetonta. Luulisi, että vajaassa vuorokaudessa saisivat sivuston taas pystyyn, mutta ei… Hyvä muistutus siitä, että miksi kannattaa mennä useamman kuin yhden välittäjän taktiikalla.

1 tykkäys

Facessa on Mandatumin mainoskampanja käynnissä. Sinne kaikki joukolla suolaamaan. Itse kävin jo heittämässä korteni kekoon. Puhelinkauppa on auki, mutta arvatkaa vaan riittääkö siellä meklarit puhelintoimareihin.

3 tykkäystä

Nyt pääsee kirjautumaan. Eilen oli kyllä vaikea ilta, kun ajatteli käyvänsä kauppaa. Miten riippuvainen sitä on sovelluksista, sijoittamisesta tai jopa uhkapelaamisesta.

3 tykkäystä

Kävin pankissa anomassa pankkikorttia pojalle ja lopuksi virkailija tsekkasi oman ja vaimoni pankkiasiatilanteen. Niistä ei löytynyt mitään sen suurempaa jutun juurta, mutta tilaisuuden tultua muistin kysellä OST:n perään kun kerran OP:n konttorilla oltiin.

Piti kuulemma tulla jo alkuvuodesta, mikä oli minulle uutta tietoa, kun mitään varsinaisia aikatauluja en ole mistään nähnyt, mutta nyt on kuulemma ollut ongelmia ja mitään tietoa projektin aikatauluista ei ole. Elikkäs sama tutuksi tullut meno jatkuu.

Jos tilanne ei olisi se, että minun on juuri nyt vaikea löytää ostettavaa Helsingin pörssistä, niin olisin avannut OST:n Nordnetille, mutta odotellaan nyt vielä hetki.

3 tykkäystä

Onko joku onnistunut saamaan tämän IB + TV kombon toimimaan? Itse en näe IBtä vaihtoehtona listassa

Joo ei ole IBtä vaihtoehtona. Pitäisi varmaan tuesta kysyä

Mä käytän TVtä niiden webporttaalin kautta. Huonoa siinä on että piirrustukset eivät tallennu

Hmmm, onkos tuo joku uusi ominaisuus?

On se ollut siitä käytöstä kun minä toukokuussa aloitin tällä.

Tein tickerin asiakaspalveluun tuosta Tradingviewiin liittämisestä vaikka tuo FAQ taisi vastata kysymykseen

“ Related FAQs

Can I link TradingView to my IBKR account?

We are working on a closed beta with TradingView to make sure a stable release can be reached as soon as possible. No further information is available at this time.

For third party software vendors interested in developing applications supporting other product types at IBKR, we suggest using the production TWS API.”

1 tykkäys

IB:n vastaus:

“ If Interactive Brokers is not listed on the TradingView website, I would recommend speaking to TradingView regarding this issue so they can review this for you. They should be able to assist and see why it is not appearing on their website.

If you have any questions after you speak to them, feel free to let us know so we can assist further.

Eli pitäisi kysellä TVn asiakaspalvelusta

Edit:

Laitoin TVn asiakaspalveluun postia tästä

Ja vastuskin tuli @Seinakadun_Keisari

“ Thank you for your message.

Kindly note that Interactive Brokers are available to Beta testers only at the moment.

Thank you for your understanding.

Kind regards! ”

2 tykkäystä


Mikähän tuossa Mandattumissa esti ostamisen?
Hyzon kyseessä

1 tykkäys

Todennäköisesti ei ole legopalikat vielä ticker muutoksen vuoksi järjestyksessä. Omista välittäjistä vain Nordnetillä onnistui, joten lisäys meni sitten sinne. Tämä on kohtuu normaalia, että näistä muutoksista saattaa tulla päivän tai pari katkos ja soittaminen on ainoa tapa.

Piti tulla vuoden 2021 alussa, sitten kesään mennessä. Ja edelleen jatkuu testaukset. Nyt ollaan heinäkuun puolivälin yli ja edelleen odotetaan osakesäästötiliä OP:lle. Uusi tieto minulle on, että itse softassa on edelleen ongelmia. Tosin, kun katsoo OP-mobiilia ja sen rajoitteita esimerkiksi ostojen ja myyntien suhteen niin eipä nuo ongelmat hirveästi yllätä.

Osaako joku kertoa Nordean kuluja jos avaa pelkän OST:n ja käteistilin siis oheen? Ilmeisesti jonkinlainen kuukausittainen kulu tuosta kuitenkin tulee menemään?

2 tykkäystä

Nordealla muuttuu syksyllä palvelumaksut niin asiakasmaksuissa kuin arvopaperimarkkinoiden minimikustannuksissa (ei Pohjoismaat eikä ETF ainakaan). Nordean sivuilta kannattaa tsekata tarkemmat tiedot noista.

Nordnetin 3. tasolle (Suomi minimi 7e) pääsee osakesäästäjien jäsenyydellä. Danskelle taitaa myös olla aika hyvä etu osakesäästäjien jäsenyydellä.

Nordean asiakkaana tämä on surullisen yleinen näkymä ja tästä syystä on itsellä jäänyt sijoittamatta. Mutta eipä se olisi tietty mahdollistakaan tässä tilanteessa :rofl:

4 tykkäystä

Voin sanoa muiden pankkien asiakkaana ettei se muuallakaan aina niin auvoista ole :rofl:

9 tykkäystä

Nordean Investor menisi pikkuruisen pankin väliaikaisesta vippaskonstista, mutta ison pankin ihan oikeana työkaluna se on kyllä surullinen. Ei ihme että Nordean tulos kiitää kun meitä höynäytettäviä riittää. Omasta suht aktiivisesta sijoitustyylistäni pankki nettoaa monikymmenkertaisesti asuntolainaan verrattuna, mutta kiitos on lisää bugeja ja käyttökatkoja. Investor olisi surkea vaikka se toimisi. Itse käytän Nordnetin appista päivänsisäisen kehityksen seuraamiseen kun Nordealla voi vain haaveilla sellaisista hienouksista kuin seurantalistoista, graafeista, reaaliaikaisista kursseista, kännykälle istuvasta ja silmään sattumattomasta käyttöliittymästä ja muista hömpötyksistä. Edes oman salkun kehitystä se ei osaa, Exceliin pitää tökkiä tietoja.

14 tykkäystä