Keskustelua välittäjistä

Jaa, ehkä se tuottoprosentti sittenkin siellä on. Investorin etusivun yläosassa on kolme euromääräistä arvoa: (1) yhteensä, (2) säästöt ja sijoitukset sekä (3) rahatilien saldo. Tuon keskimmäisen alapuolella on prosenttiluku, joka luultavasti on säästöjen ja sijoitusten tuottoprosentti.

2 tykkäystä

Saako Dansken kaupankäynti online palvelussa näkymään vuoden kokonaistuottoprosentin, kuten Nordnetissä?

Niin, se vain ottaa osakkeiden arvonmuutoksen huomioon, ei huomioi osinkoja.

1 tykkäys

Liittyisikö siihen, ettei Nordnet ole pankki vaan osake- ja rahastovälittäjä? Jossain toki luki, että olisi pankki, mutten oikein usko ennenkuin toisin todistetaan…

Ihme, etteivät kytkeneet OST-tiliä tuohon talletustiliin.

2 tykkäystä

Degirosta sain tietoa että yli 500 euron siirrot trustlyllä saattavat viedä jopa 48h. On noita joutunutkin odottelemaan ja ärsyttää koska lupaillaan nopeaa siirtoa trustlylle ja normi pankkisiirrolle 2-3vrk.

Olis ehkä Nordnetin kannattanu palkata vähän kausiapua asiakaspalveluun jos pistää kovasti OST-markkinointiin paukkuja…

3 tykkäystä

Itsellä on mennyt normaali pankkisiirto (Nordeasta) jopa samana päivänä perille. Aamulla aikaisin laittanut niin klo 19 jälkeen ollut jo käytettävissä Degirossa. Päivällä siirtänyt niin seuraavan pankkipäivän iltapäivänä perillä.

1 tykkäys

Mulla on ilmaantunut rahat saman tien. OP on pankki.

Trustly vai normi? Pitänee koittaa normaalia seuraavaksi. Mulla on danske ja parisiirtoa meni aluksi ihan sviduiks ja palautui päivässä parissa.

Nyt tuli meili että siirtynyt. 8h30min kesti tällä kertaa 2tonttua.

Trustlyllä menee välittömästi, normaali kestää 1-2 päivää.

Varmistetaan vielä että yli 500eur siirrotkin? mulla meni 1eur nopeesti ja kaikki yli tonnin tökkineet pitkään.

Trustlyllä menee Omasp:stä aina heti, manuaalina menee max 1 pankkipv. Summat ollu mulla 300-2000.

Mandatumilla meni ainakin heti n. 10k eur summa.

Tuosta Mandatumista vielä, meneekö siellä ruotsalaisten yhtiöiden osinkojen ennakonpidätys oikein eli 15% mukaan? Joillakin välittäjillä menee virheellisesti 30%.

Hei kaikki! Ensimmäinen viestini foorumille. Inderesin analyysejä olen lukenut parin vuoden ajan ja nyt viimein uskaltauduin keskustelupalstalle.

“Uskaltautumista” rohkaisi konkreettinen kysymys Danske Bankin sijoituspalveluista. Onko sieltä mahdollista ostaa TSX Venture Exchangessa listattuja osakkeita? Danske kiinnostaa osakesäästäjien etujen sekä mm. DeGiron hinnoittelun takia, joka ei ole hyvä senttiosakkeille.

Entä kanadalaisten yhtiöiden osinkojen verotus? Paljonko lähtee ennakkopidätyksenä?

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Ulkomaisista osingoista peritään ulkomailla lähdevero, joka esim. Yhdysvaltalaisilla osakkeilla 15 % ja Ruotsalaisilla 15%.
Esim. Iso-Britannia ja Viro ovat ainoat kaupankäyntivalikoimissamme olevat maat, joissa ei peritä lähdeveroa ollenkaan.
Muita ennakkoon lähdeveron periviä maita on esim. Tanska, jossa veronpidätys on 27%, Norja 25%, Ranska 30%, Alankomaat 15%, Kanada 25%.

Näin Nordea.

3 tykkäystä

Yritin etsiä satunnaisia kanadalaisia yhtiöitä ja energianketjussa läpikäytyä Dynacertia Dansken listalta, mutta en löytänyt yhtäkään kanadalaista firmaa. Yleisesti sivuilla kuitenkin mainitaan, että Kanada olisi yksi käytössä olevista markkinapaikoista. Itsekin varsin uutena asiakkaana vielä noita sivuja ja palveluita yritän sisäistää. Aamulla kai otan aspaan yhteyttä, mutta osaisiko täällä joku valaista asiaa?

Ei ole mitenkään poikkeuksellista, että kaikkia kohteita ei heti löydy listoilta. Asiakaspalveluun kannattaa ottaa yhteyttä ja sitten lisäävät puuttuvan osakkeen listoilleen. Viivettä tässä on yleensä ollut vuorokauden verran. Jatkossa sitten kaupankäynti onnistuu normaaliin tapaan.

2 tykkäystä