Keskustelua välittäjistä

Nordean osaketilit näyttää tyhjää :upside_down_face:

2 tykkäystä

Karhuhavaintoja :wink:

Asiasta kukkapurkkiin. Sain aamulla OP:n pääkonttorista vastauksen viestiin kanadalaisista osingoista. Kertoivat, että kanadalaiset (= pääkonttori Kanadassa) osingot pitäisi toimia oikein OP:ssa eli ulkomaan veroa menisi 15 % maksutapahtumassa ja loput sitten Suomen verotuksessa normaalitapaan. Aiemminhan nuo eivät ole toimineet täysin oikein ja veroa on pidätetty liikaa ja se olisi pitänyt hakea takaisin Kanadan verottajalta.

1 tykkäys

Tämä on kuitenkin ensimmäinen kerta kun ne lupailevat sitä ihan julkisesti - eikä edes missään Twitterissä on omilla nettisivuillaan. Olen toiveikas. I want to believe!

(Tulispa se FIDO2-tuki samalla…)

1 tykkäys

Potkiiko Nordnet muita automaattisesti ulos, kun yrittää kirjautua Sharevilleen? Olen tilin yleisnäkymässä, yritän avata toiseen välilehteen https://www.shareville.fi/me/feed, klikkaan Sharevillen puolella ‘kirjaudu’, jolloin Sharevillen sivu ei lataudu kokonaan ja samalla uloskirjaudun automaattisesti Nordnetistä.
Tapahtuu päivittäin, muttei joka kerta. Toisella yrittämällä kirjautuminen onnistuu.

Kone: Win10, F-Secure Freedome (ei muuta tauhkaa)

Huomasiko muut, että Nordnettiin tullut nyt näkyviin ainakin Lontoon tickerit, siten että niillä voisi tehdä itse verkossa kauppaa :stuck_out_tongue: Tämä hyvä lisä, jos toimii!

Edit. jaa tullut vain näkyviin eri tavalla, mutta ei sähköisen kaupankäynnin kohteena.

https://www.nordnet.fi/blogi/500-000-asiakkaan-raja-ylittyi-nordnet-suomessa/

Lähiviikkoina lisäämme uuden pörssin online-markkinoiden tarjontaan.

Lieneeköhän tämä?

2 tykkäystä

Ja 15€ per/shotti…? :face_with_hand_over_mouth:

2 tykkäystä

Haiskahtaisi kyllä vahvasti siltä. Tämä olisi kyllä hyvä lisä, koska Lontoon pörssistä löytyy varsin monipuolisesti etenkin ns. arvo-osakkeita ja Brittifirmojen osingoista ei mene lainkaan ennakonpidätystä. Näin ollen ne sopivat Osakesäästötilille mainiosti.

4 tykkäystä

Kävin uteliaisuuttani katsomassa, miten tuo kirjautuminen tosiaan toimii muualla. Nopeasti katsottuna sekä Tanskassa ja Norjassa on tosiaan saatu jotain aikaiseksi.

Tanska:

MitID näyttäisi olevan Tanskan kansallinen vahvan tunnistuksen ratkaisu (ja tuo NemID ilmeisesti korvautuu MitID:llä).

Norja:

BankID ilmeisesti on kaikkien pankkin käyttämä yhteinen vahvan tunnistuksen järjestelmä

Ruotsissakin ensisijainen kirjautumistapa on BankID

Ainoastaan Suomessa tosiaan on vielä ensisijaisesti tyrkyllä käyttäjätunnus + salasana. Tämä toimikoon taas muistutuksena millä prioriteetilla Nordnet Suomeen suhtautuu… :angry:

17 tykkäystä

Voi olla että kysytty aiemmin, mutta:

Sisältääkö Nordnetin salkun tuottokäyrät myös osingot? Käyrän alla listattujen omistuksien tuotot eivät niitä näyttäisi sisältävän :thinking:

Näköjään NN sallii nakushorttaamisen…

4 tykkäystä

Vihdoin . Pitää tutkia huomenna lisää

5 tykkäystä

Hienoa - jos toimii myös Suomesta käsin. Tottunut siihen että täällä kaikissa “ison maailman” palveluista aina karsittu versio, kyseinen palvelu toimii vain USA tms. Odotan suurella mielenkiinnolla kommenttia toimiiko tämä todellakin.


Erillinen kysymys IBKR liittyen: Saako sieltä raportteja excel muodossa? Tässäkin ketjussa taisi olla mainittuna että kaikkia Suomen verottajan vaatimia lukuja ei ole suoraan löytynyt raporteista, joten saisi sitten edes käsin laskettua. En enää muista mikä puuttui ja mikä löytyi… (Olisiko kenties luovutushinnat yhteensä puuttunut?)
En uskaltaisi jättää pakollisia rivejä tyhjäksi veroilmoituksesta.

1 tykkäys

Hyvin toimii. Tällä hetkellä Tv auki ipad prossa

5 tykkäystä

Moi. Eli kun ostotoimeksianto toteutuu Tradingviews, niin veloitus lähtee IBKR n tililtä? Toimiikos Tradingviews pre market 11.00->

Onko tuosta TradingView:stä jotain iloa sijoittajalle, joka ei ole kiinnostunut TA:sta tai käppyröistä ennustamisesta? Tarjoaako se jotain muuta hyödyllistä sijoittamisen tueksi?

Se kytkee mun tilin tuohon. Näkyy saldot (jotka peitin ) ja avoimet ja suljetut postiot.

Premarket mun mielestä toimii samoin. En ole kokeillut kun ei ole nyt aikaa jättää vartiomatta ilman stoplossia

Edit:

Näkyykin vaan avoimet postiot ja daily P/L tilin saldon lisäksi

3 tykkäystä

Saa CSV-muodossa, jonka Excel osaa lukea. Lisäksi saa HTML:ää ja PDF:ää.

IB laskee luvut hiukan väärin Suomen verottajan näkökulmasta. Esim. pääomanpalautuksia ei ole osinkoraportin loppusummissa, toisaalta ne vähentävät hankintahintaa toisin kuin pitäisi. Kaupoissa rapsoilla on väärin lasketut tuotot: IB laskee myynnin ja oston dollarihintojen erotuksen ja muuntaa myyntipäivän kurssin perusteella euroiksi. Verottaja haluaa taas myyntihinnan euroina myyntipäivän kurssin mukaan ja ostohinnan ostopäivän kurssin mukaan. Jne. Varmaan muutakin pientä. Lopputuloksen kannalta erot ovat kuitenkin aika mitättömiä. Esim. pääomanpalautusten kohdalla verotus lähinnä lykkääntyy. Ja kurssien osalta välillä tienaa, välillä menettää. Mitään systemaattista etua tuosta ei taida saada?

Se on sitten eri asia, onko se verottan silmissä ongelma, jos verotettava toimittaa parhaan mahdollisen raportin parhaan tietämyksensä mukaan - vaikka siinä olisi virheitä. Olen noin 99%:isen varma, että verottaja ei missään tilanteessa ala itse ottamaan näistä virheistä selvää, ellei lue tätä foorumia. Mutta lähtökohtaisesti verotettavalla on vastuu tietojen oikeellisuudesta.

Itse toimitan IB:n osinkorapsat ja that’s it. (Myyntejä ei ole.)

Lisäksi vapaaehtoiset ovat koodanneet julkisia laskureita, jotka pyrkivät parsimaan IB:n rapsat ja laskemaan oikeat lopputulokset. En ole näitä kokeillut. Mutta ovat yksi vaihtoehto.

2 tykkäystä

Hitto nyt tämä tuntuu oudolta kun on tottunut IBKR softaan. Menee paper tradella hetki. Asiasta toiseen. Käyttääkö kukaan executer ohjelmia joka laskee kaikki valmiiksi riskit ym. Hallinnoi myös exittiä .
Muuta isompaa syytä käyttöön en näe kuin olisko nopeampi ja planin noudattaminen.
Riskejä voisi olla että tili hakkeroidaan tai…
Tässä 1 esimerkki.

Kaikki vanhat alustat on käytössä. Tämä on vaan lisää niiden päälle

Mä betatestailen tätä nyt pikkurahalla. Vähän lagaa 1-3s eli 15 sekunnin kynttilöillä scalppaajille tämä ei sovi

1 tykkäys