Keskustelua välittäjistä

Mä olen futuureja silloin tällöin päivä treidannut Ipadi pro + chorome. Ehkä jotain sata kauppaa tänä kesänä.

Viimeisimmän päivityksen jälkeen ei ole tarvinnut kuin kerran tyhjennellä selainhistoriaa ja eikä ole heitellyt kesken session pois.

3 tykkäystä

Eipä näytä taas OP:lla menevän toimeksiannot läpi ainakaan ETF osalta. Toimiiko muilla?

EDIT: Pitkähkön odottelun jälkeen vihdoinkin toimeksianto sujahti läpi.

Miten saisin suodatettua kaikki kirjaimet OP sisältävät viestit tästä langasta pois? Koen että olen jo riittävän tietoinen palvelun surkeudesta enkä kuunaan aio asiakkaaksi ja alkaa väsyttää tämä ehtymätön ongelmien raportointi.

Degiro ja IBKR: ei raportoitavia ongelmia.

8 tykkäystä

Degiron mobiilisovellus osaako lähettää notifikaation jos tupsahtaa esim osinkoja Degiron tilille?

2 tykkäystä

Mistähän saisi edullisimpaan hintaan Nasdaq100:n reaaliaikaisen kurssidatan?

Suoritan pienimuotoista päivätreidailukokeilua NQ100 bull/bear-serteillä Nordnetin puolella, mutta kurssidata tulee tällä hetkellä tongittua Tradingview:n kautta. Todennäköisesti löytyy joku välittäjä, jossa on myös kaupankäyntikulut / spreadit järkevämmällä tasolla ja lisäksi voisi hankkia reaaliaikaisen kurssidatan. Degiro?

Valittelin jokin aika sitten Tradingview hylkäämistä toimeksiannoista, jotka tehty IBKR tililtä. Syy hylkäyksiin löytyi, ja oli sellainen etten ollut hyväksynyt IBKR tullutta sääntöuudistusta määräpäivään mennessä. Tradingview ei ilmoittanut mitään mutta kaikki toimeksiannot tosiaan hylättiin.
Oppina tästä, pitänee käydä välillä kirjautumassa IBKR portaaliin jos jatkossa sattuisi tulemaan jotain määräpäivään mennessä hyväksyttäviä muutoksia tms.

6 tykkäystä

Tarkoituksena olisi ostaa alle listattua ETF:ää edullisimmin kuluin. IBKR ja Degiro tarjoaa tuoteesta vain Lontoon versiota enkä saa mitenkään pakotettua XTRA tickerriä esiin. Eli siellä menisi Lontoon leimavero 0.45%. Joka 10K€ kaupasta 45€ plus välittäjän kulut. Ryöstöä. Nordnetistä sitten saan XTRA version.

Halvempaa Nordnetin kautta, mutta miksei Degirosta ja IBRK:sta saa XTRAssa noteraattua esille? Luulin että noitten kautta on koko Euroopan ETF:t tarjolla.

Mulla on ollut IB:n kautta Lontoossa noteerattua ETF:ää ja siitä ei mennyt leimaveroa. En saanut IB:n hinnastoa nyt auki, mutta muistaakseni ETF:t oli vapautettu verosta. Tai ainakaan omasta kaupasta sitä ei mennyt.

IB:n kautta pääsee käsiksi lähes kaikkiin ETF:iin, mutta kaikista ei ole kaikkien ETF:ien rinnakksislistauksia. Ehkä aspasta pyytämällä nämä voisi saada auki.

2 tykkäystä

Jaa ehkä se on noin. Degirokin sanoo että muut kulut hukataan siihen 0.50€ kustannukseen.
“DEGIRO does not charge the grants and fees of third parties directly, but via a fixed fee of € 0.5”.

Myös kun kokeilen lyödä ostotoimeksiantoa ei tuollaista 0.45% kulua sinne näytä ilmestyvän ei Degiroon eikä IB:hen.

Degirossa ei aina löydä haluamaansa pelkällä tickerillä, kannattaa käyttää myös muita osia tuotteen nimestä. Itse löin hakukenttään ainoastaan “20+” ja noita tuli esiin vino pino, käsittääkseni tuloksissa on myös tuo haikailemasi Xetraan listattu ETF (koko nimirimpsu vähän erilaisessa kirjoitusasussa, mutta peruskomponentit näyttäisivät olevan samat). Tickeri on IS04.

Olen jonkun aikaa käyttänyt IBKR ja homma toimii ihan hyvin, mutta haluaisin ostaa muutamia microcap osakkeita kanadan pörssistä. Ne löytyy kyllä IBKR kautta listoilta, mutta en saa niitä ostettua ja herjaa että mulla ei ole vaadittavia “oikeuksia tai jotain”

Osaisikohan joku neuvoa millä tavalla saan niitä ostettua eli mitä toimenpiteitä minun pitäisi tiliini?

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen.

Ps. Aika pirun huono tuo IBKR verrattuna degiroon ja nordnetiin. En löydä edes asiakaspalvelun sähköpostiosoitetta IBKR:iin ja olen koittanut sivuja selata muutenkin kun olen koittanut tätä ongelmaa ratkoa yksin.

Support hoidetaan webbiportaalista. Luot sieltä tiketin. Niillä tuskin on mitään suoraa mailia tukeen - ihan ymmärrettävistä syistä.

Support tiketit, joihin vastaaminen on aivan omassa luokassaan (positiivisessa sävyssä siis, tyhjentäviä vastauksia pääsääntöisesti alle vuorokauden aikaikkunassa), verrattuna mihin tahansa muuhun välittäjään josta allekirjoittaneelle on kokemuksia, saa hanskattua myös mobiiliapin kautta.

@Siivu Oikeudet eri markkinoille ja kohteisiin haetaan “Account Management → Trading Permissions” välilehden kautta. Näin siis mobiiliapissa. Todennäköisesti samoilla avainsanoilla menestyt myös web-portaalissa. TWS:sta en tiedä.

@Paapaa ja @Markakorva Kiitos vastauksista. Oon vaan niin huono käyttämään sitä IBKR. Olen sieltä trading permissionista aktivoinut alueet ja myös us penny stocks.

Koitin juuri äsken ostaa kanadan pörssin puolelta ja tulee ruutuun teksti No trading permission, customer ineligible iniligibility reasons. No opening trades, pure microcap.

1 tykkäys

Kysymykseesi ei valitettavasti näillä tiedoilla voi vastata kuin IBKR, suosittelen avaamaan tiketin ja kysymään asiaa.

  • “Vikaakoodi” näyttäisi siltä, että oston estää kohteen microcap status, mutta siitä ei selviä onko sinulla edes mahdollisuutta saada oikeutta, eli olla “eligible”, ostaa tätä toistaiseksi tuntematonta osaketta.

  • Mikäli kyseessä on Kanadalainen Kanadaan listattu lappu, oikeus treidata US Penny Stockseilla ei liity tähän.

Kysy ihmeessä suoraan tiedon lähteestä. Pyydän myös raportoimaan tänne missä vika oli ja ratkesiko ongelma ASPAn kautta :+1:

3 tykkäystä

Mikä osake kyseessä?

Hs govtech solutions. Tickerillä Hs ainakin löytyy. Olen pari viikkoa venkoillut ja säätänyt IBKR apilla mutta en tajua mitään :slight_smile: Olisi pari muutakin microcapia ostoslistalla…

Sopivasti noussut tänään yli 17 pinnaa ja viidessä päivässä yli 33 pinnaa. No enpä kerennyt ostaan kun en osaa.

@Markakorva en minä edes osaa supportin kautta mitään tickereitä avata. Jatkan huomenna yrittämistä jos osaisin ihan vaikka aspaan olla yhteydessä.

Nyt on jo huonoa tuuria jos et parissa viikossa ole edes vahingossa törmännyt message Centeriin… löytyy kovin loogisen ketjun päästä:

Account Management → Message Center → Compose → New Ticket.

Vaikuttaisi siltä, ettei HS:PURE ole IBKR:n kautta kaupankäynnin kohteena koska microcap, mutta kysy silti ihmeessä ASPAlta, saat vähintäänkin selonteon miksi näin.

1 tykkäys

Etorosta saa jatkossa isoimpia suomalaisia osakkeita nollakuluilla.

eToro laajentaa aitojen osakkeiden valikoimaa Helsingin pörssin lisäksi myös Kööpenhaminan ja Oslon pörsseihin ja Pohjoismaihin tulee yhteensä 65 uutta osaketta, jolla käydä kauppaa nollakuluilla.

Nokia*
Outokumpu*
Fortum*
Sampo A*
Neste*
Wärtsilä*
UPM-Kymmene*
KONE*
SSAB A*
Nokian Renkaat*
Konecranes*
Elisa*
Metso Outotec*
Kesko B*
Orion B*
Cargotec*
Valmet*
Huhtamaki*
Metsa Board*

https://www.sijoittaja.fi/346848/suomalaiset-osakkeet-nyt-nollan-euron-valityspalkkioilla/

1 tykkäys

Onko sillä myynnissä myös väärennettyjä osakkeita? :grimacing:

3 tykkäystä