Keskustelua välittäjistä

Olin ymmärtänyt väärin että 3 euron kustannukset siirtyisivät myös koskemaan arvo-osuustiliä. Näin ei tietenkään ole.
Varmaan saan tuon 3 euroa normaalisti, jos ja kun ostan OST tilille jotain.

3 tykkäystä

Joo, koskee pelkästään OST.

1 tykkäys

Mulla on ollut Nordnetissä aot jo pitkään ja olen hieman hidas tekemään muutoksia. Nyt avasin ost:n myös. Kulut ulkomaisilla osakkeilla on korkeat ja olen huomannut että ei kyllä kannata kovin paljon kauppaa tehdä pikkusummilla. Tarkoituksena on ollutkin vähentää kaupankäyntiä tänä vuonna, toistaiseksi huonolla menestyksellä :smirk:

edit. Näköjään vieläkin sai toimeksiannot kotimaisille 3€ ost:lle vaikka helmikuussa avasi tilin.

1 tykkäys

Degiro alentaa hintoja.

7 tykkäystä

OST:n jätän kyllä Nordnetiin mutta varsinkin ulkomaiset osakkeet olisi niin halpoja Degirossa Nordnetiin verrattuna.

  • Degiro toisi valikoimaakin enemmän.

Joten taitaa tili sinne pian avautua itsellänikin.

3 tykkäystä

Avasin tilin Degiroon ja talletin rahaa. Heti meni Degiron tili miinukselle ”markkinarahaston arvonmuutoksen vuoksi”. Eli käteinen on sijoitettuna markkinarahastoihin. Mitäköhän tämä käytännössä tarkoittaa. Uskaltaako tuolla käteistä pidellä?

EDIT: Tili ei mennyt miinukselle mutta tilin arvosta siis lähti osa markkinarahaston arvon alentuessa

Joo-o, noin se menee. Ennen kuin huomaatkaan, on sijoituksesi kadonnut kuin tuhka tuuleen. Degirolla kannattaa laittaa rahat osakkeisiin, ja mieluiten sellaisiin, joiden arvo nousee. Jos jatkuvasti myyt niitä tappiollisesti, Degiron algoritmit katsovat “markkinariskin” nousseen kohdallasi. Halpoja lounaita on vaikea löytää.

1 tykkäys

Uh, tuohan kuulostaa pahimmalta painajaiselta sijoittamisessa. Nykyisellä kaupankäyntitahdilla tulee kulua satasia vuodessa, mutta oma kontrolli sentään säilyy omista rahoista kaikissa käänteissä.

Mielenkiintoista.

Onkohan missään markkinaosuuksia per maa?

Jaloillaan äänestäminen tekee hyvää itselle ja taatusti liike huomataan välittäjälläkin. Esim. Suomen Nordnet on erittäin hyvä markkinoimaan ja vaikuttamaan helpolta ja halvalta. Joissakin tapauksissa onkin. Ei todellakaan kaikessa. Mm. Taloustaito-lehdessä oli OST:in tullessa aktuaaliksi välittäjävertailu.

2 tykkäystä

Onko muuten OP:lta tullut uutta tietoa arvo-osuustilin kaupankäyntikuluihin? Viime syksynä lupasivat 1 % kampanjan olevan voimassa toistaiseksi.

Samaa mieltä tästä:

12 tykkäystä

Näky olevan jo viesti että nordnetin luottomainos poistettu kaikista kanavista

2 tykkäystä

Degirossa pitää löytää rahoille aina sijoituskohde, jottei siellä loju yli 2500e tilillä, koska ainakin itelle kävi niin, että palauttivat sen yli olevat varat takaisin pankkitilille, kun huomasivat, että olivat olleet sijoittamatta useamman kuukauden.

Taitaa muuten lähes kaikki uudet osakesäästötiliasiakkaat tehneet luottohakemuksen, koska hakemusten käsittelyssä menee niin pitkään. Itellä tulee kohta kuukausi täyteen luotonkorotushakemuksen käsittelyssä.

1 tykkäys

StockTycoon, näen tuon palautuksen oikestaan fiksuna tekona. Voi siirtää seisovan rahan vaikka 1% korkoa tuottavalle säästötilille.

Onko kellään muulla Nordean kanssa ongelmia? Hylkää kaikki toimeksiannot myynnin sekä oston puolella

Tänään oli aamulla Nordealla joku häikkä, kun tein päivän ensimmäisen toimeksiantoni, muistaakseni hieman ennen kello kymmentä. Jostain minulle tuntemattomasta syystä toimeksiannon voimassaolon päättymispäiväksi tuli automaattisesti eilinen päivä. Niinpä toimeksianto meni hylkylaatikkoon saman tien, kun olin painanut hyväksymisnappia — ja tietenkin huomasin tämän kaiken vasta puolisen tuntia myöhemmin. Selkeästi joku vika tietojärjestelmässä.

Kyseessä taisi olla päivän ainoa toimeksiantoni Nordean palvelussa. Ehkä tuo sama ongelma vaivasi muitakin Nordean asiakkaita, mahdollisesti koko päivän ajan.

1 tykkäys

Piti käydä tarkistamassa ja sehän se oli ja ne oli päivätty edelliselle päivälle. Mielenkiintoisena kuitenkin että yhdet kaupat olivat onnistuneesti menneet läpi väärän päivän kanssa. Lieneekö tuosta mitään vaivaa mutta luulisi, että Nordea koittaisi saada tämmöiset bugit poissa