Keskustelua välittäjistä

Komppaan.

Mun mielestä ruotsin Nordnetin hinnasto on paljon parempi. Eikä oo väliä minkä kokoista salkkua on. Kirjoitin myös palautteen hinnastosta. Uskon itse, että pienemmät kustannukset kannustaisivat ihmisiä tekemään enemmän kauppaa ja nostaisivat Nordnetin houkuttelevuutta.

2 tykkäystä

Vertailet varmaan osakesäästäjien tms. alennuksilla noita hintoja?

Muuten ei kyllä pärjää hinnoissa.

Tuo alennus Danskessa muutenkin hölmö kun ei kata kuin yhden henkilön tili, eli esim. muksujen salkusta joudut maksamaan kk-maksut jne.

Itse olisin avannut OST:t Danskeen koko porukalle mutta ko. asia ajoi Nordnettiin.

1 tykkäys

Jep. On se ihan eri sfääristä, kun kaupat ruotsissa alkaen 1 kruunu (alle 10 senttiä). Suomessa perushinnastolla 9 euroa (100 kertainen hinta). Ruotsalaisten ulkomaan kauppa myöskin hurjasti halevmpaa. Poikkeuksellinen eriarvoinen tuo niiden hinnasto on eri maissa (jopa sana rasismi tulee itsellä mieleen vaikka kyse onkin liikevoiton tavoittelusta eri markkinoilla). Suomessa Nordnet varmaan tulee laskemaan hintoja vasta pakon edessä, kun kilpailu vetää yleistä hintatasoa nykyisestä alemmas. Rahastavat niin kauan kuin pystyy eivätkä halua olla suunnan näyttäjiä ollenkaan tässä. Onneksi kaupankäyntikulut saa vähentää verotuksessa, niin se vähän jeesii. Ja saahan sieltä pois lähteä jos liikaa alkaa jurppimaan (osa on kai lähtenytkin)

5 tykkäystä

Kyllä näin on.

Itsellä menee koko ajan enemmän ja enemmän DeGiron puolella

4 tykkäystä

Degirolla mennään. Trader tili ja allokaatio käytössä (allokaatio = luotto).

9k pääomalla 26k salkku. Velkaa 17k 1,25% korolla.

Salkku koostuu kokonaan USA osakkeista. Välityspalkkio per USA kauppa € 0,50 + USD 0,004 per osake. Yksi noin 1000 euron kauppa kustantaa keskimäärin noin 0,55 euroa, eli reilusti alle euron.

6 tykkäystä

mikä sun allokaatio on? Jos salkussa heikon luokan D osakkeita toi käytettävissä olevat varat tippuu aika heikoksi per osto.

Tällä hetkellä 10k allokaatio

Salkku koostuu A ja B luokan osakkeista. Muutama C mutta ei yhtään D.

Eikö allokaation yli menevä vipu ole kalliimpaa?

Osaatko sanoa onko Degiron trader yhtään erilainen ulkonäöltään vrt. muut Degiron versiot? Kysyn, koska Custodyllä hankala tehdä nopeaa treidiä kankean käyttöliittymän takia. Jos traderissa olisi jotenkin paranneltu, niin voisin harkita sellasen avaamista.

Varmistan vielä Degiron asiakaspalvelusta, mutta joo, allokaation yli menevät on sitten sitä 4% lainaa.

Jos olen oikein ymmärtänyt niin ulkoasu on tossa alustassa sama. Custodylla vain ei pysty käymään kauppaa ihan kaikista riskipitoisimmilla papereilla.
Alla kuvakaappaus mun trader näkymästä. Eli jos vaikkapa Nokiaa haluaa ostaa, niin aika monta klikkausta vaati.

2 tykkäystä

Samanlainen näkymä näemmä. On tosiaan aika paljon paineltavaa että saa toimeksiannon tehtyä, ja sekoaa jo siitäkin jos vahingossa menee piste pilkun sijaan. Olisi tuossa paljon muutakin paranneltava just nopeampaa kaupankäyntiä varten. Mutta on näemmä jotain uuttakin tullut. Trailing stop on näemmä vähän aikaa sitten ilmestynyt valikoihin.

1 tykkäys

Meinasin pistää jo chromot myyntiin degiron salkusta, kun prosentit väitti menneen “kipurajan” alle.

Ei vaan kannata näköjään aina uskoa, mitä näkee… Nordnet kertoo aivan jotain muuta.
kuva

Edit:
Vai liittyiskö tuo tähän:

Tajusin juuri että Nordnet taisi luvata 3 euron välityspalkkiot muutamaksi kuukaudeksi, jos tuon OST-tilin avaa ajoissa. No minähän sen heti avasin ja 7 euron kuluilla olen kauppaa käynyt.
Pitää olla aspaan huomenna yhteydessä puhelimitse, kun viesteissä näyttää olevan “1-2 viikon vastausaika tavallista suuremman jonon vuoksi”. Muistaakseni tuo teksti on tuolla lukenut iät ajat.

2 tykkäystä

Tulipa avattua Degiroon Basic tili eilen ja heti tehtyä kauppaa. :slight_smile:

On kyllä niin halpaa, että huh 0.53€. :sweat_smile:

5 tykkäystä

Tuo 3 euroa tammi-maaliskuussa taisi olla vain jos tilin avaa ennen vuodenvaihdetta eli oli ns. “early bird” etu.

3 tykkäystä

Niin avasinkin heti kun kampanja tuli julki :slight_smile:

Outoa, itse olen saanut kaupat kolmen euron hintaan, kun avasin joulukuun puolella.