Keskustelua välittäjistä

Oikealta ylhäältä kun klikkaat Toimeksiannot niin sieltä löytyy Kaupat-välilehti missä on päivän kaupat.

1 tykkäys

Jees, kiitos,olipa yksinkertaista!

Kannattaa vertailla Degiron sisäistä hinnoittelua. Kuten edellä mainittu, niin osingon käsittely Custody tilillä maksaa, ks. alla oleva hinnoittelun erot.

Ps. Nyt on tammikuussa Degiron kautta tehty 18 kauppaa USA pörssiin (NYSE, Nasdaq) ja kaupankäyntikulut näille 18 ostotoimeksiannoille yhteensä 10,44 eur. Keskiarvona se tekee 0,58 eur per toimeksianto. Vastaava välityspalkkiosumma Nordnetillä olisi 18kpl x 15€ = 270 eur. Eli Degirossa säästin jo 260 euroa tammikuussa ja lisää säästöä on tulossa kun vielä on 11 kuukautta tehokasta treidaamista edessä. Laskin nopeasti että noin 1000 euroa säästyy kun ostelen USA osakkeet Degiron kautta. Nordnettiin jää ilmaiset superrahastot.

Pss. Degiron salkkuun eksyi muun muassa Carmax, Exxon Mobil, Realty Income ja Pinterest. :grinning:

8 tykkäystä

Nordean asiakkaat huom: Päiväys siis 14.2 :smiley:

4 tykkäystä

Aiemmin oli pettynyttä keskustelua Nordnetin superluoton lainoitusmuutoksista niin toisaalta tuota lisälainoitusarvoa jaetaan nykyään aika hövelisti. Mulla OMASP:ia niin paljon että hirvittää (yli 25% salkusta) ja Nordnet silti melkein tuplaa lainoitusarvon 20% → 37%

Voiko Degiroon avata itselle toisen salkun vanhojen tunnusten alle? Vai pitääkö avata kokonaan toinen tili?

Tämä ei vastaa kysymykseesi täysin mutta sivuaa joten avaan suuni kuitenkin.

Mulla on Custody tili, ja kuten varmaan on tiedossa että sitä ei voi muuttaa esim. Basic tiliksi mitenkään. Tiedustelin mahdollisuutta avata Basic rinnakkaistili, ja se onnistuu mutta pitää avata se niin että sisään joutuu kirjautumaan eri tunnuksilla. Tästä päättelisin, että samoilla tunnuksilla ei voi olla useampaa salkkua vaikka olisikin joku muu kuin Custody, vaan vaatii aina eri tunnukset. Tosin tämä Custody nyt sekoittaa pakkaa vähän, joten kannattaa varmistaa asiakaspalvelusta.

3 tykkäystä

Degiroon liittyen, hiljattain avannut sinne tilin huomattavasti Nordnettia edullisempien kaupankäyntikulujen vuoksi ja muutaman kaupan ehtinyt tehdäkin. Pitääkö tuolta nyt muistaa aina vuoden päätteeksi kaivaa itse tiedot verottajalle luovutusvoitoista ja -tappioista? Nordnetinhän kautta kaikki hoitunut aina automaattisesti, niin ei ole tarvinnut itse vaivautua.

Vuoden alussa muodostuu raportti edellisen vuoden tapahtumista. On kuulemma kelvannut verottajalle sellaisenaan. Ja kyllä pitää itse muistaa ilmoittaa verottajalle.

Aspan mukaan raportti muodostuu maaliskuussa mutta mulla nyt tuli jo tammikuun lopulla näkyville. Toki olet itse vastuussa että raportti on oikein, vaikka tuskin siellä mitään korjattavaa on…

1 tykkäys

Aikamoinen näytön paikka huominen taas Nordnetille, ainakin uskalsivat itse lähteä mainostamaan “superpäivää” :grin:

1 tykkäys

Tällä kertaa Nordnet toiminut ja Op vaihteeksi taas leikannut kiinni. :pensive: :pensive:

4 tykkäystä

OP, kirosanojen määrä ei riitä. Käsittämätöntä.

5 tykkäystä

Olen avaamassa Degirolle tiliä, mutta hämmästelen hinnastoissa custodyn ja basicin eroa sikäli, että custodyssä ei mainita Canadan pörssin hintaa ollenkaan, mutta basicissa mainitaan(2e+ CAD 0,01). Onko todella näin että custody tilin omistajana et voi ostaa Canadan pörssistä ollenkaan…?

Kyllä Custodyllä osto onnistuu samalla hintaa

1 tykkäys

Itsekin pohdin degirossa Basicin ja custodyn eroja. Osaisiko joku jo käyttävä kertoa keskeisimmät erot noissa?

1 tykkäys

Trader-tilikään ei vissii maksa mitään ekstraa, mutta siinä sais shorttaa 1% kuluilla?

Muilla kuin Custody-tilillä DEGIRO voi lainata osakkeitasi. Tämä on monille kynnyskysymys. Basiciin verrattuna Custodyllä on osinkojen käsittelymaksu eikä mitkään riskisemmät instrumentit ole saatavilla. Custody-tiliä ei myöskään voi myöhemmin muuttaa Basic tai muuhun tasoon.

1 tykkäys

Näin on, Trader-tilikään ei maksa mitään.

Nordnetin ulkoasu ja selkeys kaupankäynnissä omaan mieleeni. Hinnasto sen sijaan ei niinkään…

Danskella hinnasto parempi, mutta verkkosivuilla kaupankäynti online melko kivikautinen. Tosin ei ole takkuillut yhtään. Ja mobiiliappi ihan kelvollinen myös.

1 tykkäys

Laitoin nordnetille palautetta hinnastosta, ja vähän urputin siitäkin että edes 6 numeroiselle salkulle ei saa mitään mitään tarjousta paremmasta palkkioluokasta ennen kuin 200ke on kasassa. Mutta koska haluan pitää kaikki osakkeet yhdellä välittäjällä, joka tarjoaa luottoa + hoitaa tiedot verottajalle + tarjoaa os-tilin + ei lainaa osakkeita, niin vaihtoehdot on vielä toistaiseksi aika vähissä. Uskon, että vaihtoehdot tulee parantumaan kuitenkin koko ajan ja kilpailu on kuluttajan puolella

5 tykkäystä