Keskustelua välittäjistä

Henk. koht. menisin Nordnetin toimistolle enkä lähtisi sieltä ennen kuin osakkeet on perillä. Ei tuossa voi kestää noin kauan eikä olla noin kädetöntä tuo vastaaminen…

Oikea tapa toimia tosin saattaisi olla juuri tuo Finanssivalvonta. Kyllä se antaa vauhtia persuksiin kun viralliset tahot ottaa yhteyttä ja tiedossa voi olla kustannuksia yritykselle mikäli homma ei hoidu.

2 tykkäystä

Osakkeet kateissa puoli vuotta on kohtuuttoman pitkä aika. Itse ottaisin jo lakimiehen avuksi ja selvittäisi vakuutusyhtiöstä, korvaavatko lakimiehen kustannukset. Tunteeko kukaan foorumilla lakimiestä, joka osaa hoitaa tällaisia tilanteita?

4 tykkäystä

Tää on kyllä aivan käsittämätöntä. Myös se, että sulla on riittänyt kärsivällisyys. 15 kertaa kuulostaa siltä, ettei siellä ole mitään aikomustakaan tehdä asialle mitään ja/tai että kukaan ei ole ottanut vastuukseen hoitaa asiaa missään vaiheessa. Aika järkyttävää. En kyllä osaa sanoa, miten tuota pitäisi lähteä hoitamaan. Kysy vaikka kuluttajaneuvonnasta, mikä on oikea taho.

3 tykkäystä

Pakkomyyvät tahot vain suojelevat asiakkaitaan. Jos et halua olla verovelvollinen yhdysvalloissa niin ET kannattaa myydä 2022 aikana.

Nordnet ja Quartr sopimukseen. Kumppanuuden myötä Nordnetin osakekohtaisilta sivuilta löytyy Quartrin tulosesitykset podcast-muodossa sekä esitysmateriaalit ja itse tulosraportti.

Tammikuussa solmivat samanlaisen sopimuksen Avanzan kanssa: Quartr signs breakthrough deal with Sweden’s largest online broker Avanza - Quartr

3 tykkäystä

No nyt tuli Osuuspankista infoa asiasta. Lähettivät viestin pankin viestiboksiin, sekä sähköpostia, että uusi viesti luettavissa.

Asiallinen viesti ja rasti ruutuun meinigillä kaavaakkeeseen. Tämä pitäisi sitten allekirjoittaa ja skannata op:lle.

Mulla on niin pieni siivu tätä Smart Eye-firmaa, etten taida osallistua koko leikkiin. Menisi prosentuaalisesti niin iso paukku kaupankäyntikuluihin. Muuten kyllä. Harkitaan nyt vielä.

1 tykkäys

Siis mihin liittyen?

3 tykkäystä

Smart Eye:n merkintöihin. Niistä on ollut täällä juttua. Olisin ehkä voinut postata varsinaiseen SE- ketjuun. Mutta liittyy myös välittäjiin.

2 tykkäystä

Aaa. Totta. Hetken mietin tuota toista keissiä etf:ien reitt osakkeiden osalta. Tosiaan kuuluu tänne myös ja mukava nähdä, että tuo sujuu

1 tykkäys

Antimerkkauksissa ei mene rahaa kaupankäyntikuluihin. Mutta rahaa tietenkin menee kaupankäyntikuluihin sitten jos ja kun myy laput. Merkkailin itse tänään OP:ssa mulle allokoidut mahtavat 56 lappua (vanha omistus 100kpl pahasti turskalla olevia yksilöitä).

2 tykkäystä

Kiitoksia tästä tiedosta. Arvostan kovasti, kun joku neuvoo!

Saatan sittenkin merkkailla, vaikka mulla on vielä sinuakin vähemmän, mutta oppimismielessä. Osaa sitten, kun on isommat hillot pelissä.

1 tykkäys

Nordeassa kirjemeiningillä Smartin anti. Kehottivat kirjeessä soittamaan, jos Posti ei olisi Suomessa niin luotettava, joten soitin. 7 min jonotus, 10 min palvelu, ystävällinen. Tuli jälkikasvun terrorismikuulustelut ja passin kuvaus pankille hoidettua samalla. Digipalvelusta anneissa on puhetta ollut ja ihan seuraava juttu Nordealla…Asiakkaiden keski-ikä on varmaan 89-vuotta, joten kirjeetkin yhä kulkee, mutta josko molemmat jatkossa?

4 tykkäystä

Nordnetissa olen ihmetellyt, miksi Grafton on pois online-kaupankäynnistä, vaikka alussa oli mahdollisuus ostaa.

Valitettavasti ilmeisesti, koska kyseessä on EM (Equity Miscallaneous) instrumentin tyyppi, niin kyseisellä osakkeella ei voi käydä tällä hetkellä kauppaa Nordnetin verkkosivuilla.

Mikä ihme tämä Equity Miscallaneous on? Kuka nämä EM:t päättää?

En tiedä olisiko vastaava kuin tää

Eli jonkinlainen merkintäoikeuden vastine?

1 tykkäys

En tiedä mitä OP:ssa on tapahtunut, mutta eivät suostu enää nykyään avaamaan pienempiä jenkkifirmoja kaupankäyntiin. Näkyvät kyllä heidän listoilla, mutta osta-toimintoa ei aktivoida. Perusteena aina, että liian pieni firma. Ennen ei ollut mitään ongelmia. Ilmeisesti Nordnet saa kohta uuden asiakkaan. Muutenkin pankin toiminta on erikoista, kun esimerkiksi käteistalletusten määrä on laskettu muihin verrattuna todella pieneksi.

5 tykkäystä

Tälläiset rajoitukset ovat käsittääkseni Jenkeissä yleisiä, ainakin “isoilla ja perinteisillä” välittäjillä, joten liittynee OP:n käyttämän alisäilyttäjän määräyksiin.

3 tykkäystä

Martin Paasi kannustaa liian kilttejä suomalaisia vaatimaan pankeiltaan talletuskorkoa.

Hyvä on. Myös Nordnetin talletuskorko on edelleen 0 %. Puhuuko Martin vain lämpimikseen vai onkohan muutoksia tulossa?

6 tykkäystä

Juuri kysyin asiakaspalvelusta että milloin alatte maksamaan korkoa. Vastaus oli ettei ainakaan toistaiseksi.

Suurella todennäköisyydellä teen suuremman noston pois Nordnetistä, ja harkitsen nostavani jopa niin paljon että joutuisin luopumaan PB asiakkuudesta. Laskeskelin että omalla kohdalla heittämällä kannattaa ottaa pieni korko jostain ko. summalle ennemmin kuin hyötyä PB asiakkuuden eduista

6 tykkäystä

Eikö Nordnetin kautta saa suht vaivatta jotain rahamarkkina-ETF:ää? Lyxor Smart Overnight Return näyttää nostavan 0,05% palkkiota.

1 tykkäys

IBKR:ssä oli pyyntö toimittaa “Form 8-3-6”, joka liittyy ilmeisesti korkotuloihin ja johon tarvittaisiin mm. veroviranomaisen leima. Onko kyseistä lomaketta oikeasti välttämätöntä toimittaa ja millaiset vaikutukset sillä on jos sitä ei lähde täyttämään? Ja saako Suomen veroviranomaisilta leiman helposti ja tuleeko siitä jotain kuluja?