Keskustelua välittäjistä

Nyt kun tuli taas ihmeteltyä, niin prosentit tosiaan poistui OST:n kohdalta. Mutta kyllä tuo OST summa on myös väärin pääsivulla. Kun salkun avaa niin siellä on oikein. Tuo pääsivu näyttää nyt harmillisesti reilusti isompaa summaa kuin salkun sisällä.

Juu, useamman viestinvaihdon jälkeen tulivat ilmeisesti siihen tulokseen, että prosentit parempi poistaa, kun eivät saa niitä näkymään oikein :sweat_smile:.
Itsellä euromääräiset summat täsmää, etusivulla näkyy osakkeiden arvo + ko. tilillä olevat sijoittamattomat varat.

Kiitos vastauksestasi. Ei kuitenkaan toimi minulla edelleenkään. :confused:

Moro!,
en ole hetkeen ollut “skenessä inessä”, enkä haun kautta löytänyt keskustelua aiheesta, mutta näköjään Trading view:n ilmaisversio karsittu aikalailla minimiin. En pysty lisäämään uusia charteja ja indikaattoreitakin vain kaksi.

Lisäksi maksullisten version hinnatkin näyttää vanhalla käyttäjätunnuksella Essiential versiolle 21,99$/kk, mutta kun katsoo eri koneella uudella käyttäjällä, hinta onkin 12,95$/kk.
Erikoista…

Hei,

Kysyisin, pääsevätkö kaikki kirjautumaan normaalilla tavalla QR-koodilla Nordnetin verkkosivulle?
Minun puhelimeni Nordnet-sovellus ei ole puoleentoista viikkoon näyttänyt kuin mustaa ruutua etukameran kuvana, silloin kun pitäisi ottaa QR-koodi nimenomaan Nordnet-sovelluksella.

Nordnet-sovelluksen lupa käyttää puhelimen kameraa on kunnossa, muut pankki- ja QR-koodisovellukset toimivat normaalisti QR-koodia otettaessa, ja puhelimen kamera toimii kuten pitää.

Kysyin asiaa Nordnetin asiakaspalvelusta viestillä, mutta eivät ole reilun viikon aikana vastanneet, joten en tiedä, onko ongelman ratkaisu helppo vai vaikea.

2 tykkäystä

Mulla ollut samaa ongelmaa tällä viikolla. Tarpeeksi monta kertaa kun sulki ja avasi uudelleen appsin niin sitten toimi. Välillä kamera käynnistyi mutta ei kuitenkaan lukenut koodia näytöltä.

1 tykkäys

Sama haaste on täälläkin. Mutta ratkaisin asian “vanhanaikaisesti”. Sovelluksessa oikean yläreunan nuoliympyränapista saa selfiekameran päälle. Sitten käänsin puhelimen tietokoneen ruutua kohti ja kirjautuminen onnistui.

6 tykkäystä

Sama täällä. Appia rämppäämällä joku kaunis kerta sattuu onnistumaan. :+1:

1 tykkäys

Sama ongelma. Pitääpä raportoida - raportoikaa tekin. Mulla auttaa kun suljen sen kameranäkymän ja avaan uudestaan Nordnet-appiksesta. Toisella kerralla kuva on näkynyt.

1 tykkäys

Onko kokemusta millainen lippulappu verottajalle täytyy antaa liittyen hankintahintoihin? Pyytävät lisäselvitystä vai voiko itse olla proaktiivinen verottajan suuntaan?

Skannaan Nordnetin sovelluksen auki tavallisella QR-koodin lukijalla.

Tunnus ja salasana toimii edelleen oikein hyvin (kun se on selkäytimessä),en ole edes kokeillut QR-koodia yms. Eikä puhelin ole aina edes lähellä,kun kirjautuu,turhaa hömppää.
Nordnetissa siis.

2 tykkäystä

Auttoi kun täppäs kameraruutua pari kertaa. Rahansiirto taas ei meinannut onnistua vaan tuli joku “try login url instead”. Nordea kyseessä.

Niin, sovellushan aukeneekin täysin normaalisti. Sovelluksen käyttäminen nettisivulle kirjautumiseen takkuilee.

Multa verottaja ei ole koskaan kysynyt mitään selvitystä hankintahintoihin liittyen, vaikka takana on useita mergejä ja divestointointeja. Verottajan ohjeistuksen mukaan mitään kuitteja ja laskelmia ei toimiteta ennenkuin he sellaisia pyytävät.

2 tykkäystä

En ole vaarma, ymmärsinkö pointin, mutta laskelmat pitää esittää veroilmoituksessa sen vuoden verotuksessa jona osakkeet myydään, jos tarkoitus on ottaa todellinen hankintahinta huomioon, eikä vain hankintameno-olettamaa. Jos pankki/välittäjä tarjoaa ne laskelmat verottajalle, ei tarvitse kuin kuitata oikeaksi veroilmoituksen yhteydessä, mutta muuten pitää itse tietää hankintahinnat ja laskea niille myydyille osakkeille tuleva hankintameno.

Kuitteja ei tietenkään tarvita, jos ei erikseen pyydetä.

2 tykkäystä

Mitähän Nordnetillä tapahtuu? Kehitys tänään -kenttä näyttää välillä aika huimia lukemia vaikka euromäärät ei noin paljon muutu.

kuva

Nordea yllättää joka kerta. Ost talletusraja on vieläkin 50 000e vaikka muualla jo 100k. Ja vieläkään ei löydy kunnon graafeja esimerkiksi salkun ytd:nseurantaan.

Luulisi olevan sen verran iso pankki, että perusasiat saisi kuntoon.

Edit: puolenpäivän aikaa saivat rajan nostettuu 100 000e

4 tykkäystä

Ei ole tullut mitään ilmoitusta häiriöstä vaikka sellainen on päällä nyt. Omissa salkuissa ei näy mihin suuntaan vuosi on lähtenyt, ei päivity tuotto ollenkaan.

3 tykkäystä

Outo juttu…itselläni toimii kaikki ihan normaalisti :thinking: