Keskustelua välittäjistä

Tilitapahtumissa. Rivin päätteeksi on pdf, johon tieto oli merkitty. Lisäksi tilitapahtumasivulla on kussakin tilitapahtumassa kohta valuuttakurssi, mikä on nyt tyhjänä kaikissa muissa tapahtumissa paitsi valuutanvaihdossa

1 tykkäys

Helpointa on, kun se ilmoittaa, joka tietojen oikeellisuudesta vastaa. Hölmöä ruveta laskemaan auki, mitä mikin välittäjä on ilmoittanut, siihen tuhraantuisi aikaa.

Ei koske OSTia. OST on 0,15 % mutta vähintään 5 € ja ei-omistaja asiakkaalle 2,99 € / kk.

4 tykkäystä

Nordnet ei tällä hetkellä näytä edes valuutanvaihtojen kurssia. Tuohan on pakko korjata. Ei pankki voi toimia niin, että vaihtaa valuuttaa eikä ilmoita kurssia.

11 tykkäystä

No, kukin taplaa tyylillään. Silloin kun käyttää samaa tapaa vuodesta toiseen, niin pääsee pitemmällä aikavälillä oikeaan lopputulokseen eikä verottajalla ole siihen nokan koputtamista.

Minulle se aikaisempi tapa, että naputan osingot saadessani (valmiit) valuuttakurssit sisään ja tarkistan veroilmoituksesta vertaamalla veroilmoitusta ja omaa exceliäni on nopeampaa kuin sinun tapasi, mikä kuulostaa siltä, että kunkin osingonjaon osalta etsisin sopivan valuuttakurssin, naputan tämän avulla saadut osingot euroina muistiin ja sitten vielä veroilmoituksen saatuani naputan esitäytettyjen tietojen päälle oman kirjanpitoni tulokset.

Kuulostaa aika suuritöiseltä, varsinkin kun saa osinkotuloa isosta nipusta eri yhtiöitä. Mutta hyvä, että se toimii sinulle.

@Antros myös Nordealla on Pohjoismaisissa pörsseissä max 1% kaupankäyntikulut ilman alarajaa, isommissa toimeksiannoissa murto-osa tuosta. Esim. Nordnet on puolestaan kuluiltaan kallis ajallisesti hajauttavalle piensijoittajalle.

3 tykkäystä

Kertokaa joku, jos siinä on joku massiivinen koira haudattuna. :smiley:

Olen viime vuoden alusta sitä nyt ite käyttänyt pienimuotoisesti. Muutamaa jenkkiosaketta ja yhtä ETF-rahastoa ostan joka kuukausi muutamalla kympillä kappale ja jonkun verran käteistä on siellä makailemassa ja 4% korkoja kerryttämässä. Korkorahat ovat ilmestyneet tilille aina säntillisesti ja se on erittäin kätevä systeemi että rahojen ei tarvitse olla millään erityisellä korkotilillä, vaan kaikki salkussa oleva käteinen kerryttää korkoa.

Rahat on jossakin saksalaisessa pankissa joka on normaalien säätelyiden piirissä, eli talletussuojan pitäisi olla kunnossa.

Pikkaisen mua epäilytti valuuttakurssien vaikutus kun TR on kokonaan euroissa ja sieltä ei aina nää että millä kurssilla valuuttaa on milloinkin muuteltu. Tein itse sellaisen kokeen että ostin samaan aikaan samaa osaketta yhtä monta kappaletta sekä Trade Republicissa että Degirossa ja sitten myin ne kuukauden päästä samalla kellonlyömällä. Sinä aikana niistä maksettiin yksi osinkokin. Isoa ero ei ollut, mutta Trade Republicissa oli pikkuisen minun kannalta parempi valuuttakurssi niin ostaessa, myydessä kuin osinkoja saadessakin, tai ainakin tililtä lähti vähän vähemmän euroja ostaessa ja tuli vähän enemmän euroja myydessä sekä osinkoja vastaanottaessa.

2 tykkäystä

Ei varmaan ole sellaista tapahtumatyyppiä jossa voisi position tietylle koolle asettaa stoplossin sekä target price myyntihinnan? Kun jompikumpi aktivoituu niin toinen poistuu.

Lähinnä ongelma kahdessa erillisessä toimeksiannossa on, että jos nämä hinnat ovat lähellä toisiaan niin molemmat voisivat triggeröityä esim. yhden päivän aikana.

Mandatum traderilla kesäkuun loppuun kaupat pohjoismaissa 1€/0.01% kamppis käynnissä.

5 tykkäystä

Melkoista säätämistä taas kyllä Nordnetillä. Tilitapahtumat sivulla on poistettu samalla saldo sarake. Saldo näkyy alhaalla, mutta ihmellinen siitä huolimatta tuo poisto.

Ei ole poistettu, vaan laitettu piilotettavaksi. Eli paina sivulla hammasratasta ja sieltä “Näytä saldo”, niin saat sarakkeen taas näkyviin.

5 tykkäystä

Reklamointi auttoi, nyt on Nordnetin verkkoversiossa taas valuuttakurssit näkyvissä tapahtuman pdf-tiedostossa.

9 tykkäystä

Olisihan se kiva, että näkyisivät tuossa taulukossa niin saisi suoraan CSV-tiedostooon, mutta ei, Nordnet “parantaa” käyttäjäkokemusta.

4 tykkäystä

Nordnetissa saa nyt näkyviin rahastojen sisältämät osakkeet yhdessä näkymässä osakkeiden kanssa:

11 tykkäystä

Nordnetin apissa kun tekee toimeksiannon, sitä ei näe avoimissa toimeksiannoissa ennen kuin sammuttaa ja käynnistää apin uudelleen. Tämä iPhonessa. Onko muilla vastaavia havaintoja?

Tuota ei taida saada sovelluksessa kuitenkaan. Mielenkiintoinen ominaisuus kyllä.

Ei ole vielä sovelluksessa, mutta ehkä tulee jossain vaiheessa.

Tuo ei taida sisältää ETFiä. Ainakaan minulla ei verkkoversiossa ole edes tuota välilehteä ( minulla on kolmea ETFää ja nollaa rahastoa tällä hetkellä ).

2 tykkäystä

Täällä Etf:iä ja rahastoja. Eikä myöskään ole välilehteä tuohon toimintoon.

Muistaakseni joskus joku päivitys Nordnetissä tuli eri aikaan eri asiakkaille. Liekö sama nytkin. Voin kyllä muistaa väärinkin.

Näin kertoo Nordnetin oma inforuutu kyseisestä kohdasta otsikolla “Usein kysyttyä”:

“Rahastot ja ETF:t koostuvat yksittäisistä osakkeista, obligaatioista ja muista rahoitusvälineistä. Kun tarkastelet analyysiä kohde-etuuksien tarkkuudella, näet mistä yksittäisistä osakkeista salkkusi tosiasiallisesti koostuu. Myös suorat osakeomistukset sisältyvät näkymään. Tällä hetkellä analyysi huomioi vain osakkeet, rahastot ja ETF:t. Monimutkaisia arvopapereita, kuten viputuotteita ja johdannaisia ei ole huomioitu.”

Eli ETF:t sisältyvät tähän, jos niitä on.

3 tykkäystä