Keskustelua välittäjistä

No Suomi ei ole millään painolla siellä. CFD:t eivät tosiaan ole osakkeita, niillä on surkea verokohtelu ja varmaan osakkeita suurempi vastapuoliriski. Ei kannata ostaa.

Eli ei pääse Hesuliin IB:n kautta. Miksei? Siksei, että suomalaiset eivät saa ostaa suomalaisia osakkeita hallintarekisteriin (en tiedä, koskeeko kielto välittäjiä vai ostajia). Ja AOT:n kautta tarjoaminen tulisi liian kalliiksi IB:lle.

Mä olen ehkä koko loppuikäni katkera sille, että juuri Osakesäästäjien keskusliitto lobbasi hallintarekisteröinnin vapauttamista vastaan. Se toimi täysin suomalaista piensijoittajaa vastaan koska kimlindströmit ja rothoviukset puhuivat paskaa hallintarekisteröinnin hyödyistä ja haitoista. Se osaltaan pitää välittäjäkilpailun Suomessa heikkona ja hinnat kalliimpina.

15 tykkäystä

Superluottohakemukseen olen hakenut pientä korotusta ja nyt on kestänyt jo kuusi viikkoa ilman vastausta. Eittämättä alkaa vähän luotto menemään asiakaspalveluun.

3 tykkäystä

OP:n applikaatio puhelimessa toimii nyt myös tumma tilassa, ihan hienon näköinen. Voittaa kyllä web-version muutenkin tämä applikaatio leikiten.

2 tykkäystä

Oletko koittanut soittaa asiakaspalveluun, josko he voisivat edistää asiaa?

Itse päätin tiistaina sulkea salkkuuni liitetyn luottolimiitin ja laitoin siitä viestiä asiakaspalveluun. Asiakaspalvelun ruuhkautuminen mielessäni päätin soittaa samana päivänä Nordnetin aspaan sulkemisen jouduttamiseksi. Puheluun vastattiin 15 sekunnissa ja virkailija kertoi, että kollega on laittanut limiitin suljettavaksi, se on huomenna poissa.

Ainakin osaan asioista aspasta saa kiitettävän nopeasti apua/vastauksen.

Hyvä vinkki, en ole koittanut soittaa. Viestiä olen laittanut, ensin pahoiteltiin viivettä, mutta myöhemmin ei enää vastattu mitään.

1 tykkäys

Joo. Joskus aamuyöstä tuli tommonen muutos. Vielä kun vaihtaisivat sen salkkunäkymän takaisin siihen perinteiseen, niin hyvä. Onhan siitäkin täällä foorumilla ruikutettu. Nykyinen on ihan paska.

Minulla meni 4-5 viikkoa samassa asiassa kunnes sain tänään vastauksen NN luottohakemuksen korotukseen. Oikeastaan varsinainen vastaus oli se, että toimita palkkakuitit 3kk ajalta mutta käsittämättömän pitkään kestänyt.

1 tykkäys

Mites OP, onko siitä jotain positiivista kommentoitavaa(muuta kuin 1% kulukatto “pienissä” kaupoissa)? Aika paljon saanut kritiikkiä ketjussa. Kehitys kehittyy, mutta mihin suuntaan

Meinasin alkaa selvittämään pankin vaihtoa, niin “palvelussa häiriö”. Tämä ilmeisesti ihan normaalia OP:lla.

22 vuotta OP:n asiakkaana, eikä juurikaan moitittavaa. Häiriöitä harvoin (omasta mielestäni), kehitys tosiaan kehittyy hieman hitaammin kuin kilpailijoilla, mutta keskittämisen tuomat etuudet omalla kohdallani menee kehityksen takkuilun edelle (mm. OP-bonukset, omistaja-asiakkuuden myötä ilmaiset pankkipalvelut ja säilytykset, lähes ilmaiset vakuutukset vuosittain, 1%:n kulut AOT:lla jne).

Olen ihan tyytyväinen OP:n pankki- ja sijoituspalveluihin, jos jotain moitittavaa pitää keksiä, niin juurikin tuon mobiilipankin näkymät sijoitusomistuksille vaihtuu usein eri päivitysten myötä, tällä hetkellä juurikin kovin epäkäytännöllinen ja supistettu näkymä. Itselleni tällä ei isoa haittaa, mutta ennen päivitystä oli parempi.

8 tykkäystä

Joo, se nykyinen antaa viban, että sen on suunnitellut porukka, joka ei sijoita :slight_smile: Näkymästä puuttuu oikeastaan kaikki mitä haluaisi nähdä. Edellisessä näkyi melkein kaikki tarpeellinen!

1 tykkäys

Minusta OP mobiili on melkoisen hyvä. Itsellä on noin sijoittamisen mielessä ollut sijoituksia Nordnet, Nordea, LähiTapiola, Seligson. Pankkipalvelut S-Pankki ja Nordea. Käytän OP verkkopalvelua vähän tai minimaalisesti. Muissa menen yleensä verkkosivuille sijoituksissa noin esimerkkinä. Häiriöt on minunkin mielestä olleet aika vähäisiä. Sijoitammisen palvelut on saattaneet olla poissa, kun muut toimneet. Joissakin maksupalveluissa on ollut joskus ongelma, mutta ei mitenkään yleistä.

• Mobilli Apilla pystyy tekemään tarpelliisen.
  • Apple Pay ja Google Pay
    Edit: Poistettu maininta ulkomaalaisten sijoitusten tekeminen ei onnistu mobiiliappi, nykyään mahdollista.
  • Ulkomaiset sijoitukset toimksiannot vain kuluvalle päivälle ja Suomen pörssin ollessa auki. (Et esimerkkinä 6.12 itsenäisyyspäivänä pysty sijoittamaan jenkkipörssiin, kun Suomenn pörssi ei auki
  • Ulkomaisten sijoitusten ja pörssien valikoima kohtuullinen
  • Jää selvästi parhaista toimijoista ulkomaisissa sijoituksissa(ETF ja osakkkeita puuttuu/ ei mahdollista ostaa)
  • Rahastoista saa bonusta
  • Bonuksilla voi hoitaa pankkiasiointia ja vakuutuksia
  • Pörssisijoitukset eivät ole bonuksien piirissä( EI voi hyödyntää ostoihin ja ei saa bonuksia)
  • Indeksirahastot ihan hyvät, valikoimaa löytyy ja kustannus “kivijalkapankille” ihan kilpailukykyinen ja bonukset huomioiden jopa edullinen

Itse käytän OP sijoituksissa pieneen pelailuun pienillä summilla. Lisäksi siellä on muutama erinomaisesti mennyt sijoitus joita ei nyt istten viitsi verotuksellisista syistä myydä. Lisäksi olen ostanut sinne Amerikkalaisia ETF:iä joita ei saa nyky säännökssillä enää ostaa. Niiden myyminen on vaivalloista. Joutuu antamaan meklaritoimeksiannon ei onnistu verkosta.

3 tykkäystä

Onko muilla Osuuspankin sijoituspalveluissa samaa viivettä kuin itsellä?

Jo aikaisemmin 15 minuutista 30 minuuttiin muuttunut salkun osakkeiden arvon päivitys on nyt jo reippaasti yli tunti! Eli esim. kello 11:20 lukee edellisessä päivityksessä (10:14).

Sitten kun salkku päivittyy, näyttää tieto-alue edellisen päivitysajan (esim 10:45), joka on suora vale, koska sama arvo on ollut yli tunnin näkyvillä vanhalla päivitystiedolla.

Mitä ihmettä tuolla tapahtuu?

Itse kyllä olen tehnyt ulkomaisia (lue: eurooppalaisia) sijoituksia apin kautta.

1 tykkäys

Hidas on tuo OP:n palvelu ollut oikeastaan aina. Joka on tietty vähän ärsyttävää, mutta en taida jaksaa vaihtaakaan. Mobiilissa voi kyllä ostaa ulkomaalaisia osakkeita ja myös ETF-rahastoja. Olen ostanut Kanadasta, Espanjasta, Ruotsista, Hollannista, Saksasta, Ranskasta ja Italiasta ja kaikki apin avulla.

Mutta kaikki data päivittyy aika hitaasti. Jos esim. osinko tulee aamusta tilille klo 10 maissa, niin salkun tietoihin se osinkotieto päivittyy joskus klo 17 jälkeen.

2 tykkäystä

Itsellä myös OP eniten käytössä ja järkyttävän hidas ja tuo yli tunnin viive on ollut jo pitkään vakio.
Tulee silti käytettyä kun osake osto ja myynti kulut on aika pienet tai tässä uskossa ainakin elän :face_with_hand_over_mouth:

3 tykkäystä

OP mullakin on käytössä, mutta en kyttää salkkuani OP:n kautta. Käytän ilmaista My stocks portfolio-äppiä johon päivittyy useimmat markkinat reaaliaikaisesti ja omistukset saa näkymään widgettinäkin. Huomattavasti kätevämpi seurantaa varten kuin OP:n sovellus. Ostot ja myynnit on sinne toki itse kirjattava.

4 tykkäystä

Täälläkin yksi tyytyväinen OP:n asiakas. Ollut syntymästä asti, enkä ole koskaan vaihtanut. Kokemusta muista palveluista ei ole. Omaan käyttöön todennut toimivaksi ja riittäväksi.

Omat plussat:

• Toimintavarmuus hyvä, harvoin katkoja
  • Mobiilin kautta onnistuu lähestulkoon kaikki
  • Pankki- ja vakuutukset kaikki samassa paikassa, lisäksi bonukset kuittaavat näistä kivasti (riippuu rahastojen, käteisen sekä lainojen arvosta)
  • 1% kulut mahdollistaa pienempienkin erien hankinnan “järkevästi”

Miinukset:

• Jo aiemmin mainitut näkymä, sekä osakkeiden arvojen päivittymisen hitaus
  • Muuta en nyt saa Superbowl unikrapuloissa mieleeni…
2 tykkäystä

Mulla on kans MyStocks Portfolio kännykässä. Oikein toimiva sovellus. Itse otin sen käyttöön aikoinaan reaaliaikaisten kurssien vuoksi.

2 tykkäystä

Nordea vielä ilmoittaa vanhan kpl. määrän verkkopankissa… Onko muut Nordean käyttäjät saaneet uudet osakkeet jo näkymään?

Torstaina pitäisi näkyä.

Näintehdäänkeskustelustalaadukasta50merkkiä.

(En tiedä, miksi tämä siirrettiin, sillä tämä liittyi Sampoon, ei välittäjiin. Sampo on aikataulun antanut, eikä tässä pitäisi olla mitään välittäjäkohtaisia eroja.)

2 tykkäystä

Joo näköjään ei ollut Sampo ketjuun sopiva kysymys…

Kiitos kuitenkin vastauksesta!