Keskustelua välittäjistä

Tein Degiroon tilin tässä taannoin ja sain jonosta sijan 78x. Nyt olen sijalla 71x. Ihan hetkeen en vielä oletettavasti pääse ensimmäisiä kauppoja tekemään :smiley:

1 tykkäys

22.4 avattu degiroon tili ja nyt näemmä sijalla 397. Taisi olla jossain lähempänä 700 sija aluksi. Aivan käsittämättömän hidasta toimintaa kyllä.

1 tykkäys

Degiron kautta pystyy ostamaan suomalaisia osakkeita. Siihen en ota kantaa onko sallittua.
Veroilmoituksen joutuu nykertämään itse.
Kotipörssistä ei peritä pörssin kytkentämaksua tjsp., mutta muuten maksu on 2,5€/ pörssi / vuosi.
Rahamarkkina rahasto saattaa tuottaa tai olla tuottamatta. Degiro kuittaa 2500€ osalta negatiivisen tuoton. En ole henkilökohtaisesti tosta välittänyt vaan pitänyt pelimerkkejä ostoja varten riittävästi.

Verrattuna Nordnetiin:
Plussat:
Kulut (Tähän tosin vaikuttaa moni asia niin aika henkilökohtaista mikä välittäjä on kenellekin edullinen)
Aina on päässyt kirjautumaan
Laajemmat mahdollisuudet
Miinukset:
Veroilmoitus
Sivusto on huonompi kuin NN vanha puoli. Silti riittävä minulle.

Talletussuojan osalta saat itse arvioida miten homma menee.

2 tykkäystä

Kiitti vastauksesta. Selvennätkö vielä mikä on rahamarkkinarahasto? “Rahamarkkinarahasto saattaa tuottaa tai olla tuottamatta. Degiro kuittaa 2500€ osalta negatiivisen tuoton”

Se on sitä kun Degirolla ei (vielä) ole pankkioikeuksia niin ei saa pitää pankkitalletuksia vaan ne pitää rahastoida heti. Ja rahastot menee vähän markkinan mukaan ylös alas, eli joitain euroja voi tulla takkiin, mutta max 2500e “talletukselle” Degiro lupaa korvata menetetyt pennoset.

Nordnet ei ole koko päivänä näyttänyt USA:n ja Kanadan kursseja.

6 tykkäystä

Ominaisuudet vaan paranee näköjään

3 tykkäystä

Saksaki näky vaan hetken aamulla.

Hyvin ne vetää.

Mites Degiro-käyttäjät, onko käytössä minkä tyyppinen tili? Basic, Active, Trader vai Custody?

Itse avasin vuoden alussa Custody -tilin, koska se tuntui “turvallisemmalta” muihin tilityyppeihin liittyvän osakelainaukseen verrattuna. Suurin haittapuoli itselleni näyttäisi olevan osinkojen maksatuksesta perittävä pieni palkkio (corprate transaction fee -nimellä tiliotteella). Tähän mennessä tuo on ollut 3-9% brutto-osingon määrästä, hinnastossa todetaan € 1,00 + 3,00% of dividend (maximum 10,00%).

Nyt pohdin, pitäisikö avata Custody-tilin rinnalle toinen tili (Basic?) johon keräisi osinkoyhtiöt.

Juu. Itsellä salkussa Applea, Omega Health Care Investors ja AbbVie. Kaikkilla osingon maksupäivä 15.5. Applen osinko (pienin) tuli eilen. Isommat Omega ja Abbvie puuttuvat edelleen tililtä. Ilmoitus tuli mobiiliapppista. Tympii kyttääminen, kun iso salkku. Pidän viittä päivää maksun jälkeen salkussa pitkänä aikana ja vielä enemmän herättää epäluuloa, kun ne juuri isot rahat viipyvät. Kyseessä varmaan salkkuni isoimmat kvarttiosingot. Ja syy miksi jupisen tällä enkä aspaan on se, että tiedän valmiiksi vastauksen, jos laitan vastauksen.

2 tykkäystä

Viimeksi Nordnetillä kesti maksaa jenkkiosingot melkein 3 viikkoa.

1 tykkäys

Mulla Basic. Juurikin ton osinko rahastuksen takia.
Pitää miettiä uusiksi mikäli osakelainaus räpsähtää kohdille.

Active, koska halusin 50 % salkun arvosta luoton käyttöön. Traderilla saisi 100 %, mutta tuntuu liian isolta riskiltä ainakin tällä hetkellä. Osakelainausta pidän hyvin pienenä riskinä. ETF:t tekevät tätä eikä siitä puhu kukaan.

Itsekin mietin kahta tiliä aluksi, mutta totesin että menee puljaukseksi.

1 tykkäys

Onko joku saanut Nordnetiltä joskus vastauksen siihen miksi dollarimääräiset osingot maksetaan käytännössä aina 2-3 päivää myöhässä?

Pelaako kurssit omx25, ym. muilla nordnetissä :roll_eyes:

Näkyykös muilla Nordnetissa 1pv kurssigraafi, onko tämäkin uusi ominaisuus?

Siis yksittäisessä osakkeessa? Onhan se ollut iät ja ajat?

Ei näkynyt vähään aikaan. Ehkä tuossa testailtiin taas uutta ominaisuutta. Jos se todetaan toimivaksi niin voidaan ottaa säilytysmaksu käyttöön ja panostaa jatkossa enemmän viikko- ja kuukausinäkymiin.

Olisi pitänyt tulla USA:n osakkeesta osinko Degiroon. Pitäisikö osinko näkyä transaktioissa vai missä ?

Nyt kun joskus hamassa tulevaisuudessa Degiro tili vihdoin aukeaa, niin oliko Basic ja Active tileillä jotain kustannuseroja tms? Erot löysin kyllä, mutta en mahdollisia extrakustannuksia. Vai pitikö tuo jo valita ihan alussa, ennen kuin edes sinne jonoon pääsi :thinking: