Keskustelua välittäjistä

Sama suunta, mutta NON OST pitäisi saada ensin hengiltä :grin:

Mandatumin hinnastossahan on OST:n siirto palveluun, mutta aspan mukaan se ei ole mahdollista. Milloinkohan tukevat sitä?

1 tykkäys

Teknisiä haasteita, ei ollut aikataulua ainakaan viime viikolla.
Harhaan menin, kun oletin olevan siirrettävissä hinnaston perusteella. No, tappiota on realisoitunut, millä saa OST:n verokertymää kompensoitua :roll_eyes:

Nordnetin jenkkihinnat on kyllä hävyttömät. Salkku on NN:ssä jo pitkään mutta maltti alkaa loppua. Ehkä pitää avata toinen rinnalle johon uudet paperit. Mikä olisi paras välittäjä nimenomaan USA/UK osakkeiden jatkuvaan ostamiseen pienissä erissä ?

1 tykkäys

Nordea on mielestäni tällä hetkellä paras

Parhaudesta en tiedä, mutta itsellä on Degirossa salkku aktiivista päiväkauppaa varten. Lisäksi Nordnetissä Active Trader -status, joten mm. jenkkilaput puoleen hintaan.

hyvä pointti. laitoin NN:lle active trader kyselyn josko mieluummin laskisivat USA:n hintoja mulle jottei tarvitsisi sen takia siirtyä pois.

Nordea on kotimaisista hyvä pienissä ostoissa, eli jenkkilästä ostetettaessa alle 800€ 1% + 0,3% valuutanvaihto. UK ostettaessa 1% + 0,3% + 0,5% leimaveroa. Degirossa myös edukasta jenkkilästä ostettaessa eli vaan 0,5e + 0,004 taalaa / osake. Kulut siis nousee aikalailla, jos ostaa isoja kasoja penniosakkeita.

Ehkä Lynx/IB olisi paras, jos ei ihan parilla sadalla tee kauppoja kerralla. Osakeliiton jäsenet saavat myös alennusta hinnastosta Lynxillä.

Itse käytän IB:tä, alle sadan tonnin salkulla menee 10 usd minimikulu per kk, mutta maksetut välityspalkkiot kerryttävät summaa eli vain erotus tarvitsee maksaa. Nordnetiin nähden jää voitolle jo yhdellä kaupalla kuukaudessa

1 tykkäys

Terve, uusi tällä foorumilla. Mielenkiintoista pohdintaa suuntaan ja toiseen.

Onko vinkkejä välittäjän valintaan, kun sijoittaa osakeyhtiöllä? Olen yrittäjä ja sitä kautta alkanut firman tuloja sijoittaa. Lähinnä osakkeita ja enimmäkseen Suomi/Saksa/USA pörsseistä. Tällä hetkellä OP, mutta välillä niin kankea ja mobiili ei pelaa kunnolla kurssien päivittymisen kanssa että olen alkanut harkita myös muita vaihtoehtoja.

Degiro, Mandatum, Nordnet ja Nordea esiintyy usein ketjun keskustelussa. Voit aloittaa vilkaisemalla heidän hinnastoja ja tarjontaa.

Nordnet ei ole huono, mutta ulkomaisien lappujen kaupassa rasvaisen kallis.

Jos ei olisi jo kaikki Nordnetissa, tällä hetkellä varmaan avaisin uuden Mandatumiin, mutta vielä ei ole kipukynnys ylittynyt että jaksaisi lähteä pulaamaan vaihtoa.

2 tykkäystä

Pitää nyt palata tähän kun hoitivat asian hienosti Nordnetistä. Soittivat aamulla NN private bankingista ja antoivat hyvän tarjouksen josta ei tarvinnut kieltäytyä. Jatkossa USA kaupat 0,08% (min €8) ja muutakin hyvää päälle. Täydet pisteet sinne NN puolelle!

3 tykkäystä

Täällä eräs OP:lta Nordnetille vaihtanut yrittäjä, ja Nordnetin puolella kaikki toiminut toistaiseksi todella hyvin (Medifilm on Nordnetin Private Banking -asiakas)! Etenkin jos sun osakeyhtiön varallisuus on >200K€ (tai jopa likimain ton tuntumassa), niin voisit saada @lokomotiivi:n jo mainitseman Private Banking -asiakuuden, jolloin toimeksiantokulut on noi 0,08% per toimeksianto.

1 tykkäys

Kiitoksia vinkistä! Nordnettia tuntuu kyllä hurjan moni käyttävän.

Pitääkö Mandatumilla hyväksyä USA verosopimus jotta osingot menee oikein? En löydä tällaista kuponkia mistään. Muilla välittäjillä se on lävähtänyt automaattisesti silmien alle ennen usa kauppoja mutta täällä ei ole tullut vastaan.

Mandatumilla saa 50 000 eurolla tilillä tai 20 kaupalla kuukaudessa pienemmillä kuluilla.

2 tykkäystä

Tiliä avattaessa annettiin minulle ainakin vaihtoehtona täyttää.

1 tykkäys

OSKL:n jäsenet saavat Mandatumilla myös plus-jäsenyyden;
https://www.osakeliitto.fi/jasenyys/jasenedut/mandatum-life/

5 tykkäystä

Itse katselisin Mandatumin suuntaan jos haluaa suomenkielistä palvelua(voin suositella), tai sitten Interactive Brokers jos lontoon kieli taittuu (selkeästi halvimmat hinnat). IB:stä en ole satavarma saako suomiosakkeita ostettua. Unohtaisin kyllä Nordnetin ja heidän riistohinnat, private banking asiakaskin maksaa aika suolaisia kuluja saksan ja usan börsään. Nordnetti on suosittu kun moderni käyttöliittymä ja ennen oli “paras” kun ei ollut esim. Mandatumia, lisäksi sen ympärillä on paljon pöhinää jne joka lisää tunnettavuutta.

3 tykkäystä