Keskustelua välittäjistä

Asiakaspalvelussa taas havaittavissa eroa.

Ilmoitin OSKL jäsenyydestä NN:lle ja Mandatumille.

NN, kahden viikon kuluessa
Mandatum, ensi kuun alusta, koska nyt käytössäsi on paras hinnoittelu eli käytännössä heti reagoitiin kuitenkin.

Ilmoitin myös OSKLstä eilen klo 22 NN:lle. Tänään klo12 vastaus että aktivoitu, ja voimassa huomisesta.

(Olen tosin tällä hetkellä paremmalla tasolla johtuen koronaveivailusta, joten ei vaikutusta heti).

Onko täällä jollakulla kokemusta kahdesta tilistä Nordeassa?
Nordeallahan siis säilytys ilmaista jos on tehnyt kauppaa edellisellä kvartaalilla, mutta vähän jäänyt epäselväksi lasketaanko tämä tilikohtaisesti vai saako toisella tilillä kauppan tehdessä molempien säilytyksen ilmaiseksi…
Kysyin tätä asiakaspalvelusta ja sanoivat, että saa ilmaiseksi molemmat, mutta olen myös lukenut että osalle on vastattu että molemmilla tulisi tehdä kauppaa…ketä tässä sitten uskoisi? :thinking:

Voisitko laiskalle kertoa mitä Nordnetissä hyötyy OSKL -jäsenyydestä? Suoraan tasolle 2(min 5€/kauppa HEXissä)?

1 tykkäys

Jos haluaisi yrittää pieni muotoista päivätreidaamista kohteena jenkkipörssi, mitä välittäjää käytette? Mitä olen yrittänyt tutkia yleisimmin Suomessa käytettyjä välittäjiä, tuntuvat kaupankäynti ja valuutanvaihtokulut kohtuuttomilta tällaiseen. Dollari valuuttatilin avaamisella saisi toki jälkimmäiseen helpotusta.

Edit: Onko meillä EU:ssa / Suomessa mahdollista saada pääsyä pre market ja after hours treidaamiseen? WeBull on suosittu jenkeissä, mutta ei taida onnistua rekisteröinti meille:

“In order to verify your identity, a government issued ID card with your photo, name, and date of birth is required to open an account with Webull. Please have the documents prepared in advance.”

Käytän Lynxiä, pääsee moneen muuhunkin pörssiin. Valuutanvaihtokulu 4 €/kerta. Esim. USA minimi vältyspalkkio 3,5 USD ja Kanada 3,5 CAD.

2 tykkäystä

Olin itsekin Lynxin asiakas, kunnes keväällä tein veroilmoituksen. Lynxistä sai hienosti valmiiksi täytetyn verolomakkeen. Mutta kun kauppoja oli satoja, niin lomake oli todella pitkä ja erittäin työläs tarkistaa. Jouduin myös sieltä erikseen käsin Excelillä laskemaan yhteen joitakin lukuja, joita Suomen verottaja vaatii. Mandatumilta ja Nordnetilta tiedot menivät suoraan verottajalle. Arvostan tätä helppoutta, kun kauppoja oli toista tuhatta.

6 tykkäystä

Suoraan tasolle 3 eli 7€/kauppa.

1 tykkäys

Tuo on syy miksi en ole vaihtanut pois NNstä ulkomaisiin, ei vaan jaksa säätää verotuksen kanssa.

3 tykkäystä

Ok, kiitokset vastauksesta. Vähintään tuolla tasolla on tullut aina oltua, ajattelin jos olisin missannut turhaan pysyvän tason 2 useamman vuoden ajan…

Totta, pdf-raportti on työläs eikä edes aukea oikein joissain pdf-sovelluksissa. Teen muutamia kymmeniä kauppoja vuodessa, joten olen tuon epämukavuuden sietänyt edullisten kulujen takia.

Olen joutunut samaa jumppaa tekemään pienimuotoisesti nordnetinkin kanssa kahtena edellisenä vuotena. Se oli yksi syy jonka vuoksi en nähnyt korkeita kuluja enään perusteltuina.
Saa nähdä muuttuuko mieli kun pääsen touhuamaan degiron kaupoista ensimmäistä veroilmoitusta. Kaikki kaupat on kyllä itsellä Google sheetissä valmiiksi odottamassa.

1 tykkäys

Olen myös kirjannut kaikki kaupat Exceiin. Lynxistä voi exportata trade login max. 7 päivän ajalta ja avata sen Exceliin, helpottaa hieman. Valuuttakurssit joutuu kirjaamaan erikseen.

Huhhuh, kuulostaa työläältä. Saa olla vähän isommat välityskulut, jos tuon rumban välttää. On sillä omalla ajallakin kustannus.

1 tykkäys

Tuli akuutti rahantarve ja jouduin myymään tänään ost:lta(Nordnet) osakkeita. Miksi en voi siirtää niitä käyttötililleni?Ainoastaan ennen myyntejä olleet käteisvarat voi siirtää. Jospa täältä sais pikavastauksen. Soitan asiakaspalveluun jos ei löydy vastausta.

Arvopaperikaupat settlataan kaksi päivää kaupanteon jälkeen eli rahat ovat käytettävissä kahden päivän päästä.

3 tykkäystä

Miten mandatum go sovelluksessa tai selaimen kautta ipadilla saa asetettua tehtyihin kauppoihin stoplossin?

Läppärillä saa selaimen kautta hiiren oikealla näppäimellä sen valikon auki mutta jostain syystä en saa sitä ipadilla laitettua. Iphonen sovelluksella onnistuu myös.

Nordea näyttää investorissa herkästi menevän sekaisin hankintahinnoissa. Niitä voi helposti editoida, mutta mikä olisi esimerkiksi tässä tapauksessa oikea hankintahinta kun omistamani United Technologies (UTX) osakkeet muuttuivat Raytheon Technologies (RTX) + Otis + Carrier osakkeiksi?

Pankki vastasi korjauspyyntöön neuvomalla muokkaamaan hankintahintoja itse.

Edit: offtopikin takia editointi, eikä uusi viesti. Tämä ehkä informatiivisin tietolähde aiheeseen liittyen: Shareville

1 tykkäys

@fuzzyScrub - Minulle neuvottiin Nordean aspasta, että muokkaa ja laske hinta vaikka vain osapuilleen, näkymä on sinulle itsellesi.
Verottajalle toimitat kauppalaskelmat, tilitapahtumat ja e-tulosteet, osaavat siellä ammattilaiset korjata hinnan oikein.
Laskeskelin itselleni myös pari hankintahintaa noin, tsemppiä!

Kuulin, että OP:n osakesäästötili tulee tarjolle syyskuussa.

1 tykkäys