Keskustelua välittäjistä

Hyvää pohdiskelua, itse olen tutkiskellut samaa. Oletko miettinyt lisätä vertailulaskelmiin kuluja valuutanvaihdon kanssa?

Jaahas, Nordnetilta pukkaa “auta meitä kehittymään” kyselyä. Valitettavasti aika hajuton ja mauton tekele jolla ei oikein pystynyt vääntämään rautalankaa sinne päin miksi Nordnet kusee.

No, pääsi pistämään rastin ruutuun jossa kysyttiin että jos et olisi jo Nordnetin asiakas tänään, tulisitko edelleen asiakkaaksi. Myönnän raksineeni vastauksesi “en helvetissä”.

2 tykkäystä

tasolla 1 se on ilmainen, en kyllä maksaisi siitä itse 10e/kk

1 tykkäys

Hyvä pointti, itselle aika relevantti, varsinkin kun nyt oon vähän enemmän ottanut myös valuuttapuolella näkemystä. YTD näyttää valuutan ostoja olevan 140,000€ edestä, mistä NN 0,075% osuus on 105€. Mandatumilla olisi mennyt 350€, mikäli toi täällä mainittu 0.25% pitää kutinsa.

Tosin noin puolet tästä volyymista on vaihtoa, jota en tehnyt osakekauppaa varten (USD & NOK spekulointia alkuvuodesta) tämän voi vertailusta laskea ulos. Eli sit tuo yhteensä rivi näyttäisi tältä:

Valuutanvaihdon kun laskee sisään, niin Mandatumin etumatka tippuu 186 euroon. Se on sit siinä ja siinä, että arvotanko superluoton ja mobiilisovelluksen tän yli vai ali. Tän vuoden osalta impulsiiviset kännykkatreidit on kyllä isosti voitolla :cowboy_hat_face:

Nordnet on kyllä jatkuvasti tehnyt muutoksia, jotka heikentää heidän kilpailukykyä mun kohdalla. Sitäkin pitäisi varmaan jotenkin yrittää kvantifioida tulevaisuuden kulunäkymissä, koska mitään positiivista sieltä tuskin on odotettavissa. Suomen markkinassa olisi kyllä yhdelle Robinhoodille kysyntää.

4 tykkäystä

Olisi mukavaa jos Nordnet selittäisi tämän päiväiset ongelmat läpi ja mitä tekevät estääkseen samat ongelmat tulevaisuudessa. Samaa kaivannut jo aiempien kyykkäyksien jälkeen ja luottamus vähenee jokaisen tapauksen jälkeen entistä enemmän.

5 tykkäystä

Itse odotan jonkin valtakunnan anteeksipyyntöä ja hyvitystä. Voin tätä odotella jonkin aikaa koska totta kai ensin pitää asiat saada kuntoon (Oslon osalta kai edelleen pissii) ja tehdä sisäinen selvitys mitä meni pieleen ja miten varmistetaan ettei mene uudemman kerran.

Mutta jos sellaista ei kuulu, todennäköisesti en ole enää Nordnetin asiakas kovin pitkään.

10 tykkäystä

Minä odotan 500kpl Goforea hintaan 8.66e. Erotuksen nykykurssiin voi hoitaa vaikka sitten se “kolmas osapuoli”.

3 tykkäystä

Onhan Mandatumillakin kännykkäsovellus

Onko sulla kokemusta näistä, millaiset ovat käyttää, yhtä simppeli kuin Nordnet?

Ei. Vielä. Pian varmaan on…

Omalla tavallaan suoraviivaisempi käyttää. Nordnetiltä puuttuu GTC (good till canceled) kestovaihtoehdoista, mitä tulee usein käytettyä.

1 tykkäys

Mikä välittäjä tarjoaa halvinta OS-tiliä? Sijoitushorisonttina 20v ja osinkojen kartuttaminen, joten tietyillä hinnoilla ei ole merkitystä (esim tilin sulkeminen).

Mun mielestä toimiva. Varsinkin market - toimeksianto

1 tykkäys

Miten olit laskenut nuo valuutanvaihtopalkkiot?

Jos kyse OST:stä, niin tilivaluuttaa on aina EUR. Jos käyt kauppaa muussa valuutassa, niin valuutan vaihtokulu on 0,25% sekä Nordnetilla että Mandatumilla.

Jos kyse AOT:stä, niin valuuttatili on mahdollinen ja kaupankäynnissä ei silloin mene valuutanvaihtopalkkiota, kun kauppaa käydään tilivaluutassa.

Sen perusteella, miten nyt Nordnetin AOT :n valuuttatilien kanssa olen toiminut. Valuutan ostoa omassa tapauksessa kasvattanut se, että olen esim. ottanut 15k€ taaloja, avannut jenkeistä position lyhyeen pitoon, ja kaupan jälkeen vaihtanut taalat takasin euroiksi. Mandatumin puolella tälläistä veivausta tuskin tekisin, eli tuo laskelma siltä osin suosii nn.

2 tykkäystä

Osaako kukaan noista valuuttatileistä sen verran sanoa että jos ostan Nordnetistä x valuutalla osaketta y valuuttatilin ollessa aktivoitu ja myyn vielä saman päivän aikana hieman voitolla. Osto ja myynti kun selvitetään kahden päivän päästä niin pähkäilin että ei tarvitse valuutta siirtoa tehdä ollenkaan eikä tarvitse korkojakaab maksaa? Onko ajatusketju oikea? Kerran siirsin vahingossa myynti summan seuraavana päivänä ja tuli suhteellisen isot korkokulut. En viitsisi testata enkä löytänyt tästä mitään esimerkkiäkään.

Osaakohan joku neuvoa kuinka Nordean Investorissa saa vaihdettua oletustilin osakeostoja tehdessä? Nyt se näkyy harmaana ja en saa vaihdettua tilalle valuuttatiliä.

Yritin joskus vaihtaa hoitotiliä eikä onnistunut ilman asiakaspalvelua johon ilmoittaa tili jota haluaa käyttää. En osaa sanoa kyllä tuosta valuuttatilistä sitten olisiko siihen joku normaali toiminto jossain piilotettuna.

1 tykkäys

Selvä. Maksoikohan se hoitotilin vaihtaminen jotain? Minulla on nyt valuuttatili dollareissa ja myös euromääräinen kakkostili avattuna Nordeaan, joita ajattelin käyttää osakekauppoihin. Pääkohteena USA:n pörssi, koska Nordnetilla mm. sinne suuntaan on isohkot välityspalkkiot.

Eli ilmeisesti jos haluaisi välttää USA:n pörssin valuutanvaihtomaksut niin AOT:n kaikki kaupat pitäisi mennä dollaritilin kautta, mikä taas ei sitten toimisi euro-osakkeiden kohdalla. (?)

Nordeassa valuuttatililtä ei voi tehdä kauppoja. Aivan järjetöntä, mutta täytyyhän niitä pakollisia piilokuluja johonkin laittaa…

4 tykkäystä