KH Group - Sievi Capital muutosmatkalla

Onko kellään tietoa Laakkosen ja Takasten kannasta fuusioon?

4 tykkäystä

Soita ja kysy mitä mieltä Akin tekstistä

3 tykkäystä

Jos näin on, niin käyttäkää ihmeessä äänioikeuttanne. Sievin vakaus tuo varmuutta.

10 tykkäystä

Ilmoittautuminen ylimääräiseen yhtiökokoukseen ja äänestäminen etukäteen on nyt auki ja toimi hyvin ainakin minulla.

Käykäähän uurnilla! :grinning:

20 tykkäystä

Nyt tuli postia yhtiökokouksesta. Tänään ja huomenna voi äänestää ennakkoon Ylimääräinen yhtiökokous 2021 - Sievi Capital

E: Pikaiseen luin kuukauden väärin sorry, no tulipa nopeasti äänestettyä vastaan heti. Eli äänestys joulukuulle asti tietysti.

9 tykkäystä

Miten sinä äänestit?

  • Yhdistymisen puolesta
  • Yhdistymistä vastaan
  • Tyhjää

0 voters

5 tykkäystä

Miten tuo valtakirja siis toimii?

“Valtuutan asianajaja Annemari Rosin Hannes Snellman Asianajotoimisto Oy:stä edustamaan minua”?

En nyt tarkemmin lukenut mutta voit ilmoittautua tai valtuuttaa edustajan kokoukseen tai sitten äänestää tuota kautta suoraan.

2 tykkäystä

Valtakirjaa ei tarvitse valita vaan voit äänestää suoraan.

6 tykkäystä

Äänestetty vastaan.

Onko mahdollista, että jos esitys kaatuu niin yhtiökokouksessa tehdään uusi esitys (esim. muutettu jakosuhde), josta voidaan äänestää suoraan kokouksessa? Eli silloin kai pelkästään paikalla olevat voisivat äänestää, vai kuinka?

2 tykkäystä

Onko ”tyhjää” äänestäneet tässä tapauksessa sama asia kuin ”vastaan” äänestäneet. Eli onko näin että puoltavia ääniä tarvitaan tuo 2/3?

1 tykkäys

Yhtiökokous on historiallinen hetki Sievin ja Boreon innostavalla matkalla. Aikeeni on äänestää puolesta, sillä tahdon olla mukana luomassa kasvualustaa pienille ja keskisuurille yrityksille. Hallqvistin ihmisläheinen vahva johtajuus, visionäärisyys, vankka kokemus sekä ajatus kanssaomistamisesta vakuutti minut. Tämä video ratkaisi oman kantani:

Tsemppiä teille oman päätöksenne harkintaan ja näkökulmien pohdintaan. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :slightly_smiling_face:

15 tykkäystä

Varmaan näin, että kokonaisuudesta tulee parempi. Tarjous ei vaan ole tarpeeksi hyvä. 50%/50% omistusosuus tai ei tule kauppoja :slightly_smiling_face:

13 tykkäystä

60% Sieville ja 40% Boreolle, niin eiköhän se siitä.

21 tykkäystä

Mielenkiinnosta kysyn, millaiseen laskelmaan perustat päätöksesi? Vai pelaatko täysin tunteella, kuten hieman aistin? Millaisen kasvuskenaarion lasket fuusioituneena, jotta se hyvittää kaupassa tapahtuvan aliarvostuksen? Itse en möisi omaa taloa -40% ihan vaan koska ostaja on kiva. Nyt toki matkaan päästään mukaan toisin kun taloa myytäessä, mutta realistisilla luvuilla pitäisi pystyä perustellaan, että se riittää hyvittämään

27 tykkäystä

Tyhjää ei lasketa ollenkaan, eli 4 kyllä, 6 ei, 10 tyhjä, menee läpi.

2 tykkäystä

Eli jos piensijoittajat ovat passiivisia, niin Praetolla on parempi mahdollisuus saada läpi, kun passiivisia ääniä ei oteta huomioon? Meneekö osakeyhtiölaki aina näin vai onko tämä Sievin oma tulkinta?

1 tykkäys

Käsittääkseni menee. Sen takia joku 45% pääomistajalla usein riittää hyvin enemmistön saamiseen yhtiökokouksissa.

1 tykkäys
27 §
Määräenemmistöpäätös

Jos päätös on tehtävä määräenemmistöllä, yhtiökokouksen päätökseksi tulee ehdotus, jota on kannattanut vähintään kaksi kolmasosaa annetuista äänistä ja kokouksessa edustetuista osakkeista.

Lakikirjaa kun tulkitsee näin keittiöjuristina, tulkitsen että tyhjä ääni lasketaan mukaan. Tarkoittaen että 6 kyllä, 2 tyhjää, 2 ei → ei mene läpi.

6 tykkäystä

Olen täsmälleen samaa mieltä kuin sinä että hetki on historiallinen. Itse äänestin ennakkoon ja oma kantani on että vastustan yhdistymistä. Näen että tuolla suhteella en saa mitään preemiota siitä että yhtiöt sulautuvat yhdeksi. Heti kun suhde muuttuu HUOMATTAVASTI paremmaksi äänestän yhdistymisen puolesta.
Itse pidän Hallqvistin esiintymistä tässä jotenkin ylimielisenä sekä hänen näkemyksiään ehkä jopa totaalisen puolueellisina. Ainakaan Sievin omistajien katsontakantaa hän ei ole miettinyt juuri sekunttiakaan, mikä oikeastaan kertookin kaiken koko tästä yhdistymisestä. Ei jatkoon.

18 tykkäystä