Kryptovaluutat ja -maailma

Ilmoittivat muuten muutama tunti sitten, että “polttavat” 70% prosenttia kaikista CRO tokeneista.

Minulle erittäin mielekäs uutinen, koska olen korttia varten steikannut 25000 CRO.

1 tykkäys

Joo huomasin ja itellä kans siellä steikattuna kohtuulisesti cro coinia, mutta siellä ne saa ollakii nii saa pitää spotifyn ja netflixin ilmaseks yms edut mitä niitä nyt olikaa ja bonukset, korot juoksee!! Tuo on vain hyvä että polttaavat 70% coineista nii cro arvo vain nousee jatkossa… ehkä sit vois harkita pois nostamista jos nousis cro coin arvo satasiin… :money_mouth_face::smile:

Jaksaako joku hiukan avata tuota cro coinin steikkausta? Katselin nopeasti, että ilmainen flix ja spotify tippuisi jos on 50k cro coineja. Eli ilmeisesti olla noiden luottokortti, tallettaa sinne 50k edestä cro coinia, maksaa tilauksen sillä kortilla ja sitten saa saman verran takaisin sinne coineja?

Näin. Spotify ja Netflix ehkä aika turha perkki? Tärkeimmät itselle cashback ja korko tallennetuille Cryptoille. Steikkaus muuttuu (ellei jo muuttunut?) dollaripohjaiseksi. Eli steikattujen tokenien määrä tulee jatkossa vaihtelemaan.

Itse steikkasin 25000 CRO viimevuonna silloin CRO oli jotain 0.05$. Arvo silloin noille oli noin 1400€. (Jade kortti.) Nyt nautin 6.5% prosentin korkoa bitcoinille, 10% korkoa CRO ja 3% cashbackiä. Lisäksi noi Netflixit yms.

Edit. Kortti on siis debit kortti. Kun steikkaat sinne tarvittavan määrän CRO, nämä ovat lukossa 6kk. Näille maksetaan korkoa. Jos haluat käyttää korttia, sinne täytyy siirtää rahaa ennen käyttöä. Jokaisesta ostosta saat cashback välittömästi oston jälkeen. Cashback maksetaan CRO tokenina.

2 tykkäystä

Tähän vielä lisäys, että CRO-korttien tasot muuttuvat FIAT-sidonnaisiksi pian.

1 tykkäys

Itse käytän tätä crypto visa debit korttia iha jokapäiväisenä käyttötili korttina kaikista ostoista 3% bonusta, jopa alkosta! :relaxed:Ja plussa pisteet ja sbonukset saa ihan normaalisti että nämä bonukset sit vielä päälle… ja ne bonukset ja korot jotka maksetaan cro coineina voi kyllä vaihtaa vaikka bitcoineiks tai vaikka euroiks. Ja kyllä itselleni ainakin noi netflix ja spotify ilmasuus on rahaa sekin ja ilmaset lentokenttä lounget tolla kortilla…

3 tykkäystä

Tämä täysin totta. Itse käytän myös melkein jokaiseen ostoon ja olen laittanut BTC ja ETH earniin.

tuo 20€ per kuukausi, joka tulee spotify tai netflix on tuohon suhteutettuna niin pieni summa, että siksi pidän sitä ”turhana” perkkinä. Itsellä ei edes ole spotifyä. Ilman Earnin ja Casbackin käyttöä on vaikeaa suositella mitään muuta kuin ihan halvinta korttia(?).

Nii tai tarviiko sillon edes mitään korttia jos ei aio hyödyntää etuja, korkoja ja cashbackia…:sweat_smile:
Kai tämän crypto.com idea on just noi seikat… Oletko muuten tai onko joku saanut laitettua crypto visa debit korttia apple wallettiin? Jostain olin lukevinani että sen sinne sais laitettua mutta en ainakaan minä sitä saanut sinne lisättyä kun yritin…

Ei saa suoraan. Curven kortilla onnistuu ja itse käytän sitä.

Edit. Curve siis kortti, jonka taakse saa esim. Crypto.com kortin. Kortti on ilmainen käyttää.

3 tykkäystä

Hienoa, kun toitte tämän keskustelun tänne!

Ihan hyvä (mainos)artikkeli, selvensi asiaa minulle. Somessa on tullut pitkän aikaan mainoksia Crypto.com:sta, mutta olen aikaisemmin sivuuttanut olan kohautuksella.

Olisi kysymys:

  1. Miten verottaja kohtelee bonusta? Tulkitseeko viranomainen bonuksen korkotuottona tai osinkona vai meneekö verottomasti?

Kryptokaupassahan kaikki myynti/vaihto tulkitaan realisoitumiseksi ja verotettavaksi tuloksi.

Kaikki toiminta taitaa mennä Fiat-rahalla Visan kautta. On kyllä taitavasti muuntautunut Visa vallitsevaan trendiin, ei voi muuta sanoa. Tämä järjestely mielestäni ylläpitää Fiat rahan arvoa, mutta onkohan mitään pitkällä olevia projekteja jotka tekevät saman ilman Fiat-muunnosta? Onko oikeutettua sanoa, että tässä on Bonus pisteet muutettu CRO-coiniksi?

1 tykkäys

Olen itse kanssa pohtinut näitä crypto.comin cashbackien verotusta. Alta löytyvältä sivulta löysin viittauksen veroasiantuntija Elmo Koivusen tulkintaan, että cashbackit luokitellaan bonuksina, jotka ovat siis verovapaita.

Mutta, tulkitaanko tuo asia niin, että jos saan tänään cashbackina sanotaan 5CRO hintaan 0,2€ (=1€). CRO:n hinta nousee huomenna 2 euroon, jolloin lunastan ne, niin lasketaanko verotus:

  • Koko summa 5CRO*2€/CRO = 10 on verovapaata bonusta? Vai
  • Alkuperäinen 1€ on verovapaata ja arvonnoususta tullut 9€ on verotettavaa pääomatuloa

Jos mietitään esimerkiksi hotellien ja lentoyhtiöiden pistekäytäntöjä, niin siellä pisteet ovat verovapaita ja niillä saatavien asioiden arvo vaihtelee päivän mukaan. Tämä tukisi tuota A vaihtoehtoa, mutta sitten koska kryptoissa joka tapahtuma lasketaan aina omaksi verotapahtumakseen, niin se kallistaisi kupin vaihtoehto B:hen

Itsellä kokonaissummat pysyvät sen verran pieninä, joten rahallisesti näillä ei suurta merkitystä ole. Mutta ihan puhtaasti laskentateknisesti B vaihtoehto on aika paljon työläämpi.

1 tykkäys

Tuli vastaan mielenkiintoinen tulkinta Elon Muskin uudesta twitter-profiilikuvasta. Hauska esimerkki miten ihmiset löytävät yhteyksiä kaukaisten asioiden välillä, mutta on tässä keississä on mahdollista, että yhteys on totta. Eli kun kerran Elon on nyt yhä syvemmällä kryptomaailmassa:

kuva

plus Cardanon omilta sivuilta ‘Purpose’

= ?

5 tykkäystä

Musk tykkää leikkiä tuollaista Sherlock Holmes -piiloviestintää, joten voi olla hyvinkin mahdollinen linkitys. Mutta muuten en laskisi noiden varaan sen enempää - joku tuon herran pääkopassa viheltää ja nauttii selvästi ihmisten käytösohjailusta. Sinänsä Cardano:llakin voi olla oma paikkansa, mutta kryptojen laajempi arvo löytyy vasta oikeista fundajutuista, joten niiden aika on vähän myöhemmin. Kunhan kaikkien eri erikoiscoinien kehitykset on pidemmällä IMO.

  • Sherlock käytti muuten myös tajuntaa laajentavia piristeitä :clown_face:
5 tykkäystä

Nimenomaan, herra Musk haluaa olla huomion keskipisteenä ja mikäpä onkaan siihen parempi keino kuin ‘mystinen huippuälykkyys’. Ja toki fork in the road sanontana viittaa jonkinlaiseen ratkaisuhetkeen, joten totuus tuon profiilikuvan takana voi (todennäköisemmin) olla jotain ihan yleistasoisempaa kuin Cardano.

3 tykkäystä

Onko kukaan perehtynyt tarkemmin IOTA;n?
Itselle tuo tekninen puoli kuulostaa lähinnä hölynpölyltä, mutta johtunee siitä etten näistä asioista juuri mitään ymmärräkään.

Käsittääkseni iota ei edes pohjaudu lohkoketjuun vaan tangle-verkkoon, mitä tämä sitten tarkoittaa käytännössä eos… ainakin energian kulutus huomattavasti vähäisempää kuin pitkolla.

Jotkut tuntuvat olevan vakuuttuneita että iota tulee olemaan merkittävä tulevaisuuden toimija IOT-bisneksessä.

2 tykkäystä

“Global Crypto Investment Fund FD7 Ventures to Sell $750M USD Worth of Bitcoin to Increase Cardano and Polkadot Holdings”

Ihan kiva ralli päällä. ADA-USD vuorokaudessa +27 % ja kolmen vuoden takainen ATH rikki eilen illalla.

Kesäkuun alussa tuli kännissä ja läpällä ostettua tätä hieman ja nyt selvin päin kuumottaisi kyllä myydä. Toisaalta veroseuraamukset ei kiinnosta ja pää kestää paremmin arvon romahtamisen nollaan kuin raketoinnin jatkumisen myynnin jälkeen, joten jatketaan holdailua ja katsotaan 10 vuoden päästä, miten hevosella kulkee.

On kyllä hyvä ralli. Itse odottelen vielä lisäyspaikkaa tulevalla viikolla kun päivitykset tulleet. Raikas vastapaino ollut kyllä tämä pörssin rallille viime aikoina. Ennen jotenkin hyljeksin suotta kryptoja, Adan matkassa mukava ollut olla. Voisiko tämä oikeasti olla hetkosen päästä sen 3 taalaa :thinking:

Kertokaapas viisaammat miten ”utility / smart contract” tokeneiden arvostus toimii? Bitcoin on enemmän ”asset token”, jossa on hyvä pitää rahaa kiinni tai käyttää lainan vakuutena. ”Utility tokeneita” (esim ETH) kiinnitetään enemmänkin ”smart contractin” purkautumisen ajaksi.

Cardanoon liittyen pieni varoituksen sana. Lähes aina projektin kurssi kohoaa ennen mainnetin käyttöönottoa ja käyttöönoton jälkeen kurssi laskee. Näin on käynyt monella kryptolla, mutta se ei tietenkään tarkoita, että ADA:n kohdalla näin pitäisi käydä.

6 tykkäystä