Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 1)

Jos jotakin olen oppinut täällä niin kurssit reagoi uutisiin, sentimenttiin, Juha Miedon mämmipuheisiin tai Paavin pääsiäismessuun.
Järkeä harvoin on, mutta pitkässä juoksussa kurssi seuraa aina fundaa.

Samaistun kyllä, tuntuu välillä kohtuuttomalta ja oudolta, ja ettei mene ohi aiheen niin HYZON TAISTELE!

34 tykkäystä

Minäkin yritin tänäänkin ymmärtää Evon käytöstä, mutta ihan turhaa. Onhan se mielenkiintoista kun kurssi seilaa päivän sisällä lähes 10% ihan muuten vain.

4 tykkäystä

Jos ensi vuoden ennusteisiin päästäisiin niin yhtiö arvostettaisiin tällä hinnalla lähes p/s 10 kertoimella.
Kyllä siinä on vielä seuraavillekkin vuosille paljon sisässä kovaa kasvua ennen kuin hyzon alkaa olla järkevästi hinnoiteltu. Mutta toivotaan että odotuksiin päästään pitkässäkin juoksussa.

4 tykkäystä

Jep, juuri näin! Aika moni sijoittaja ei oikein ymmärrä mistä ovat edes maksaneet. Jostain kasvuyrityksistä ja varsinkin hype-osakkeista maksetaan aivan poskettomia hintoja, en nyt nimeltä ala mainitsemaan. Parhaat jutut välillä on ollut luokkaa ostin tätä kun halvalla sain, kurssi tullut jo alas 40%. Mutta valitettava tosiasia on että jopa sen 40% tiputuksen jälkeenkin saattaa olla kyseisessä yrityksessä hyvä mahdollisuus vieläkin suurempaan kuoppaan, se on poijaat loppupeleissä se funda mikä ratkaisee ja ainoastaan funda…ei mikään muu.

Mutta täytyy nostaa kyllä lätsää kaikille keillä uskallus riittää tuommoiseen touhuun ylipäätänsä, itsellä ei kyllä varmasti riittäisi.

12 tykkäystä

Nettokassa kolmasosa capista, yhdet käyttää P:tä ja muut ei ymmärrä… Kai sitä yleensä kasvustakin jotain maksetaan? Mites jos kesällä näyttää siltä että ensivuoden tavoitteisiin päästään ja 2023 näyttää realistiselta? Miten arvoitat ARR vedyn myynnistä?

1 tykkäys


Mitä v****a? T: iloinen Hyzonin omistaja, jolla alkaa pikkuhiljaa usko loppua…

No saanko sitten kysyä että minkälaisella aikajänteellä olet tässä mukana?

10 tykkäystä

Kurssin käyttäytyminen tietysti harmittaa, mutta kokeile hinnan seuraamisen sijasta lukea vaikka viimeaikaisia uutisia. Mielestäni ei syytä huolestua firman kehityksestä!:handshake:

28 tykkäystä


Jos kysymys oli minulle, niin pitkähköllä aikajänteellä (vuosia). Grafiikasta puuttuu DCRB:n ostot, eli puolisen vuotta ollaan menty pettymyksestä toiseen ja tyhmänä dippiä ostellen. Tällä hetkellä paino tällä lapulla hieman yli 60 % ja possa pakkasella ihan reilusti. Kevennyspaikkaa metsästetty kauan tuloksetta. Siksi harmittaa, isosti.

21 tykkäystä

Omasta mielestä vaan hyvä että Hyzonin kurssi ei toistaiseksi karkaa hyvien uutisten saattamana, kivempi se on näillä hinnoilla lisäillä kuin 15$:lla. Tämän kanssa tehdään tili vasta vuosien päästä.

9 tykkäystä

Ostin Hyzonia maltillisen siivun aikoja sitten tuon vasemman olkapään oikealta alapuolelta, nyt se siivu on aikas ohut :grinning:, mutta kokeilin teknistä analyysiä ja pääsin tällaisen tulokseen. Ehkä @Verneri_Pulkkinen kin tunnistaa tämän kuvion, mikä on jo kertaalleen ollut esillä täällä jo Hyzonin osalta.

19 tykkäystä

Sehän tässä ihmetyttääkin, että kaiken maailman mäkiautofirmat mennä porskuttaa, mut Haisoni ottaa pataan milloin mistäkin syystä/syyttä. Eli ei oikeastaan muuta ongelmaa kuin se, että mulla on tätä liikaa :grimacing:

Edit. Siis liikaa mun varallisuuteeni nähden. Liian vähän, jos tää etenee niin kuin olen haaveillut.

16 tykkäystä

Tässä on yhdessä kuvassa yhtä paljon kaupankäyntiä, kuin omassa 10v kestäneessä sijoitusurassa :smiley:

53 tykkäystä

Tiedän tunteen! Jenkit ei ole Hyzoniin vielä herännyt, mutta sekin päivä toivottavasti vielä koittaa. Hyvältä näyttää!

Nikola sai Miltonilta hieman näkyvyyttä alkumetreillä. Ja lopputulos tiedetään… Oma mielipide on että tulevaisuudessa Nikola painii ihan eri sarjassa Hyzonin kanssa. Ja tarkoitan että monta luokkaa alempana. Mutta vain minun mielipide.

8 tykkäystä

Jotenkin näyttää että rahavirrat ohjautuvat vähän defensiivisimpiin osingonmaksajiin, Kuten Altria…Melkoinen piikki, onneksi lisäsin montussa.

Sama BTI:

2 tykkäystä

Riskihypelappuihin pitäis aina soveltaa semmosta sääntöä, että jos se tapaus menee todella hyvin, niin tarvit niitä lappuja vain vähän, ja jos se tapaus menee todella huonosti, niin haluat niitä lappuja vain vähän… :grinning_face_with_smiling_eyes: On se ollut välillä itellekkin vaikeeta… Hyzonin vuoristoradassa olen itsekin mukana, muutaman muun vielä hullumman lapun lisäksi…

18 tykkäystä

Jep. Tästä syystä olen myynyt kaiken mahdollisen pois OSTilta ja siirtänyt pikkuhiljaa AOT:lle rahastoihin ja arvomörnijöihin. OSTille jää vain Sampo ja Hyzon. OST ei ole ollut oikein meikäläisen juttu. Mä vaan treidaan liikaa ja aina väärään aikaan.

5 tykkäystä

Kyllä. Vaikka kassa vähennettäisiin mcapista niin siltikin ensi vuoden tavoitteilla jäädään p/s 5 kertoimille joka sekään ei ole lähelläkään alennusmyyntiä teollisuudessa😅
Omistan itsekkin hyzonia pitkässä pidossa mutta koitan pitää jalkoja maassa, lähelläkään halpaa arvostus ei ole.

1 tykkäys

Mulla kuule myöskin roima potti kiinni täällä, 12 paremmalla puolella kevensin onneksi lappuja jotka ostettu n 16e sitten oon vaan lisännyt törkeesti lisää putoovaan puukkoon. Mut ite viilasin vielä kalliita lappuja vero myyntiin siivut ja jos maukas paikka tulee,tulta päin ja lisäämpä vieä piruuttani, jos uutiset tätä luokkaa.

3 tykkäystä

Ei saa rakastua osakkeeseen, mutta tän kanssa on ollut sellainen back…black…ja…back
Tekee hyvin voittoa ja on lyöty turhan alas. Ja mä menin taas back ja nyt mennään taas?
350 kpl maisteluun.

E: Lisätty kpl määrä.

5 tykkäystä