Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 1)

Hyzon on kuitenkin vasta tänä vuonna h2 pörssiin mennyt vety startup, mikä käytti spac väylää ja firma on itse arvellut kääntyvänsä tuloksen puolesta positiiviseksi joskus 2023 aikana. Tuossahan on oikeasti lueteltu kaikki mahdolliset katastrofin aiheet sekoilu vuonna 2021. Koko spacin NAV oli myös todella ylihinnoiteltu, koska tuli pahimmassa alkuvuoden huumassa. Kuitenkin kurssi on nyt yhden kunnon shortti-rapsankin jälkeen sinnitellyt 6-7 taalaa, mikä on alkaa olemaan todella hyvä kurssi mille tahansa spacille nykyisin. Kuten itsekin sanoit, niin tämän kanssa peli on pitkä ja edelleen vaarallinen, mutta tuotto saattaakin sitten lopulta olla melkoinen (tai sitten ei). Liian isolla panoksella ei kannata lähteä mihinkään, mutta jos näin on käynyt, niin sitten käsien päällä istuskelua ja hermoja kaivataan. Tai armotonta veivausta, jos jaksaa kurssia seurata kunnolla. Jos et ole isolla vivulla ja vatsa kestää ehkä pidempäänkin punaista kuolonviivaa salkussa, niin uskoisin että tämän kanssa ainakin omasi saat pois. Onnea matkaan (itsekin olen samassa turistiluokassa odottelemassa ykkösluokan hetkiä) :blush:

18 tykkäystä


Näitä toimeksiantoja löytyy täältäkin :laughing: itsellä tää kohtuullisen hyvin onnistunut ku onnistu tuolta pohjiltakin kahmimaan, pitkällä aikavälillä itsekkin oon tässä mukana mut tarkotus olis kevennellä (ehkä) 8-10$ juuri sen takia, että positio päässyt karkaamaan liian isoksi. Jos pysyn malttavaisena niin eka osa lähtee vasta jos ja kun Nikolan arvon yli mennään. Keskihinta : 6.35 tällä hetkellä ja vahva usko siihen, että jos ei seuraavana niin sitten sitä seuraavana vuonna (2023) pyöritään ihan eri hinnoissa , kaikki ennusmerkit tähän mennessä palvelee sen asian puolesta :pray: uskoa ja pitkäjänteisyyttä kaikille tän lapun kanssa :clap:

18 tykkäystä

Hyzon, plug etc. Jos omistaisi hyvät teelehdet, niin hyvinhän tuossa voisi tienata päivänkin aikana, kun kurssiheittoa voi olla närästykseen asti :grin:…mutta mun mikado tikut on nyt kuitenkin siinä asennossa, että nyt ollaan laskettu riittävästi ja ehkä nyt viikonlopunkin aikana on aikaa miettiä rauhassa mihin seuraavaksi? Tuhannet ”tekno start-up”, ei ehkä tarjoa enää samaa konkretiaa kuin energia-ala, joka on täydessä mullistuksessa! Ihmiset voi päättää yhtäkkiä käyttää Wautsin sijasta Woutsia, tai valtiot voi ruveta purkamaan liaan suuriksi kasvaneita jättejä. Energiaa tarvitaan kuitenkin tulevaisuudessa aina vaan enemmän kun kehittyvät maat jatkuvasti kehittyy ja fossiilisista pitää luopua. Uskon siksi vetyyn edelleen vahvasti ja harvemmassa on ne päivät jolloin vety ei olisi tapetilla. Halvan ja luotettavan energia aika saattaa kuitenkin olla ohi. Tuuli ja aurinkovoimaa tarvitaan minusta vedyn tuotantoon, jolla tasoitetaan tuotantogäppejä? Nestekin hyppää (valtion ohjauksessa?) vetykelkkaan mukaan.

Itse asiassa tykkään, että Hyzon on taistellut ihan viime päivinä hyvin ja ostaisin lisää jos olisi kassaa :grin: kyllä nämä kurssit vielä nousee jossain vaiheessa…:blush:

11 tykkäystä


Kyllä muillakin kun Hyzonilla osataan.
Kamuxilla ensin tehty isot voitot hinnoista 9e → 14e ja sitten siirretty potti AOT:lle jonka jälkeen tehty tuplasti isommat tappiot. Nyt keskihinta 11.08e. Veromyynit suoritettu. Positio kappalemääräisesti triplaantunut.

48 tykkäystä

Autostore jo alle ipo hinnan… Mikähän siellä nyt on?

1 tykkäys

Calliditas jatkaa muuten punaisena pörssipäivänä vahvaa nousuaan. Rahastot tankkaavat.

2 tykkäystä

Ny se markkina romahtaa! :roll_eyes:

9 tykkäystä

Onhan nuita ostoeriä näköjään tullut jokunen Harvian kanssa. Ajallista hajautusta :sweat_smile: Kerran tein virheen ja möin kaikki vanhimmat ja halvimmat osakkeet 26,50€ hintaan juuri ennen osaria. Ja hammasta purren ostin seuraavana päivänä takaisin yli 30€. Siihen jäi minun veivailut.
Jospa ensi vuonna on kaikki ostoerät taas plussalla :crossed_fingers:

57 tykkäystä

Ehdin nyt vasta vilkuilemaan salkkua jenkkilän avauksen jälkeen ja moikka vaan. -7,02% vedetään nyt. Haista sinä Joulupukki pitkä perse ralleinesi :unamused:

Aika synkän näköinen maanantai indeksitasollakin.

Pikku rykäisy vielä ja russeli on virallisesti karhumarkkinassa. N. 80% russelin lapuista onkin siellä jo.

56 tykkäystä

Viimeisten tasan viiden viikon kurssikehityksiä:

Tesla -15%
NIO -30%
Rivian -46%
Lucid -16%
Plug -36%
Gamestop -27%
AMC -32%
Bitcoin -23%

Russell 2000 -12%

Pientä pelonpoikasta spekulatiivisella puolella. Tässä siis sekalainen kokoelma sellaisia joita tulee aina välillä seurailtua siltä puolelta.

51 tykkäystä

Minusta tuo näyttää siltä, että spekulatiivinen raha pakenee markkinoilta/siirtyy pienemmän riskin kohteisiin.

6 tykkäystä

Taas. Tässä taannoin oli jo melkoista rotaatiota ja tässä ilmeisesti part 2.

7 tykkäystä

Onko kyseessä terve rotaatio, vai riskinottohalun ja luottamuksen porrastettu rapautuminen, joka siirtyy seuraavaksi ”normaaleihin osakkeisiin” ja lopulta blue chippeihin? Tuskin kukaan voi tietää. Sen tiedämme, että aiemmissa kuplissa on loppuvaiheessa ollut 6-12kk kestänyt ajanjakso, jolloin pienet kasvuyhtiöt ja ylipäätään riskialtteimpaan koriin kuuluvat osakkeet ovat ottaneet pataan indeksiltä ja eritoten blue chipeiltä. Nyt tällaista on ollut havaittavissa noin 10kk ajan.

24 tykkäystä

Itsellä tällä hetkellä ainoastaan harvia ja Indeksi rahastot plussalla, kaikki muut (5) ovat +/-20% tappiolla. Mahdanko olla ainut jolla menee nyt näin p*rseelleen vai löytyykö muitakin joilla ei mene homma ihan ku elokuvissa? :sweat_smile:

Lisäys: Mielihän tässä tekis lisää ostella mutta olen itselleni luvannut etten enää enempää ostele ja koitan kynsin ja hampain siinä suunnitelmassa pysyä…

29 tykkäystä

Hep! Täällä on tällä hetkellä koko salkku -17%, mutta siihen on syykin. Olen aloittanut elokuussa sijoittamisen joten tietämättömyyden piikkiin menee ja ehkä myös hieman huonoon markkinatilanteeseenkin tuli hypättyä mukaan, mutta käsien päällä istutaan kovaa ja nautitaan vuoristoradasta!

Edit: Olin myös alle 2kk salkun aloittamisesta -25% joten on tästä hieman ylöskin tultu. Mutta paljon on opittu!

31 tykkäystä

Elä huoli, et ole yksin! Mr. Market on rankaissut samalla tavalla omia loppukesästä tekemiäni hankintoja. Nyt harjoitellaan käsien päällä istumista ja yritetään olla tuijottamatta kursseja koko ajan.

201221

17 tykkäystä

Tuohan näyttää toosi hyvälle :grin:… tuolta löytyy jotain ostettavaakin jo :wink:

10 tykkäystä

No helpottavaa jo kuulla että löytyy joitakin “sielunveljiä” eikä tämä jäätävä floppaus ole mennyt (varmaankaan) täysin osaamattomuudenkaan piikkiin :joy:

10 tykkäystä

Näitä kukaan osaa mut mennään niillä mitä annetaan :grin:… Kahvin Puruista välillä katsotaan mihin lähdetään… ja liikut sen mukaan :grin:

14 tykkäystä

Taisivat tuijotella niitä turhankin antaumuksella Meiralla tänään, tuli vähän tummempaa, savuisempaa paahtoa…

11 tykkäystä