Meillä oli pari vuotta sitten houkuttelevaa tuotto-odotusta tarjolla Pihlajalinnan osakkeella Mehiläisen tehtyä siitä ostotarjouksen. Kauppa kuitenkin kariutui kilpailuviranomaisten vastustukseen ja riski realisoitui. Sen koomin Pihlajalinnan kurssi ei ole niin korkealla käynyt.
Markkina palkitsi ennakoitua paremman tuloksen reilun 5 prosentin kurssilaskulla.
OmaSp korkkasi 19 €.
Omistan harmittavan vähän tätä. Olen ajatellut, että hinta on karannut, kunnes yritys on taas lyönyt hyvät tulokset pöytään. Sitten taas olen harmitellut etten ole lisännyt.
Ja Doge +30% nousussa tänään.
Pikaisella vilkaisulla ulkomaan roska-foorumeille antoi sen käsityksen, että siellä uskotaan jo Dogen olevan Twitterin uusi krypto sun muuta huuhaata
Jos arvoton kryptokolikko nousee 30%, se on edelleen arvoton.
Kesko B +8,81%
Harvemmin nämä suuret näin nousee, joten jippii huuto on paikallaan
Mikä taas painaa Wärtsilää? Uutisia ei ole tullut, mutta klo 14 jälkeen osake on tippunut 6%.
Spinnova on aivan justiinsa antihinnoissa. Ehkä harmittaa, että ei tullut kesällä myytyä
Huomenna pakkasta eteläisemmässäkin Suomessa…
Pitääkö tämä paikkaansa? Mulla näyttää -2,7% ja tottakai salkun ainoa USA-osake.
Ymmärtääkseni kävi siellä -7%, mutta sitten kun saatiin vähän puhelua johdon kanssa niin tilanne hieman parani -3%.
Johto valoi uskoa, että TikTok ei syö koko Youtubea elävältä ja Youtubeen kehitellyt “shortit” viritetään tuottamaan paremmin sekä Alphabetille, että niihin sisältöä tuottaville henkilöille. Taisi olla 30 miljardia shorttien katselua Q1 aikana nelinkertainen määrä YOY. Ja tämän lisäsin, koska niin monessa lähteessä puhutaan tästä Youtuben pettämisestä, kun kasvoi vain jotain 13% YOY. Mutta joku voi laittaa tarkempia lukuja tarvittaessa
Incap: Kovaa kasvava kasvuyhtiö kasvattaa liikevaihtoa vielä odotettuakin kovemmin ja pitää ohjeistuksesta kiinni, kurssi… -14%
Ei ihan mitä itse odotin.
Mr. Tokmanni tarjoaa alennuspäiviä jatkuvasti, mutta kelpaako porukalle? Ilmaisia ämpäreitä ehkä tarvittaisiin lisäksi jakoon. Osinko ämpäreinä ensi vuonna
Tokmannillahan on ollut mahtavat reaaliosinkoämpärit jaossa vanhaan hyvään aikaan ennen koronaa. En lähde nyt erittelemään miten tärkeässä roolissa se on ollut omassa sijoittamisessa.
Tokmannin ämpäreille olisi nyt kovasti kysyntää, kun sen verran pahasti oksettaa ja arvelen, että pahin on vielä edessä.
Embracerin kanssa harkitsin jo munuaisen myyntiä, mutta ilmeisesti nyt pitää myydä ne molemmat, kun käteistä ei ole yhtään jäljellä. YTD onneksi 4% plussalla, mutta tällä menolla ei pitkään.
Eiköhän lasku tästä vielä jatku ja tunnetusti kohta nähdään myös “sell in May and go away” ilmiö. Niin ja tällä viikolla vielä Applen osari tulossa, joten saas nähdä millaista kyykkyä indeksit ottavat jos tulos pehmeä.
OMXH silti paukuttaa prosentin nousussa ja euroindeksitkin vihertävät tänään. En tajua, onko sota päättynyt vai miksi noustaan? Nokian rinkulat melkein 5%. Hääh?