Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 1)

Hapag-Lloyd AG :ok_hand:… ei mulla muuta :grin:.

image

:harviaraketti:

Vähän on heppoinen raketti tänään, mutta tässä markkinassa kelpaa.

Edit: taisin jinxata tämän :grimacing:

16 tykkäystä

Joo just piti sanoa että tämä olikin nopea raketti kun hetki postauksen jälkeen paluu asemalle ja kurssiin 31,80 (+1,86%). Pitikin tulla hämmästelemään että viime aikoina näistä torjuntavoittotuloksista on tullut -10% laskuja helposti ja tuo yli 6% nousu olikin aika ylläri (mikä toki maistuisi kun Harviaa on omassakin repussa).

1 tykkäys

Eiköhän tässä silti ole ainekset lievään positiivisuuteen koska tuo viime viikkojen pulkka on ollut niin vahvaa.

4 tykkäystä

Markkina hakee oikeaa tasoa Harvialle. Kuten kommenteista (täältäkin) voi päätellä, monelle oli jopa pieni pettymys. Itse kuitenkin huokaisin helpotuksesta, kun näin, että liikevaihto yli 50 milliä ja liikevoittokin yli Indereksen suht härkäisen ennusteen. Indelläkin kuitenkin OSTA-suositus ja tavoitehintaan matkaa vaikka kuinka.

Pitkäaikaissijoittajalle ehdottomasti huojentava kvartteri, ja tästä on hyvää jatkaa etiäppäin. Antaa markkinan arpoa, onko päivän päätteeksi taulussa +5 vai -10.

5 tykkäystä

Itse toivon (ja uskon) että haarukka on pikemminkin +0 … +5 väliltä. Ei tuolla tuloksella mitään megaraketointia voi odottaa, mutta jos tuo pitkä pulkkamäki viimeinkin saataisiin katki.

2 tykkäystä

Tieto on siitä hyvä sijoitus että osakkeen kurssi on aina pikkuriikkisen laskulla oli uutiset mitkä tahansa.
Tänään taas hyviä uutisia ja näkymiä. Sitten menee kurkkaamaan kurssia niin pikku-pikku laskussahan se siellä.
Tällä menolla tavoitehinta 32€ täyttyy vuonna 2032
image

11 tykkäystä

Oli pakko katsoa mihin hintaan myin nämä laput aikanaan pois kun huomasin nykykurssin… olin pistänyt näköjään laput laitaan hintaan 50,35€ :sweat_smile::clap:

4 tykkäystä

KAHOOOOOOOOT

Screen Shot 2022-05-05 at 10.39.18

Pitkään katselin tätä vierestä ja annoin kurssin laskea. Eilisen hyvän osarin siivittämänä hyppäsin junaan. Nyt vain hönkä päälle ja konjakkia salonkivaunuun!

4 tykkäystä

Se siitä ”noususta” :joy: 2 pvää viikkoa jäljellä, uudet pohjat lähempänä taas.

2 tykkäystä

Jenkkikorot otti eilen reilusti takapakkia, siinä missä osakkeet pomppua, Powellin ollessa äänessä. Järjestys näyttää olevan palaamassa.

US korot

2 tykkäystä

Eihän se kurssi ikinä tarvoitetta saavuta jos aina on laskusuunnassa.
Sinänsä miellyttävä lappu omistaa kun bisnes rullaa, osinkotuotto on hyvä eikä liene isossa vaarassa eikä kurssi karkaa käsistä. Cityconin ohella tätä pitää vain lisätä tasaiseen.

ATM TIETO -3,42% :roll_eyes:

2 tykkäystä

En tätä nyt ihan pikku-pukku laskuksi kutsuisi, vaan suureksi tulospettymykseksi ainakin markkinan mielestä :roll_eyes: Jos tämä olisi tullut aiemmin viikolla, eikä rallipäivänä, niin mentäisiin varmaan -5-10% maastossa helposti. Kiva kun jopa kaamean tuloksen antanut Optomed porskuttaa paremmin.

Olen miettinyt, että voihan siinä olla sitäkin että kun powell antaa luvan ostaa, kokevat sijoittajat, että “ääh jätetään mörnijä ja laitetaan eurot kiinni kasvuihin” ja sitä kautta arvo-osakkeet laskevat “hyvinä päivinä”. Sitä en osaa sanoa miten paljon isojen firmojen kurssia tosiaan näin heilutetaan, mutta piensijoittajalla näin voi tapahtua. Veivataan rahat osakkeesta toiseen.

MörniKÄLLI Corporation on kyllä klassinen arvoansa. Näinnäisen halpa lappu. Kuitenkin, kun kurkistaa pintaa syvemmälle paljastuu mätä yrityskulttuuri, kuolevia liiketoiminta-alueita ja äärimmäisen kovat ja ketterät kilpailijat jotka pikku hiljaa nakertavat markkinaosuuksia.

5 tykkäystä

Ja historia ei ole tae tulevaisuudesta, mutta onhan tämä aika vakuuttavan punainen
image
Itse aikoinaan kun lähdin tämän kyytiin, niin pidin bisnestä tulevaisuutta ajatellen hyvänä ja kannattavana. Tulosta yhtiö onkin tässä nyt tehnyt ja positiivista kasvua uskon alalla olevan edelleen paljon, kunhan hommat hoitaa vaan hyvin.
Silti tämä ei markkinaa tunnu vakuuttavan. Tämä lappu jos joku saa pienen vihreän päivän, niin seuraavaksi se ottaa kaksi punaista taakse. Rupeaa tuntumaan että vaikka osinko onkin hyvä, niin parempaa tuottoa tulevaisuutta ajatellen saa muualta.

11 tykkäystä

Varmasti saa parempaa tuottoa muualta, mutta luultavasti isommalla riskillä. Tasapainoisessa salkussa on hyvä olla turvallista osinkolappuakin jonkin verran, mutta jokainen toki rakentaa salkkunsa kuinka parhaaksi näkee.

3 tykkäystä

Olikin eilinen jenkki kasvuosakkeiden kiima sen verran kova, että tänään myyty ekaan 15min koko nousu pitkälti pois. Varmaan 15min päästä ollaan jo alle eilisten pohjien.

Unity - 8,3%
Plug -5,68%

Ääh turhaa näit yrittää kirjoittaa, kun 1min myöhemmin 1% yksikköä enemmän laskua.

Edit: Jos nyt 1 kuva mitä itsellä seurannassa

Edit2: ja useat näistä jo reippaasti alle eilisten pohjien.

12 tykkäystä

Kyllä se Evon nousu taittui viime kuukausien trendin mukaisesti tai itse asiassa jo ennen 1100 sek kurssia. Matka jatkuu taas kiihtyvällä tahdilla kohti tuttuja 900 sek lukemia.

2 tykkäystä

Enpäs tiennytkään (enkä huomannut salkussa) että Incap näin on raketoinut lähipäivinä :smiley: