Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 2)

Tämähän kuulostaa juuri sellaiselta, johon minun kuuluisi tuhota rahani. Onneksi ei juuri nyt ole mitään, millä ostaa, sillä mitään aiempia vastaavia en myy.

3 tykkäystä

kyllä ne vielä ehtii. Tosin mä oon oottanut hesulin käännettä jo vuoden :sweat_smile: :money_with_wings:

Tuli sitten tällanenkin twitterin puolella vastaan

28 tykkäystä

Markkina ei käänny niin kauan, kun termiä Hesulin pörssi käytetään julkisesti.

110 tykkäystä

No kyllä sieltä voi juuri ja juuri käppyrästä kaivaa 20-30min laiskaa vastapalloa ennen closea ja noin +0.35% (S&P 500 futut)

image

LETS GOOOOO… ja kuohujuomat. Tai jotain…

6 tykkäystä

Alkaa kyllä Suomen indeksit näyttämään kohta siltä, että tekee mieli ottaa pölhölän lappuja salkkuun mukaan, vaikka suomalaiset “arvoyhtiöt” eivät koskaan ole kiinnostaneet. Voitaisko tippua vielä 10% indeksitasolla?

1 tykkäys

Kauppalehdestä mielenkiintoinen graafi.

Historia on hyvä pitää mielessä.

Pahimmat OMX H. karhumarkkinat ovat olleet 60% ja jopa yli 70% laskuja huipuista. OMX H. on pudonnut nyt “vasta” 30% huipuista, ja jos nyt käy niin huonosti, että USA:n indeksit laskevat vaikka 15-20% se tarkoittaisi pahimmassa tapauksessa Helsingin indekseille 20-30% pudotuksen, vielä nykyisen lisäksi.

22 tykkäystä

Mandatumin kurssi meni eilen jälkipörssissä hurjan alas. Lieneekö tänään sama reaktio? Kiiinnostaa, saitteko te joilla oli ostomääräys ko. loppuhintaan vetämässä sen läpi. Minä en saanut.

En oo koskaan onnistunut ostamaan siitä loppuhuutokaupasta mitään, vaikka on ollut toimeksianto samalla hinnalla vetämässä. Joku viisas voisikin selittää millä logiikalla se toimii.

4 tykkäystä

Sillä hinnalla, mihin huutari on päättynyt vai? Eihän sitä toki aina ole balanssissa myyjät ja ostajat, että kaikille ei riitä. Muistaakseni menee niin, että ekana katotaan hintaa. Eli eka osakkeet niille jotka tarjonneet korkeinta hintaa ja vastaavasti eroon pääsee ne jotka olisivat luopumassa alimpaan hintaan (hinta on toki se huutarihinta). Sitten mennään välittäjän mukaan eli vedetään sisäiset toimeksiannot. Sitten taisi tulla julkiset toimarit ja lopulta katsotaan toimeksiannon antamisaikaa.

Toisinsanoen jos jää osakkeita saamatta, niin todennäköisesti joku olisi ollut valmis maksamaan enemmän, mutta huutarin hinnaksi valitaan hinta, millä kauppoja muodostuu eniten.

Olen tosin itse niin köyhä, että ostoksia ei tarvitse tehdä huutokaupoissa, joten saatan olla väärässäkin.

4 tykkäystä

dafuq?
image

16 tykkäystä
9 tykkäystä

Miehekäs -95% dippi. Konkurssin nurkilla heiluvat firmat voivat joskus vetää tällaisia… :cold_sweat:

Tähän verrattuna Finnair selvinnyt paljon kuivemmin jaloin koronashowsta.

8 tykkäystä

Laita aina vähän yli, niin toteutuu koko potti. Tasapainohinta heiluu viimesekunneille asti, niin tosiostajan ei ole järkeä laittaa tasapainohintaa toimeksiannolle. Tasapainohinta ehtii herkästi liikahtamaan vielä juuri sen verran, että kaupat jää toteutumatta.

Laitetaan vielä teksti juuri eilen linkkaamani linkin takaa.

16 tykkäystä

Duell pelaa omaa peliä ja tehtiin uusi ATL tänään. Ei näytä osjia löytyvän miltään tasolta.

13 tykkäystä

SAS vois vaihtaa tässä kohtaa nimensä → SOS

koska ruotsi, (ABBA - SOS): https://www.youtube.com/watch?v=cvChjHcABPA

4 tykkäystä

Kuukaudessa -30% ilman uutisia. Osake on täysin shorttareiden ja algojen hallussa ja joka vitun päivä sama tarina. Nyt koko konsernin ja kaikki sen IPt saisi hankittua alle 3 miljardin eli käytännössä pienemmällä summalla, joka maksettiin pelkästä Asmodeesta.

37 tykkäystä

pelastusrengas tuli jo ranskasta, sitä en sitten taas ymmärrä miksi norwegian nousee tänään vaikka kilpailija ei kuollutkaan. Ei toki iso nousu mutta laskupäivä yleisesti tänään ainakin tähän asti.

image

1 tykkäys

Eikös se ollut selvä asia ettei SAS minnekään katoa vaikka omistaja-arvo hävisi?

Kyllä, viime hädässä Ruotsin valtio olisi ottanut kopin. Huoltovarmuusasiat jne.

Mutta vanhoja osakkeenomistajia ei pelasta kukaan. Lähinnä avoimeksi jää turskan määrä. Onhan se mahdollista että firma pääsee pitkässä juoksussa kuiville, eli turskaa voi tulla vähemmän kuin jos nyt hyppää katsomoon.

1 tykkäys

Minä kuulkaa nappasin kuvan tästä Jumalan ihmeestä! Tämän kuvan pariin voitte palata iltapäivällä, kun ollaan taas siellä normiluvuissa, eli miinus kolmosen kieppeillä

47 tykkäystä