Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 2)

TSLA: Nyt treidataan marraskuu 2020 tasolla

21 tykkäystä

Näkyy sitten kun dollarikin on euroon nähden sama kuin vuosi sitten. Dollareissa se öljykauppa käydään.

Toki valuuttakurssi tulee huomioida, mutta uskaltaisin mututuntumallakin väittää, että polttoaineen hinnat pumpuilla ovat huomattavasti korkeammalla tasolla, vaikka verrattaisiin hintoja valuuttaoikaistuun öljyn barrelihintaan.

Jalostamot kun käy täydellä teholla, niin hinnat ovat noin viisinkertaistuneet. Jossakin tuli vastaan luvut 6$ → 28$ barrelilta

Mikäs tätä kurssia nyt nostaa?

1 tykkäys

Meniköhän vain myynnit yli?

Päivää! :slight_smile:

Siirsin viestinne Administerin ketjusta tänne Kurssien ihmettely -ketjuun, täällä voi ihmetellä osakkeiden kurssiliikkeitä.

2 tykkäystä

Embracherin päivittäinen lasku on kyllä komeaa. Taitaa olla jo -30% viikossa ja vauhti ei ota laantumisen merkkejä. Kurssi näillä tasoilla viimeksi 2019.

2 tykkäystä

Ei nyt sentään. Koronapohjat oli 34,9sek. Maaliskuussa 2020 viimeksi näillä tasoilla.

4 tykkäystä

Embracerin päiväliikkeittä ei kannata seurata, sen tietää jo herätessään, että Larsilla tänään Stiga käytössä.

Kuukausigraafi näyttää myös kovin pahalta.

Jos siirtymä päälistalle ei pysäytä laskua, niin en sitten tiedä mikä. Fundapohjaisesti tämä tosiaan jo melko edullinen.

17 tykkäystä

Onneksi en panikoinut ja myynyt. Vaikka olen amatööri, niin en sentään kaikkiin mokiin sorru. Mukavasti nousussa tänään. +15% Onkohan tämäkin jotain mihinkään perustamatonta, vai onko jotain uutista tms joka tätä nyt nostaa? 8€ maksoin, alle 6 kävi ja nyt lähenee 7. Ehkä tällä vielä joululahjarahat tekee, jos ei tämän joulun, niin 2023 sitten.

Itse olen siinä käsityksessä, että kyseinen firma tulee tekemään vielä pitkään tappiota. Mikäli kaikki menee hyvin niin jossain vaiheessa vuosien päästä kääntyisi voitolliseksi ja sitten siinä junassa on kiva olla mukana. Tämähän on tarinaosake. Tarina on hieno ja voi olla myös ihan realistinen. Jos lähtisin tähän mukaan niin kyseessä olisi sijoitus tarinaan ja sijoituksen kannattavuus nähdään joskus aikaisintaan 5v päästä, mutta varmaankin vasta 10-15v päästä. Ei ehkä kannata liikaa miettiä päivän liikkeitä. Jos uskoo tarinaan niin lisää vaan ja siinä ei ole väliä jos hinta heiluu muutama euro sinne tänne. Toki vaikka tarina on hieno niin aina voi käydä hassusti ja sen takia olen itse varovainen. Toki täytyy myöntää että tämä kiinnostaa silti ja toivon firmalle kaikkea hyvää jo ihan maapallonkin kannalta.

8 tykkäystä

Jees. Ajattelin kokeilla “treidata” tämän kanssa. Eli koska olen aloittelija, niin on kiva testailla ja leikkiä. Rahastoissa pääpaino, mutta suoria osakkeitakin löytyy. Rahastot on niin “tylsiä” vuosien-vuosikymmenten juttuja. Opettelen. Opettelen oikealla rahalla. Niin pienellä, ettei käy kuinkaan vaikka menisi kaikki, mutta kirpaisisi kuitenkin. Ja jos hyvin käy, niin käärin voitot. Loppuvuotta elellään, ja pienellä pelataan, niin saisi vielä verovapaasti eurot.

Spinnovan liikeidea/tuote on kyllä hieno. Siksikin on kiva olla mukana ja seurata ylipäätään miten firman tarina etenee.

Nyt yli 19%

3 tykkäystä

Kantsii katsoa paljonko osto/myyntikuluja menee veivailuista. Nähdäkseni vaihto niin pientä, että jollain kymppitonnin ostollakin vaikuttaa merkittävästi kurssiin, mikäli laitaan dumppaa tai ostaa…

1 tykkäys

Jahas, eipä oo hirmusesti myyjiä ocossa tällä hetkellä. Erittäin tyytyväinen että on pitäny toi yhe cadin taso. :kissing_smiling_eyes::beer::beer::rocket::rocket::rocket:

23 tykkäystä

Kyllähän tämä Embracerin meno alkaa jo hirvittää. Taas tullaan isolla vaihdolla rumasti tonttiin, vaikka indeksit vihertää.

27 tykkäystä

Orthex on tosiaan muovikippojen Harvia. :slight_smile:
Buckets GIFs | Tenor
image
Giffissä minä suorittamassa osakepoimintaa.

22 tykkäystä

Kylläpä Sampo vaan jaksaa puskea ylämäkeen, tänään käytiin jo 48,40 € lukemissa. Ongelmat taloudessa jatkavat kasaantumistaan, ehkä ainoastaan inflaation kehitys saattaa antaa positiivisia lukemia lähiaikoina. Saahan nähdä miten Sammon voittokulku jatkuu ensi vuonna. Toisaalta, jos olisi maaliskuun alussa joku väittänyt minulle, että Sampo on loppuvuodesta lähellä ATH-hintoja, niin enpä ehkä olisi uskonut :grin:

14 tykkäystä

rollercoaster-scared

Tässä mä otan Embraceria salkkuun.
Vähän vielä alamäkeä. 41SEK:n hujakoilla pohjataan jos mun toissayönä nähty enneuni pitää paikkaansa.

28 tykkäystä

Omxh25:n kuplaantunein lappu, ei minkäänlaista kasvua luvassa tuleville vuosille ja lypsylehmä Nordeakin poissa :upside_down_face:

2 tykkäystä