Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 2)

Kauneusala trendaa…

Tässä täytyy pian koota tämän piensijoitusyhtiön hallitus koolle (lue; kaikki sivupersoonani) ja keskusteltava vakavasti, joutuuko tässä vetämään rahat pois Suomesta Ruotsiin :disguised_face:

E: Vakavasti puhuen; aina kun puhutaan miten Helsingin pörssi on halpa, niin kyllä se halpuus menettää merkityksensä, mikäli se edullisuus pitkällä aikavälillä tarkoittaa heikkoa kasvua.

4 tykkäystä

Eikö tuo ois tän päivän markkina-arvolla jo 270 miljardia :blush:

4 tykkäystä

Ei tainut olla ihan uusi kuvakaappaus.

Investing.com tietää kertoa, jotta sentimentin happamuus saattaisi hieman helpottaa. :sweat_smile:

10 tykkäystä

Teliakin tänään all time low lukemissa. Alamäessä santsaillessa olen saanut emännän osakemäärän pikku rahalla kiinni, kun se joskus tuntui niin suurelle. Eiköhän tuokin melko suurella varmuudella senttiosakkeeksi muutu lähiaikoina, mutta kiva olla emännän kanssa jotain yhteistä.

16 tykkäystä

Ja osakkeissa kannattaa pitää lähes 100% koko ajan, ettei missaa lyhyitä yllättäviä nousupyrähdyksiä jotka muodostaa 90% pörssin ja indeksien tuotoista. Mikään ei ole hyvä eikä oikein.

10 tykkäystä

Hulppea on kyllä Nasdaq100 kipuaminen NVIDIA:n matkassa. Monissa jenkkirahastoissa Applen, Microsoftin, Nvidian osuus vaan kasvaa. …Minkäs teet… osaksi varmaan syystäkin.

Fortum alkaa kutittelemaan kohta 2004-2005 hintoja, jos ei oteta tota saksansekoilusta yms. tullutta melkeen 10€ käynyttä piikkiä.

Alkaisko toi jo olemaan ns “varma nakki”? :smile:

5 tykkäystä

Kun kattoo päivän pörssisähkön hintaa niin vähän alkaa huolettamaan. En ainakaan varmaksi nakiksi menisi sanomaan. Mutta mummo-osake varmaankin eli eiköhän ne ok osinkoa puske jatkossa tasaisen tappavasti.

Olen jopa miettinyt kannattaako fortsan lopettaa suojaaminen kokonaan. Myy sitten tuulettomina pakkaspäivinä 4 Eur/kwh sähköä? Tosin poliitikot ja kansa alkaa vähän huutamaan.

3 tykkäystä


Sen siitä saa, kun ei voi kertoa, miten generative AI parantaa 100% tulosta jatkossa. Eilen tuli pataan n. -43%, entisen laskuputken jatkoksi!

6 tykkäystä

Eilen tuli tehdasuutisia, nousua pari prossaa. Sijoittajat vissiin nukkuneet yön yli ja pohtineet, notta perskules, tästähän saattaa vielä tulla jotain.

9 tykkäystä

Vähemmän yllättäen pölhexi lähti tuttuun suuntaan pienen vihertelyn jälkeen. Korkataanko 10k loppupäivästä, kun saadaan vielä paniikki siitä, ettei velkakattosopua ehkä tulekaan pitkän jenkkivkl alla :thinking:

21 tykkäystä

Jos joskus on halunnut pappaosaketta jauhamaan ikuisiksi ajoiksi OST:lle, niin nyt on kyllä mahdollisuus. On fortumia, on keskoa, on nordeaa, on UPM, on sampo ja on pohjatonta nestettäkin. Eihän tässä enää tiedä mitä ostaisi ja milloin, kun seuraavana päivänä taas alempana.

kuva

En valita.

62 tykkäystä

Mulla jo sormi valmiina ostonapilla, heti lävähtää kun alkaa nelosella, lähellä on…

image

9 tykkäystä

Varmaan saadaan sopu aikaiseksi ja todetaan, että dumpataan nuo Suomi -osakkeet ja panostetaan Jenkkilään :sweat_smile:

No ei vaan hyvä, että on ostokelejä taas!

8 tykkäystä

Tämänkaltaisiin päiväpudotuksiin alkaa jo tottua niin ei enää kirpaise:
image

Olen tätä nyt useampana päivänä kahminut lisää vaikka tosiaan olen jo nyt tehnyt tällä suurimmat turskat euromääräisesti.

-51 % vuoden alusta kurssimuutos, ei paha.

19 tykkäystä

On kyllä kovat turskat täälläkin Duellista, -55%.
En osaa arvioida onko minulla kliseistä “luottoa yritykseen”, mutta sijoittanut olen koska markkina kuitenkin on olemassa ja ala turvallinen. Harkinnan varaiset välttämättömyystuotteet. :rofl:
Spekulatiivisiin minä en uskalla sijoittaa, sellaisiin missä markkinaa ei ehkä koskaan tulekaan.

Päivitetäänkö Duellin omistajarekisteri 1kk välein? Viimeksi päivitetty 30.4…

4 tykkäystä

Emracerillä kaupankäynti vilkastui yhtäkkiä :face_with_monocle:

11 tykkäystä

Mitä helvettiä :D. Salkku pomppas yhtäkkii -1.5% > 2.43%

7 tykkäystä