Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 2)

Vaihdon kehitys:

MA: 61.8 miljoonaa osaketta
TI: 40.72 miljoonaa osaketta
KE: 24.63 miljoonaa osaketta
TO: 13.86 miljoonaa osaketta

Koko floatti on noin 500 miljoonaa osaketta.

Kyllä, paljon on varmasti veivaamistakin, mutta kyllä tuolla on melkoinen määrä pistetty kiertoon isoista läjistä. Lisäksi on paljon omistajia joilla ei ole mitään syytä dumpata lappuja pihalle. Jos vaihtomäärät laskevat tätä tahtia, huomenna jäädään jo reilusti alle 10 miljoonaan osakkeeseen. En tiedä paljonko on neutraali päiväkohinavaihto, mutta tällä tahdilla itse odotan homman olevan aika lailla paketissa ensi viikon jälkeen.

6 tykkäystä

Ei ole tainnut mikään listautua karhumarkkinassa?
Joten aika vaikeaa vertailla.

3 tykkäystä

On meitä muitakin Kempowerin omistajia täällä. Mulla salkussa 41,6%:n painolla :sweat_smile:, 35€:n osakekohtaisella keskihinnalla. Moninkertaistin omistukseni vähän ennen vuoden toista positiivista tulosvaroitusta. Vauhdin hiipumisesta ei ole merkkiäkään, päinvastoin. Kempower valloittaa maailmaa ja kasvu on vasta alkanut. Olen toki vähän kotiutellut voittoja, mutta vain sen verran, että olen saanut kuitattua muista sijoituksista tulleet myyntitappiot. En stressaile kurssista, kun räjähdysmäisen kasvun ohella myös kannattavuus on hyvällä tasolla.

Olin mukana myös Harvian raketissa ja myin kaikki pois 2021 lopulla n. 53,5€:n keskihinnalla ennen kurssiromahdusta. Nyt Harvia on takaisin salkussani 20%:n painolla, josta osan ongin kurssin ollessa 14€:n tasolla.

Siinäpä ne onnistumiseni osakesijoituksissa ovatkin lokakuusta 2021 lähtien. Muuten on tullut takkiin rankasti ja todella paljon on tullut tehtyä virheitä. Viime vuosi oli karmea. Tämä vuosi on mennyt hyvin Kempowerin ja Harvian ansiosta ja odotan muidenkin osakesijoitusteni lähtevän vihdoin nousuun vuoden loppua kohden. Isänmaallisena ihmisenä omistan vain suomalaisyhtiöiden osakkeita. Ulkomaille sijoitan indeksirahastojen kautta.

Riskejä on otettava, jos köyhä duunari (kuten minä) haluaa mahdollisuuden vaurastua. Nordeat, sampot ynnä muut nollakasvun yhtiöt eivät sovi mun sijoitusstrategiaan (yhtään väheksymättä niitä sijoituskohteina).

31 tykkäystä

Pahemmilta tulosvaroituksilta onkin selvitty. Incap antoi tulosvaroituksen ja aika pahasti jäätiin Inden ennusteista, kurjaa kyytiä luvassa. Onkin vähän turhan iso positio ja näin se pienenee kuin itsestään.

15 tykkäystä

Näin ne salkun arvostustasot tervehtyvät!

Itse onneksi parturoin oman Incap-läjän puoleen “hyvän sään aikana” ja en vielä ole haukannut lisää vaikka himottanut on. Vähitellen kyllä saisi tämäkin oikaista, mutta kaipa se on sopimusvalmistajat jotka joustavat silloin kun kysyntä sakkaa ja uusiakaan asiakkaita ei välttämättä ihan tuosta noin löydy kun kaikki jarruttavat projekteja. Itse kyllä jo vähän odottelin että tämän vuoden aikana keksisivät vapautuneelle kapasiteetilleen käyttöä mutta ei tämä siltä näytä.

Tosin kurssi on kyllä pulkkaillut jo tässä pari kuukautta että ehkä markkinalla oli tästä jo hajua jonkin verran. Ehkä tervehtyminen on maltillista :sweat_smile:

2 tykkäystä

Tulos tippuu taantumassa katsos.

Tällä tuloksella Neste voi mennä 10-15eur ihan helposti. Ja sitten kun tulos tuosta vielä tippuu, sitten se menee alemmas.

Voit sitten muistella tätä ennustusta parin vuoden päästä. 5-10eur. Muista tarkkaan. :smiling_face:

1 tykkäys

Onpa ollut tosian hirvittävää menoa ATH- hinnan jälkeen. Incap liittyy Harvian, Qt:n, Kamuxin, Remedyn, Revenion ynnä muiden jengiin pitkällä viiveellä. Löysit sentään hopeareunuksen.

12 tykkäystä

Nyt on kyse öljystä, öljyn hinta ei romahda loputtomiin, koska hanoja suljetaan aina kun hinta ei saudeissa miellytä.

3 tykkäystä

Plugi ilmoitti viimein sisäpiirille Georgian tehtaan avausseremonian ajankohdan (20 pv). Heti lähti kurssi korjaamaan ja näyttää vetävän muitakin vetylappuja ylös kanveesista. Huomenna noustaan, sano minun sanoneen (ma jenkkipörssit kiinni ja heti perään symposiumi)… :+1:

3 tykkäystä

Tämä on kyllä niiiiiin surullinen tapaus, en omista enää enkä tulevaisuudessa koskaan…

28 tykkäystä

Nokia on kyllä käsittämätön. Tohon vielä negari niin ollaan jossain 2€ hinnoisssa.

Alkaa olemaan jenkkifirmoille kohta sama asia ostaa Nokia pois, kuin ostaa 10€ arvonen lompakko jonka sisällä on 20€ seteli + 100€ edestä ruokaseteleitä.

34 tykkäystä

Ei olis pitäny mennä hehkuttaan, vaan minkäs luonteelleen mahtaa :sweat:

image

3 tykkäystä

Incap ennustaa tekevänsä liikevoittoa noin 12% liikevaihdosta, joka olisi melko korkea luku alihankintasyklin pohjalle, jolloin päämiehet vetää normaalistikin tiukat hihnat maksimi kireälle huolehtiessaan omista katteista ja alihankkijat kilpailutetaan henkihieveriin. Yleensä nuo pyörii max 5%:ssa tuossa tilanteessa ja tavoite selvitä vain joten kuten hengissä huonon ajan yli.
Osake voisi vielä realistisesti puolittua nykyisestä 4euroon eikä olisi mitenkään superpohjilla, nousu kuitenkin lähti 1eurosta 2018.

5 tykkäystä

Pienivaihtoisten small cappien elämää…

image

Uuuf. Onneksi siivu on pieni (2% repusta) mutta kyllä on väliaikaisesti pieni bagholder-fiilis. No, onneksi on vielä luottoa firmaan ja tämä on lähinnä “kusetusmarkkinat”-tilanne, eiköhän Incap kuitenkin ole sopimusvalmistajista sitä parempaa A-ryhmää ja tästä saamme kiittää tuota suurinta asiakasta.

Sinne teknopuun kaveriksi “pitkään pitoon” :grimacing: - ostaisin kyllä varmaan tähän hintaan lisää jos ei olisi pelimerkit kaikki juuri menneet Mandatum-veiviin.

Salkun pohjan kisa, Teknopuu vielä johtaa… arvostustasot tervehtyneet mukavasti.

image

Edit: Incap vetäisi ohi salkun pohjamutaskabassa kun niiasi päivän lukemat asentoon -26.08% :grimacing:

36 tykkäystä

Incapin kuljetukset vissiin liikkuu Finskin kautta myöskin :sweat_smile:

20 tykkäystä

Finski nyt sentään vaan rehellisesti käy osakkeenomistajien kukkarolla vahvistamassa tasetta. Verrattuna SASsin Chapter 11-kierrokseen tämä on kuitenkin selvästi parempi diili. Ja luulisi että kaikki tiesivät että tämä tulee jossain vaiheessa ajankohtaiseksi. Tarkempia ehtoja odotellessa.

17 tykkäystä

Voxturin bagholderina ei nämä finskin ilmakuopat tunnu missään😒

19 tykkäystä

Kova on luisu! Incapista tulee aina mieleen jos Kempowerille käy samat. Yksi kupru tekemiseen ja pyllymäki on jyrkkä.

En toivo Kempille pahaa, päinvastoin! Tosin paperikätenä myin omani pois jo 46 eurossa kun ajattelin liikaa olevan, mutta vauhti on jatkunut😅

3 tykkäystä

image
Asia kunnossa. en katso salkkuun. Korjaantuu se ylipaino itsekseen.

Incap oli jonkun 15 prosenttia koko salkusta.
Noh viikinkipäällikkö painuu telttaansa,vetää kypärän syvälle päähän ja keittää nokipannukahvit jallulla.

70 tykkäystä

Ajattele positiivisesti, negari tai pari lisää vielä niin pääset lisäämään kun on painunut alipainoon!

15 tykkäystä