Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut (Osa 3)

Saas nähdä, kuinka pahasti tuo Plugi vetää samaan suohon kaikkien ETFien eeteeäffää, eli ishares global clean energya. Suoraan omistuksen kautta ja välillisesti, jos pessimismi tarttuu laajemminkin. Toki tuo eeteeäffä omistaa kaikki ne alat ja kaikki yhtiöt jotka ovat vapaapudotuksessa ilmankin Plugin esimerkillistä toimintaa.

3 tykkäystä

Kamux aiheuttanut minulle tänään epäuskoista yskän sekaista naurua. Joku yhtiöketjussa sarkastisesti kirjoittelee ennen osaria, saadaanko -15% vai +5% tauluun. Heh, heh! Sitähän se on vähän ollu juu. No, tulee hieno osari, joka saa Kamuxin omistajat ilon ja onnen kyyneliin:

-3% tauluun

8 tykkäystä

Kamux on kuitenkin noin parissa viikossa +20%, tämä tulos oli jo ennakoitu, joten omistajat voivat olla tyytyväisiä että suoritus vastasi näitä odotuksia. Muutenhan oltaisiin syöty se 20% pois.

13 tykkäystä

Finnairin merkintäoikeuksia saa kohta jo alle merkintähinnan 0,03€. Saa nähdä tuleeko näistä ensi viikolla lähes arvottomia jo ennen merkintäajan takarajaa 17.11. :grin:

Finnair on kyllä mielestäni täydellinen esimerkki pörssiyrityksestä, jossa kapitalismin lainalaisuudet ei oikein päde, kun pääomistajana on valtio. Kärjistetysti todettuna tässä käydään vaan sijoittajien lompakolla paikkaamassa huonosti johdetun ja heikosti kannattavan yrityksen tasetta ja mitä saa sijoittaja vastineeksi? Lisää lappuja, mutta niiden arvo vain on vielä pienempi kuin ennen. Sounds like a good deal :joy: Ja tätä loistoisaa kultamunafirmaa Suomen kansa on ylpeänä haalinut salkkuihisa iät ajat… Pitäiskö tästä ja Fortumista oppia jotain?

17 tykkäystä

Ei näitä kahta voi mitenkään verrata.

Merkintäoikeus = maksa x*2 rahaa että saat merkata 27 osaketta 0,03€/kpl

Laskee tietenkin per-osake hintaa merkinnän kautta mitä lähemmäs nollaa mennään. Viime kerralla viimeisen merkintäpäivän puolivälissä alkoi pieni toipuminen kun kärsivälliset odottelijat lähtivät kauhomaan halvalla, saa nähdä mitä tällä kertaa käy. Kiirettä ei ole, myyjiä on enemmän kuin ostajia.

3 tykkäystä

Tietysti olin oikeassa perkele! Tai no saa näköjään vielä halvemmalla. Eikä mennyt edes kuukautta…:pleading_face:


70 tykkäystä

Huh, tuli kylmät väreet kun kävin pitkästä aikaa tarkistamassa vety osakkeiden tilanteet. Tuli aikoinaan omistettua paljonkin ennen varsinaisen hypen alkua Merin innoittamana. Nyt kaikki tulleet 70-90% alas siitä, kun itse ne aikoinaan kaikki myin pois. Plug, Nel, Fcel, Cell imp., impc, mcphy, enphase, pcell, grn.

17 tykkäystä

Aaah noita aikoja… :face_holding_back_tears: Kun pelasin plugin kanssa.
Pitäisiköhän aloittaa uudelleen? :thinking:

34 tykkäystä

Sammakoille joka päivä on viikonloppu.

image

when-you-own-stocka-stocka

34 tykkäystä

Tecnotreen omistajan näkökulmasta joka arkipäivä lienee maanantai? :pensive:

Tänään heilutaan -6,67% ja viimeisin 1kk n. -19,5%.

14 tykkäystä

image

Olen vieläkin turskalla tästä… :cowboy_hat_face:


Raute vetää lujaa viimeisen uutisen voimalla!

image


Tätäkin on ollut joskus salkussani:

image

11 tykkäystä

Päätin pitää salkussa. Olisi tullut niin roima tappio (keskihinta 6,6$), ettei mahan pohja olisi kestänyt. Syteen tai saveen, otin käyttöön paljon hoetun nyanssin; “tappio on tappio vasta sitten kun myyt”.

Tulin siihen tulokseen, että markkina ylireagoi osarin kassa- ja kannattavuusongelmat ja sain uskoteltua myös itselleni, ettei tämä johda konkurssiin (eri lähteisiin paneuduttuani), korkeintaan joku isompi toimija ostaa koko puljun ja yleensä niissä ei kuitenkaan isommin menetä sijoittajat mitään.

Sitten siis ei muuta nyt kuin kohti sitä 2:ta taalaa kun kerran päätin pitää salkussa, huhh! En minä maalaile, muuten vaan :face_with_peeking_eye:

6 tykkäystä

Mikä viime viikkojen yhtä volatiileimmista osakkeista Kempoweria pitää magneetin lailla 30€ pinnassa tällä hetkellä? Liittyykö sen ison kaupan jälkimaininkeihin?

Ihan hyvä KH, itselläni varmaan jotain $15? En tiedä varmasti kun en uskalla enää avata Nordnettiä. Ei muuta kuin tsemppiä pyttyyn @Beginner ja kohti uusia pettymyksiä! Kyllä se vedyn auringonnousu sieltä vielä koittaa!

3 tykkäystä

Tää on sitten aika vaarallista ajattelua.

Itsekin on tullut ajateltua isoissa laskuissa, että markkina vaan ylireagoi kaiken, mutta useammin olen ollut väärässä, kuin oikeassa.

Suurimmalle osalle sijoittajista tappiollisten positioiden myyminen on älyttömän vaikeaa, jonka takia ylituoton tekeminen vaikeutuu entisestään.

Tämmöisiin keisseihin kyllä pääsee takaisin järkevästi siinä vaiheessa, kun tilanne vähän selkenee. Saattaa menettää alkunousut, mutta tuskin jää paitsi niistä isoimmista nousuista.

Kassa on kuitenkin Plugilla niin iso mysteeri tällä hetkellä, että sijoittajan on mahdotonta ennustaa, mitä sieltä on tulossa. En yritä neuvoa tai kääntää veistä haavassa, vaan pyrin tuomaan omaa kokemusta mukaan.

43 tykkäystä

Minä :heart: Naisten alusvaatteet, LVL-koneet ja osakepoiminta.

20 tykkäystä

Porch Group jatkaa siitä mihin toissapäivänä jäi.
MarketCap 93m Q3/23 = lv 129m käyttökate 9m vapaa kassavirta 81m

6 tykkäystä

Plugin juna menee hiukan toiseen suuntaan. Päästäänkö tänään kokeilemaan vielä 3 taalan rajapyykkiä :sweat_smile:

12 tykkäystä

Plugin juna

34 tykkäystä

Tämä ajatus että distressed-buyout tilanteissa sijoittajat eivät isommin menetä mitään vs tiedotteen julkaisuhetki kaipaa hieman enemmän lihaa luiden ympärille…

8 tykkäystä