Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 1)

Tuo alkaa olla aivan käsittämätöntä :roll_eyes:
Shorttejakin on 100k vapaana kuitenkin.

4 tykkäystä

Ns. “normisettiä” kun muistelee tämän tapauksen historiaa :slight_smile:… päästäänköhän vielä nelosellakin alkaviin lukuihin tällä viikolla? :thinking:

Edit: Muistelen siis “nousupäiviä” aikanaan, kun ensin mentiin parin ekan tunnin aikana ~-7%, josta sitten päivän lopetukseen +7%. Toivon mukaan tämä pätee edelleen :smiley:

3 tykkäystä

Saattaa toki kääntyä vielä nousukskin, tästä on aivan mahdoton sanoa :sweat_smile:

Edit: Tai sanotaanko, että toivotaan toivotaan😄

Siinä taisi shorttarit painaa väkisiin uusiin pohjiin. Kyllähän tämmöinen manipulointi tympii.

6 tykkäystä

Melkoisella volyymilla tuota painetaan edestakaisin. Joku osti laidan tyhjäksi 16.59, ainakin 6,41 hinnalla oli mennyt osakkeita kaupaksi ja siitä heti kunnon syöksy tuonne 5,8 nurkille.

2 tykkäystä

Minulle on täysi mysteeri miksi ihmiset ostaa Hyzonia ja sitten myy muutaman päivän päästä, kun on ikävästi miinuksella. Kenties omistushalu vain katoaa. Yhtiötä en sinällään tunne, enkä tiedä vallihaudasta mitään, mutta performanssi on sellainen ettei taida vallihautaa löytyä.

16 tykkäystä

On ne spacit vaan ihania. Mitään muuta ei wallstreet vihaa niin paljon ja shorttarit rakasta :smiley: Hyzonin rinnalla Payshit veti taas päivittäisen ATL:

20 tykkäystä

Esim. siksi että ilmenee uutta tietoa, jonka johdosta ajattelevat saavansa osakkeensa kohta vielä halvemmalla takaisin. Yhtiötä tuntematon ei varmasti olekaan perillä uusimmista käänteistä ja uutisista, joihin monen ostot ja myynnit perustuu.

3 tykkäystä

Tai paperikäsien populaatio pelmahtanut paikalle kunnes syvän laskukauden saattelemana vajoavat talviunille.

1 tykkäys

Miten tämä kaikki liittyy yrityksen vallihautaan?

2 tykkäystä

Miksi sitä shortataan jos sillä on kova hinnoitteluvoima?

1 tykkäys

Jaha, eipä tarvitse tuon kommentin jälkeen tätä jatkaa. Mukavaa ja tuottoisaa syksyä!
Voinko liputtaa tämän itse?

11 tykkäystä

Oli kyllä syvä kyykkäys taas. Harmi, kun missasi tuon pohjan täpärästi. Ehdin lyödä 5.70 toimarin sisään, mutta sitten lähdettiin siitä ylös vauhdilla.

Viellä riittäisi shorteille ammuksia IBssäkin:

Tuohan ei tietty kerro koko totuutta, vaan muualla on sitten paljon enemmän shorttia vapaana ja eiköhän dark poolin puolella vedetä välillä ihan nakkenakin :slight_smile:

Viime aikoina melkein joka päivä ollut puolet tai yli koko volasta shortteja:

5 tykkäystä

Tämän sinun viestin voisi vaikka uudelleentwiitata!

Kurssihehkutuksista… Alkaako monella mennä usko “sijoittamiseen“? Minulla ainakin voitot sulaa kovaa vauhtia. Ei viitsi vähentää, kun joutuisi verolle. Eli vielä voidaan rauhassa pudota!

Tosin käteistä mulla ei ole😁

2 tykkäystä

Osa oman salkun jenkkiosakkeista ja itse toivon syvää laskua, jotta saisin hankittua lisää paremmalla tuotto-odotuksella. Tällaisen kumulointivaiheen sijoittajan on syytä toivoa laskua. Eri asia on toki, jos on ikää ja suunnittelee vähentävänsä esim. 4%/v omistuksiaan tai muuten vaan, niin silloinhan olisi hyvä myydä korkeilta tasoilta ja ottaa verotus vastaan.

Kyllä mun viestejä voi twiitata, jos se helpottaa asiaa.

@Vodel1 Joo ei tule tylsää tämön osakkeen menoa seuratessa, kun joka päivä tapahtuu jotain :smiley:

@SijoitusSossu
Päinvastoin. Työnnän joka ikinen päivä lisää rahaa rahastoihin. Osakepoiminnan koen tällä hetkellä omalta kohdaltani täytenä bingona, niin edes yritä ajoittaa sieltä nyt mitään, ellei tule erikoistilanteita vastaan. Aika epävakaalta markkinat minulle vaikuttavat.

Osakkeista ei ole jäljellä kuin hyzon ja Harvia isolla painolla, joiden liikkeitä seuraankin sitten hyvin tarkasti.

2 tykkäystä

Ei kai tuommosta missausta kannata harmitella. Perjantaina 5,7d voi olla jo tavoite myyntihinnalle.

Vähän sama meno Kindredin kanssa. Harmittaa kun missaa jonku päivän sisäisen mukamas halvan hinnan, mutta seuraavana päivänä sais ostaa taas 7% alempaa.

3 tykkäystä

Koko Ruotsin kasvu-sektori on kyllä vedetty sellaisen mankelin läpi viime kuukaisina, että huh, mutta kyllä toi Kinderedin luisin seuraaminen on tosiaan ollut melkoista seurattavaa. Nyt ollaan jo tämän kanssa helmikuun hinnoissa, eli ei enää tämän kanssa paljoa vaadita, että ollaan koko vuoden tuotto pyyhitty pois. Onneksi sentään tästä on nyt pystynyt pitämään näppinsä erossa :slight_smile:

13 tykkäystä

Ei oo ihan perinteinen kaksikko salkun päiväkurssien kärjessä :smiley:

6 tykkäystä

Kindredillähän on mennyt poikkeuksellisen hyvin, jos YTD tuottoa tarkastelee. Pakkasellahan nuo ruotsiteknot taitaa olla suurimmaksi osaksi.

First north 25 kertoo aika karua tarinaa :sweat_smile:

9 tykkäystä