Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut (Osa 3)

Bittiumin osake etsimässä uutta kurssitasoa ja volatiliteettia löytyy kun ei ole pidäkkeitä (tuki- ja vastustaso puuttuvat). Saapas nähdä, koska ulkomaiset sijoittajat löytävät tämän, josko tuota käppyrää saisi vielä jyrkempään nousuun :rofl:

12 tykkäystä

Boomerisalkun kärjessä tapahtuu kummia

image

3 tykkäystä

Salkun isoimmasta päästä olevat veljet ovat miinuksella. :slight_smile:

image

6 tykkäystä

Kai sulta vielä Boreota löytyy? Sekin alokasmaisesti -5,5%

Edit: Näköjään palutui takas

Edit vol2. Eihän viimeiset 12kk olekaan mennyt niin huonosti kuin muistelin. Vuodessa ± 0% kuten graafi kertoo.
image

2 tykkäystä

No tottakai! :smiley:

No hei kato, mul raketoi nää:

image

5 tykkäystä

image
Onneksi on saappia niin ei pölhölänsalkun sivuliito harmita niin paljoa.

9 tykkäystä

image

image

64 tykkäystä

Sehän vanheni hienosti se Helsingin vahva pörssipäivä :smiley:

9 tykkäystä

Kovat oli shorttaajien puheet taas pari kuukautta takaperin siitä, että Teslan osakekurssin matka on tukevasti kaksinumeroisiin lukuihin. Palstalaisten onneksi mielikuvitusshortit eivät maksa mitään.

3 tykkäystä

Teslan kurssi löytää tasonsa 8.8. pidettävässä robotaxi julkistuksessa. Tämä ainakin oma näkemys, että tuo ratkaisee hyvin pitkälle koko Teslan lähitulevaisuuden.

5 tykkäystä

Ihan asiallista kirjoittelua puolesta ja vastaan.

Trendi on vaan tämä⬇️

Eli ei tämä ostolappu ole atm, koska mikä kääntäisi trendin? Tulosyllättyksiä tuskin voi odottaa.

Oma veikkaus, että 7,47 vielä alitetaan seuraavaksi kun pohjia haetaan.Trendin käänne vaatisi yllätysuutisen, joka saisi aikaan shorttien sulkemisia. Vaikka välillä on noustu rivakastikin - uudet ytd pohjat haetaan uudestaan ja uudestaan.

5 tykkäystä

Onneksi olen hajauttanut ulkomaille:

88 tykkäystä

Uuden tehtaan avaaminen esimerkiksi. Mikä käänsi trendin negatiiviseksi yli 9€ hinnoista - ei sieltä mitään uutista tullut, eikä tarvinnut tullakaan. Markkina on siitä hauska, ettei tuohon edes takaisin sahaamiseen mitään syytä tarvita.

Nämä voisi puida tuolla kurssien hehkuttelu ketjussa, kun eivät liity yrityksen menestymiseen millään tavalla.

24 tykkäystä

Olen jonkinmoinen Nike-fani. Ostanut aina sen tuotteita ja tykännyt. Viimeisen parin vuoden aikana olen huomannut mm että lenkkareissa ovat jääneet kehityksessä jälkeen kilpailijoistaan. Asun USA:ssa ja pikkukaupungissamme on Nike Store, josta ei mm saa juoksusukkia tai oikeastaan mitään kunnollisia urheiluvaatteita - vain turhaa ja kallista street-fashion kamaa. Myös Niken nettikauppa on nurin todella usein tai osto muuten ei onnistu. Taisi Nike alkaa tekemään “vääriä asioita oikein” kovan kasvun huumassa. Nyt takaisin sporttiin!

19 tykkäystä

Mielestäni Nike itsekin havahtui tähän ja peruutti retromalleja keskittyen uusiin innovaatioihin. Itse olen toki retroihminen, mutta kyllä Niken pitäisi pysyä myös kehityksessä mukana.

1 tykkäys

Kun on paha mieli, niin aina löytyy joku tviitti tai lähde, joka tuo hyvän mielen niin hyzonisteille kuin paypalisteille. :sunglasses:

https://x.com/TheLongInvest/status/1806618808108319189

9 tykkäystä

Tällaiset keissit kyllä kannustaa ostelemaan arpoja salkkuun. On hitokseen mukava olla kyydissä, kun alkuperäinen panos on pieni ja ladattu tuolta pohjalta. Ihan stressittömästi voinut seurailla. Nyt aletaan olla jo sellaisella painolla mukana, että jatkossa kurssikehityksellä alkaa olla jotain merkitystäkin koko salkulle.

Viikko päättyi kuitenkin niin synkissä tunnelmissa, että salkku päätyi punaiselle tästäkin ilopilleristä huolimatta :man_facepalming:

Ja ne arpaostokset ei kyllä järin usein osu. Arpaosakkeissa lepäävä kassa mörnii, kun ehkä tuottaisi toisaalla. Eipä tule paljon osinkoa ja pari lappua on mennyt nolliin. Mutta se riemu, kun yksi hevonen lähtee laukkaamaan peittää kaikki pettymykset alleen ja tekee hommasta kiinnostavaa. Ostelen arpoja jatkossakin :blush:

17 tykkäystä

Hyvä syy muistuttaa kanssa sijoittajille miksi sijoitus teesistäsi kannattaa vain pitää kiinni. Itse ostin Nightingale koska kuulosti tosi houkuttelevalle firmalle sitten lähettiin laskuun ja TUNNE iski ja alkoi vituttamaan ja myin 75% tappiolla pois. Ja jos olisin pitänyt vain teesistä kiinni ja lisäillyt olisi tilanne toinen.

Noh tämän firman kohdalla oli varmaan ihan perusteltua myydä -75% mutta yleisesti haluan sanoa että holdaaminen voi yllättää iloisesti jos vain kärsivällisyys riittää.

Edit: tiedostan että kaukana ollaan 5,5€ hinnasta mutta kuitenkin

6 tykkäystä

Alkuvuosi on ollut hyvinkin tuottoisaa, mutta skeptisyys 2024H2 kasvaa.

1 tykkäys

Kyllä se voi olla pitkä tie, mutta uutiset NGH:n kohdalla ovat jo pitkään (tosin harvakseltaan) minun silmääni osoittaneet että homma etenee oikeaan suuntaan.

Eli mukaan pääsee kyllä jos seuraa yhtiötä, ei sen nyt niin väliä ole onko hypännyt parikymmentä pinnaa jostain tiedosta. Vähän aikaa sitten ev oli negatiivinen :slightly_smiling_face:

Ja uutisten väli on pitkä, kerkeää dippailemaan.

Tosin muistan kun Verneri tokaisi ’onhan meilläkin näitä nightingaleja’ käydessään läpi jotain höpöhöpöfirmoja rapakon takaa tms, silloin oli raskasta hodlata :smile:

Voihan tuo tietty vieläkin reisille mennä mutta mielestäni homma lähti koilliseen vähän sen jälkeen kun ilmoitettiin että keskitytään b2b.

3 tykkäystä