Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut (Osa 3)

Tällä hetkellä parhaita tuottoja salkussa ovat tarjoilleet Qt ja Nordea. Kumpikaan ei tosin yli 100 prosenttia. :slight_smile:

https://twitter.com/charliebilello/status/1766833744923468163
image

8 tykkäystä

Kauppalehden vuodenvaihteen artikkelista alkanut SSH-huuma on nyt ohi. Osake nousi (ja laski) +60%. Sijoitusteesinä oli alkuun vain spekulaatio yrityskaupasta.


Tästä se alkoi:

12 tykkäystä

Nätisti mentiin :flushed: 71k poks. Ehkä siirryttävä kryptojen ihmettely-ketjuun.

6 tykkäystä

Sijoittajien mielestä ilmeisesti Goforen helmikuu ei mennyt silleen kuin oli ajateltu. :slight_smile:

Toimitusjohtaja:

”Vapaana oleva kapasiteetti pysyi edelleen liian korkeana, ja laskutusaste vastaavasti matalana.”

Tykkään Goforen tavasta viestiä. :+1:

image

7 tykkäystä

Ostin 7.3 takaisin firmaa nimeltä Concejo.

Mun Excel kirjanpidossa se on yksi top 3 eniten tappiota (minulle) tehneistä firmoista, mutta nyt vaikuttaisi käänne tapahtuneen.

Tänään on kurssi noussut n. 12%

Untitled

Osinkoakin on luvassa. Joskus menee nämä ostot kohdalleen.

2 tykkäystä

Goforea miettinyt omaan salkkuun enkä oikein keksi mitä pysyvää tai edes pysyvähköä kilpailuetua sillä voisi olla suhteessa muihin konsulttifirmoihin?

3 tykkäystä

Dovren ostolaita tyhjeni?? E: eipä näytä olevan myyjiäkään näihin hintoihin (0,38) ja mitä ihmettä nuo muutaman osakkeen ostotoimarit oikein ovat, mikä järki?

image

image

1 tykkäys

Huutelen nyt pikaisesti vieraisiin pöytiin. En tiedä onko konsulttibisneksessä mahdollista saavuttaa mitään kestäviä kilpailuetuja. Puhuisin enemmänkin kilpailutekijöistä. Konsulttibisneksessä henkilöstö on arvokkain assetti. Ulospäin on vaikuttanut, että Goforessa tämä tiedostetaan ja työntekijöistä halutaan pitää hyvää huolta.

6 tykkäystä

Kannattaa muistaa että Jenkit ovat taas tovin eri ajassa kesäajan vuoksi, eli jenkkipörssit aukesivat juuri 15:30 suomen aikaa.

22 tykkäystä

Alexandria maistuu osinkokansalle:


Muistan ihmetelleeni osaripäivänä laimeata kurssireaktiota. Ensin +18% ja sitten tultiin puolet alas. Yhtiö tuplasi tuloksensa ja hyvä osinko tulossa.
Irtoamispäivä on perjantaina joten nousuvaraa on vielä?

Nyt kyllä rupeaa ihan aidosti vituttamaan tuo Kempon kurssikehitys. Pienemmätkin tappiot olisi meneet oppirahoina. En olisi muutama kuukausi sitten arvannut. Ei voi mittee. Tai voi. En myy ja odotan ihmettä.

34 tykkäystä

Mikäli ei ollut tarkoitus myydä pois niin eihän kurssilla ole väliä. Se millä hinnalla toiset vaihtaa osakkeita keskenään, ei ole itseltä pois. Toki jos haluat pois myydä niin sittenhän tuli turskaa. Nythän on hyvä aika latailla lisää jos uskot että Kempower on yhtä hyvä kuin 50e:ssa jossa oli kiva kuitenkin olla mukana. Itse pidän firmaa lähes yhtä hyvänä, mutta se oli 50 eurossa kuplassa ja vieläkin hieman kallis omaan makuun. Löytyy kuitenkin hinta jolla jopa minä olen mukana. Hulluhan se on joka ei puolta maksa eli 10e ja kyllä ehkä vähän enemminkin :grinning:

22 tykkäystä

Sen kun odotat vaan rauhassa ja annat osinkojen juosta.

34 tykkäystä

Lohdutuksena, kaikkihan me muistetaan fiilikset saunankiuasfirmasta 64€ → 13€ ja avot, se on onkin jo 34€ :hugs:

Lähinnä sijoitusvirhemateriaalia se, ettei tullut tankattua 13€, eikä edes 20€ :joy:

52 tykkäystä

Lämpimiä muistoja.

50 tykkäystä

Joku joskus kertoi myyvänsä suosikki lapuistaan esim muutaman kappaleen. Näin tunneside saadaan katkaistua ja sijoittaminen muuttuu enemmän fakta kuin tunnepohjaiseksi. Jatkossa on helpompi tehdä myyntejä jos niille tulee tarve… tuollaista voi olla hyvä joskus pohtia.

4 tykkäystä

Muistelenko väärin vai eikö sinulla ole jonkin sortin kevennys aika lähellä ATH lukemia kun rupesi kurssikehitys hirvittämään? Tässä nähdään ajallisen hajautuksen voima

1 tykkäys

Olen tehnyt tässä virheitä. Kukapa ei olisi joskus.
Älä rakastu osakkeeseen. No enpä vissiin.
Älä seuraa kursseja päivittäin. No en niin, kun tunneittain.
Älä päästä tunteisiin. No kyllä muuten menee.
Älä sijoita yhteen kohteeseen enempää kuin olet valmis häviämään. Sijoitanpas ja kärsin.
Älä myy paniikissa lauman mukana. No fiddu oon kerran retkahtanut.
Hajauttaminen on ilmainen lounas. Ei oo nälkä.

:grin:

Mut joo. Huomenna on taas uusi päivä. Ehkä punainen.

Pitää paikkaansa. (Ja muistakaa aina että pelissä on pikkurahat verrattuna oikeisiin sijoittajiin. Mulle silti merkittäviä rahoja.)

65 tykkäystä

Tiedätte sitten huomenna kun Neste ottaa tauluun -5% ilman mitään “uutisia”

64 tykkäystä

Itseasiassa oikeista syistä saa kyllä rakastua. Mutta ei osakkeeseen, vaan yritykseen, jonka omistajaksi olet ryhtynyt.
Hyvässä yrityksessä on perusteltua olla omistajana heiluu osakkeen kurssi missä heiluu.

Toki tuottojen tai etenkin nopeiden tuottojen maksimointi on sitten aivan toinen tarina.

4 tykkäystä