Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut (Osa 3)

Onhan tässä jo peruuteltu toissapäivän lukemiin… :sweat_smile:

12 tykkäystä

Voisin kysyä, että niin? Eihän sillä ole merkitystä, vaan sillä mihin se johtaa. Blow-off top on edessä ennemmin tai myöhemmin, ihan jokaisella osakkeella tai hypellä. Tällä hetkellä mun betsit on sen puolella ja tein omat liikkeet sen mukaisesti. Jos dippi ostetaan, peli jatkuu. Mutta todennäköisyys on kuitenkin jo tässä vaiheessa siinä, että ahneus voittaa.

Ilman muuta jokaisen pitää tehdä omat liikkeet. Lähinnä kommentoin sun huolettomia heittoja.

2 tykkäystä

Nyt se on todennäköisyys eikä varma tieto? Tuosta aikaisemmasta ivallisesta “olisi hyvä opetella tunnistamaan milloin kuplat puhkeaa” kommentista sai vähän varmemman kuvan.

8 tykkäystä

Aika huolettomasti voi seurata kun laput on ostettu vuosia sitten ja ovat… hmm… +640,48% tällä hetkellä NVIDIAn osalta ja AMD-pinokin +314,45%.

Voisihan näitä yrittää veivaillakin, vauhtia on, mutta ehkä vain pidän laidoista kiinni ja jatkan AI-rallin seuraamista. Sen verran tosin olen jo miettinyt että jos näistä molemmista vähän höyläisi pois ettei osuus salkusta enää olisi niin hävyttömän iso (yli 35% kahdessa lapussa jo)

9 tykkäystä

Sun ivallisesta kommentista johtuen, kerrotko, miten mun kommentti viittasi yhtään mihinkään muuhun kuin siihen, että on hyvä opetella tunnistamaan ne kuplat? Enhän minä mitenkään kertonut totuutena sitä, että ne on nyt käsillä. Mutta halusit lähteä haastamaan LOL
Minä kerron näistä aika avoimesti TA-ketjussa, jos jaksaa seurata. Laitoin vähän aikaa sitten isolla huutomerkillä varoituksen, että NQ alkaa näyttämään jäähtymisen merkkejä.

4 tykkäystä

En lähde neuvomaan, mutta kyllä se on enemmän kuin järkevää. Nämä liikkuu niin järjettömästi, että jo pienellä veivillä tekee isoja tuottoja. Mutta ei ole tarkoitus alkaa neuvomaan, otin vain siitä kiinni, että joskus se dipin ostaminen ei enää vaan toimi parin päivän päästä.

3 tykkäystä

Ei ole hyvien käytöstapojen mukaista viljellä ivallisia ylimielisiä kommentteja, vaikka sattuisikin itse olemaan kaikkitietävä pörssiennustaja.

(En tietenkään mitenkään viittaa sinun kommenttiisi tai mihinkään muuhun, kuin että ei ole yleisesti hyvien käytöstapojen mukaista viljellä ivallisia ylimielisiä kommentteja, vaikka sattuisikin itse olemaan olemaan kaikkitietävä pörssiennustaja)

Toki jos tuo sun alkuperäinen kommentti oli sarkasmia, se meni minulta ohi.

3 tykkäystä

Vuosisadan ostopaikka #NVDIA 865,03$

images

14 tykkäystä

image

9 tykkäystä

Vähän ikävästi kävi 865,06$ :neutral_face:

image

6 tykkäystä

  • kovasti näytät itse kuitenkin seuraavan meidän hömppien kommentteja - adjö
4 tykkäystä

Olen itse niin vanhoillinen että ajattelen, ettei markkinaa voi kukaan luotettavasti ennustaa. Tai jos voi niin ihmettelen, miksi sellainen henkilö käyttäisi aikaa kirjoittamalla tänne foorumille kun voisi tehdä miljoonia tekemällä osto- tai myyntitoimeksiantoja viputuotteisiin sillä ajalla, mikä jokaisen viestin kirjoittamiseen täällä kuluttaa. Tästä syystä ärsyttää kaikki itsevarmasti muotoillut “olihan tuo kurssin suunta nyt nähtävissä”, “kannattaisi opetella tunnistamaan ne kuplat” ja muut vastaavat kommentit. Eli vähän samaa teemaa kuin tuossa menneisyydestä kaivamassasi viestissä, jonka sanoman takana voin edelleen seisoa, olkoonkin että sorryn moiseen hölynpölyyn itsekin edelleen. En ole seurannut ta-ketjua, joten jos todella on niin, että osaat luotettavasti markkinan liikkeitä ennustaa niin anna mennä vaan ja kiitämme sinua tästä hyväntekeväisyydestä. Muussa tapauksessa olisin harkitsevampi noiden muotoilujen kanssa. Joku vasta-alkaja vielä ajattelee että noinhan se homma toimii ja menettää rahansa myydessään lyhyeksi niitä ilmiselviksi julistettuja kuplia. No hard feelings, asiat tässä keskustelee ja joskus provosoiva tyylini kirjoittaa kertoo onneksi enemmän minusta kuin ympäröivästä maailmasta.

26 tykkäystä

Jos yhtään seuraisit sitä, mitä yritän täällä kommentoida, niin se on nimenomaan toisten auttaminen, ei ilkeily. Mutta tämä oli nyt viimeinen viesti tähän asiaan. Aina, kun haluaa väärinymmärtää, siihen on mahdollisuus :cold_face:

21 tykkäystä

Pahoittelut, en onnistunut tuota auttamista tästä rofl hymiöllä varustetusta viestistä tunnistamaan. Luen tarkemmin ensi kerralla :+1:

14 tykkäystä

Aikamoista pudotusta. :exploding_head:

8 tykkäystä

Alokas meni ja painoi ostonappia, niin pikkarit tipahti heti yli 30% alaspäin?

33 tykkäystä

Noh, tämä kuuluisi taas tuonne sijoitusstrategian puolelle, mutta ensisijaisesti jos nyt sijoituksesta puhutaan eikä daytreidauksesta, valitsisin voittoa tekeviä firmoja, joiden osakkeet ovat uptrendissä (tässä taitaa jo suurin osa hesulista karsiutua). Edelleen parempi jos sektori (esim. XLK) ja indeksi (esim. QQQ) mihin lappu kuuluu ovat myös uptrendissä. Erityisesti, en koskisi tikullakaan firmoihin jotka “näyttävät halvoilta”, ne hyvin todennäköisesti näyttävät pian vielä halvemmilta… Firmojen tarkempi analysointi ei nyt kamalasti itseä kiinnosta, kyllä se price action yleisesti ottaen kertoo milloin puljulla menee hyvin.

Toinen juttu, että hae ostopaikat dipeistä, esim daily EMA8-kosketuksesta. Kolmas juttu on stop-loss, heti esim. 4% ostopaikan alapuolelle, tai jos dippi sattui sopivasti ostopaikkaan niin hieman dipin alle. Ja sitten target price jossa myyt.

Todellisuutesi muuttuu siis:

  1. Et päästänyt ikinä tilannetta noin päin percettä. Myyty 96% kohdalla.
  2. Sama. 0.96 * 0.96 = 92% (tai jopa parempi tilanne EMA-kosketuksesta ostettuna jolloin stop-loss vaikka vain -1%)
  3. 0.92*1.15 = 105.8%

Onnittelut, jäit voitolle vaikka osuit oikeaan lappuun vain 1/3 ajasta.

Edit: NVDA päätti tänään $1 päähän daily EMA5:stä ja kävi reilusti sen alapuolella.

  1. Tekeekö voittoa? Check.
  2. Osake trendaa ylös? Check.
  3. EMA-kosketus? Ja check.

Ei sijoitussuositus. Tästä voi ilman muuta lähteä myös alamäki (in which case short). Joku hesulin mörnijä on varmasti parempi :rofl:.

15 tykkäystä


Ostit päivän pohjilta, joku jopa sen alta, hourly bear flag. Tiistaina 1k breakout?

  • “lookout the bear volume”
11 tykkäystä

Sijoituskästi eli @Kevin ja Teemu ovat tehneet lyhyen tviittiketjun Rekasta ja sen kurssinoususta. :slight_smile:

14 tykkäystä

Pakko vielä lisätä ihmeteltäväksi tämä Nvidian perjantai-graafi. Ensin siis +5% nousu avaus mukaan lukien, sitten -12.5% dippi.


Lokakuun lopusta alkaen yhtiöllä on ollut vain 1 isompi lasku.

926 avaus → 851 after hours = -8% päivä lopulta. :frowning_with_open_mouth:

6 tykkäystä