Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut (Osa 3)

Onnea vaan Wärtsilän omistajat :tada: (olisipa salkussa):smirk: @Verneri_Pulkkinen osto osui hyvin

50 tykkäystä

Kiitos, Wärre on itsellä isoin omistus ja keskihinta 8€, kelpaahan se taas! :star_struck: :partying_face:

23 tykkäystä

image

Tecnotreen veri vetää senttiosakkeeksi

47 tykkäystä

On tää Kuutti kyllä vekkuli osake :sweat_smile: Millonkohan on ollu viimesin osari, kun se on pysynyt suurin piirtein paikoillaan?

17 tykkäystä

Mitäs jos kolmonen menee puhki :frog:

image

Scared Kermit GIFs - Find & Share on GIPHY

9 tykkäystä

Tällä kertaa kyllä oli vähän tuplasekoitus kun makrouutiset osuivat samaan syssyyn ja oli vahvaa ristivetoa pidemmällä tähtäimellä sijoittavien ja päiväveivaajien välillä. Sitten saatiin tälle päivälle vahvaa tukea jenkkien megatekno-osastolta ja taas mennään. Treidaajat kiittävät, pidemmällä tähtäimellä sijoittavat lähinnä pyörittelevät päätään tai ehkä vähän sipaisevat lisää jos oikein halvalla saa.

2 tykkäystä

Tiedät omistavasi aivan liikaa eri osakkeita, kun huomaat puoliltapäivin, että salkkusi yhtiö on antanut Q1 tuloksen. Avtech tekee softaa lentoyhtiöillä, joiden avulla optimoidaan polttoaineenkulutusta ja lentoreittejä. Osinkohaukka Vernerin löytämä helmi.

7 tykkäystä

Kyllähän se meni jo ja luulen, että 2.xx on päivän päätteeksi. Eihän tuo Lindex mikään erityisen inspiroiva firma ole, vaikka ovat saamassa saneerauksen päätökseen. Mitä siellä sateenkaaren päässä on?

HEY HOU SILVER! SOOSSI!

Screenshot 2024-04-26 at 12.28.47

14 tykkäystä

Sosin tuotto näyttää erinomaiselta kunhan jättää laskupäivät huomioimatta :sweat_smile:

55 tykkäystä

Oma Q1-tuloskausi lähti mukavasti liikkeelle:

23 tykkäystä

Sama mulla! Yleensä olen täällä surkuttelemassa omien putoavien puukkojeni kanssa, mutta joskus Aku Ankkakin voittaa, ja Wärtsilän kanssa lähestytään +100% voittomarginaalia salkussa :star_struck:

Pitäisi varmasti pian ymmärtää harkita voittojen kotiuttamista, mutta psykologisesti kyllä hyvin hankala alkaa myymään voitolla olevaa laadukasta yhtiötä. Taas yksi syy lisää siirtyä puhtaaksi indeksimieheksi? :crazy_face:

3 tykkäystä

Irtoileekohan noita osinkoja taas putkeen :thinking:

image

17 tykkäystä

Ihmettelin Siilin kohdalla ihan samaa. En löytänyt tiputukseen syytä. Pienellä vaihdolla pudotettu.


1 tykkäys

Sotkamo Silver on kyllä komeassa nosteessa. Markkina taitaa odottaa parempia Q1 lukemia, kuin mitä inderesin analyysit arvioivat. Vai onko tuo hopean hinnan nousu vain niin iso katalyytti, että osake lähtee heti kovaan nousuun, kun hopean hinta lähtee lähenemään 30$/unssi lukemia🤔

1 tykkäys

Enpä muista koska viimeksi koko salkku olisi 4% plussalla. Laitan kalenteriin tämän päivän ja muistelen sitä, kun luvun edessä on miinus.

1 tykkäys

Ihan vain mielenkiinnosta. Miksi sitä Wärtsilää pitäisi nyt myydä kun se on tuottanut 100%? Satasesta ylöspäinhän prosentit, jos niitä tuijottaa, alkaa kivasti nousemaan sille sun ostohinnalle jos kurssi jatkaa nousussa. :smiling_face:

2 tykkäystä

En mä oikeasti ole vielä myymässä, jos milloinkaan, mutta muista tappioista traumatisoituneena sitä jo mahdolliset tulevat laskumarkkinat ja voittojen menetyksen mahdollisuus käy mielessä :slight_smile: Kotimaasta nyt ei muutenkaan ole multibaggereitä vuosikausiin löytynyt. Tietysti tässä on aina mahdollisuus, että Wärtsilä sellaiseksi harvinaisuudeksi nousee. Kyllä mä otan riskin ja katson sen kortin vielä kärsivällisesti. Wärtsilän lähes suhdanneriippumaton momenttumi kaiken järjen mukaan kuitenkin jatkuu vielä vuosia vihreän siirtymän paineessa.

2 tykkäystä

Jee. Kiva päivä! :star_struck:

14 tykkäystä

Onko vastaavat nousut ja laskut tarvinneet Intrumin kohdalla viime kuukausien aikana uutisia? Mitä nyt viime vuodet seurannut niin aika volatiilia on paremmassakin markkinassa ollut.

3 tykkäystä