Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 1)

Merus Power noussut n. 85% antihinnasta (joka oli 5,62€). Tänäänkin raketoi 15%. Kesäkuun alussahan tuo listautui. Aikamoinen startti pörssitaipaleelle. STONK to the moon! Onneksi maltoin holdata :slight_smile:

5 tykkäystä

Kyllä minulle ainakin kelpaa lähes varma tuotto. Olen merkannut minimit(Netumiin vähän extraa) näihin luotolla ja myynyt heti avaushuutokauppaan. Pitkä salkku on sitten eri juttu.

16 tykkäystä

Minulle taisi tulla Puuilosta parin tonnin pikavoitto - merkitsin jotain, triplasin määrän pe, ja myin ma huippuun kun oletin että olisi lähiaikojen maksimihinta. Ei näemmä ollut, mutta en erityisesti halua lisää osakkeita pitkään salkkuun joten ihan hyvä tulos silti.

5 tykkäystä

Pointti, rakas Watson, oli lainaamani viestin ensimmäinen lause “olisin ottanut pikatappionkin”. Se jos mikä on ostelua ostosten vuoksi jonka kyseenalaistin.

Jokainen ymmärtää, että pikavoitto on yksi tapa tehdä rahaa. Niitä pitää vaan olla metsästämässä alati, ja siihen ei ainakaan oma aikani riitä. Lisäksi yksi alaspäin lähtevä käyrä voi pilata viisi edellistä kymppitason voittoa.

Nykymarkkinasta ei löydy oikeen mitään ostettavaa omaan salkkuun. Tämäkään ei ollut mielestäni halpa (Puuilo), jos ei katsele vuosia eteenpäin. Ennen ylimerkkausilmoitusta en tiedä onko muutkin kiinnostuneita. Lisäksi pikatappiotakin voi saada indeksien rajusta laskusta kaupankäynnin alkaessa. Pikavoittoa siis haettu ja se saatu.

5 tykkäystä

Pieni tolppa ilmestyi :finland: Sievi Capital

image

11 tykkäystä

Jep! Olen samaa mieltä, että ei kannata eikä oikein voikkaan tehdä sellaista, mihin ei aika riitä. :blush:

Olen itse osallistunut “viime aikoina” 6-7 IPOon (kirjoitin ekaksi IPAan :cowboy_hat_face:), kaikista on tullut voittoja useammista kympeistä reippaasti yli sataan euroon, kuitenkin maksimissaan jonkinverran alle 200 euroon. Nämä ovat tuntuneet etukäteen hyvin varmoilta jutuilta ja voitto on aina voitto, eli olen ottanut noussuprossat euroiksi. Parasta näissä on ollut se, että ei valtavasti ole tarvinnut käyttää aikaa ja on päässyt oikein hyville tuntipalkoille. :+1: Nightingaleen oli pakko tutustua enemmän ja jätin annin sen osalta välistä.

Kukin tavallaan, nämä ovat tuoneet mukavasti euroja ja hyvää mieltä eivätkä ole aikaani vieneet juurikaan. On hienoa, että on erilaisia juttuja, joilla voi saada kivasti lisää euroja, vaikka päästrategia olisikin joku muu. :sunglasses: Näissä antien ympärillä on ollut hauskaa sekä hyödyllistä keskustelua, joiden avulla olen oppinut paljon yhtiöistä. Kiitos siitä! :slightly_smiling_face:

10 tykkäystä

Pahoittelut kielenkäytöstä, mutta pakko vähän hehkuttaa :slight_smile:

73 tykkäystä

Onko joku muu törmännyt miksi Triterras tänään liikkuu korkeammalle normaalia reippaammin? En ainakaan yrityksen omilta sivuilta, enkä nopealla googlellakaan löytänyt mitään käypää.

4 tykkäystä

Poikkeava päivävolyymi ainakin, kaksin-kolminkertainen aiempiin nähden.
Olisiko tulossa jotain ratkaisua vihdoin auditointiin, tietoa vuotanut ulos :thinking:

1 tykkäys

Suomalaiset piensijoittajat, viikko 25: "Kamux yli 16 euron! ATH-kahvien kautta juhannuksen viettoon! :slight_smile: "

Suomalaiset piensijoittajat, viikko 26:

22 tykkäystä

… kunnes elokuussa suomalainen piensijoittaja voi sitten hypätä takaisin kyytiin taas vähän kalliimmalla :ok_hand::sunglasses:

15 tykkäystä

Joku päätti tänään ettei ruotsalaiset pelifirmat olekaan hyvä juttu. Stillfront -10% ja Embracer -5% :laughing:

6 tykkäystä

Mitä ruotsalaisten keskusteluista ymmärsin, niin olisiko SF edustaja todennut jossain jutussa, että analyytikkojen odotukset on liian korkeita. Toiseksi ostettujen firmojen edustajat saivat tänään osakkeensa ja vaihto ollut heti suurta (kun myyvät ne pois). Jollain tapaa tämä vetänyt Embracerin mukaansa.

3 tykkäystä

Nyt on pakko hehkuttaa, TietoEvry nousi toisen kerran 11.5.2021 alkaneella ajanjaksolla yli 27 euron :slight_smile: No, saapa nähdä, jääkö ilo taas lyhytaikaiseksi. Analyytikkojen konsensustavoitehinta taitaa pyöriä siinä 32-33 euron tietämillä.

9 tykkäystä

Tätä on odotettu :slight_smile: . Jatkuvasti on Osta-suositus päällä mutta kovin paljoa ei ole tapahtunut.

2 tykkäystä

Kamuxia suurin possa salkussa eli 600 kpl ja nyt ensimmäisenä siirtyi viisinumeroiseksi riviksi. QT seuraa sitten perässä, ainakin toivottavasti :slight_smile:

edit ainakin kävi viisnumeroisessa summassa :laughing:

18 tykkäystä

QT 100e :partying_face:

Eikun ootas… tää on uusinta. No, kelpaa kolmannenkin kerran…

20 tykkäystä

Spinnovan raketti tänään +17,40%. Kelpaa kyllä, olisi selvästi pitänyt ostaa avauksesta vaan lisää :slight_smile:

4 tykkäystä

Omistajalistaus ei tätä ainakaan tue ja olisihan siitä pörssitiedotekin pitänyt antaa jos Päivi myy.

1 tykkäys