Kyselyt ja vastaukset firman X tilanteesta TA:n näkökulmasta

Onko Tokmannissa positiivinen divergenssi? Tämä muistaakseni indikoisi käännettä ja lisäksi 200 liukuva on aika lähellä.
Mitä mieltä kokeneemmat on?

6 tykkäystä


Itse olen seuraillut daily falling wedgen kautta - jos jatkaa laskuaan, pattern eliminoituu

  • edit: @Tulipan 19 breakdown on itselleni rajahinta. Sen jälkeen on käyty 18 ympärillä volumen osalta paljon kauppaa. Myös fib .786 17.80 osuu lähelle, samoin silloin ollaan weekly oversold. Monthly std pivot S1 18.33 - uskoisin, että noilla tasoilla löytyy pohjat, jos vielä rallatellaan inflaation ja tavarapuutteiden pelossa alaspäin (siitä kai lasku johtuu?)
  • edit2: falling wedge on bullish pattern, joka perustuu siihen, että vaikka alalinja rikotaan, se tehdään vain hetkellisesti (lasku pysähtyy, ostovoima kasvaa). Myyntivoiman jatkuessa, siltä putoaa perusteet pois ja siirrytään bearish tilaan.
14 tykkäystä

Tuo edellinen kynttilä sulki jo alemman viivan alle niin ilmeisesti vielä toinen sulku alle tarvittaisiin varmistukseksi patternin rikkoutumisesta? Hyvin lähellä kyllä mennään.

Jos tuosta mennään läpi niin missä näet seuraavan mahdollisen tukitason? 17€:n kohdalla on gäppi ja aika karu matka olisi sinne.

Onko jollain teknisen analyysin taiturilla ollut Neste seurannassa ja mitä siitä pitäisi ajatella? Minulla ei ole minkäänlaista osaamista tekniseen analyysiin, mielessä on avauspositio. Mikäli ajatuksia kerrotte, niin kiitän jo etukäteen vastauksista.

3 tykkäystä

Alkaahan tuo alessa olemaan, mutta just petti isompi tuki kun mentiin huhtikuun IHS:n pohjien alle. En kännykällä saa tästä paremmin analysoitua, mutta itse odottaisin ihan tältä pohjalta vielä hetken. Muut voivat täydentää, näkisin nimittäin mielelläni muidenkin mielipiteitä kun tämä kiinnostaa minuakin.

3 tykkäystä

Saisinko pyytää kokeneempien mielipidettä Embracesta? Omaan alottelija silmään näyttää että ollaan laskettu huhti-toukokuun vaihteen huipuilta pitkin kanavan laitoja lokakuun pohjiin n. 75 tasoille, jossa oli pidemmältä ajalta tukitasoa. Siitä ollaan nyt noustu kohti kanavan ylärajaa tehden HH/HL ja menty läpi tämän päivän closingilla. Mitä riskitekijöitä näette, että teknisesti käänne ei toteudu nyt alkaneen trendin mukaisesti ja mitä vahvistuksia kaipaisitte, jotta näkisitte vahvemmat perustelut käänteelle?

Kiitos jo etukäteen näkemyksistä

6 tykkäystä

EMBRAC_B putosi osarin myötä rajusti, joka sai kurssikehityksen aika sekavaan tilaan sikäli, että rikkoi hyvin alkaneen nousuputken. Pudotusta on nyt seurannut viiden päivän higher low nousu ja 91.90 on vastuksena seuraavaksi. Double top? Higher low suhteessa 79.43 olisi jo ihan normaali ilmiö, mikä ratkaisee aika pitkälle jatkon. Kuinka syvälle se tehdään - syntyykö bull flag vai siirrytäänko konsolidaatiovaiheeseen. Bearit väijyy double toppia. Toisaalta osarin myötä bear volume oli niin suurta, että aika moni luovutti jo tuossa kohtaa, joten vaikuttaisi, että osa on palannut takaisin. Bull volume saisi nousta higher low:n jälkeen, jotta nousulle olisi voimaa.

11 tykkäystä

Kiitos, kuulostaa enemmän siltä, että on enemmän vaaroja kun mahdollisuuksia vielä. Jos nyt ymmärsin oikein niin double topin jälkeen kannattaa vielä jäädä odottelemaan uutta huippua, jotta varmistutaa ettei laskutrendi jatku

Ite oon piirtänyt tuon resistanssi viivan vähän alemmas kuin sinä. Näin kurssi olisi kivasti puhkaissut jo katon ja ottanut siitä hieman tukeakin, minkä jälkeen noussut aika väkevästi. Vaikka sen alle tuossa osarin aikana pikaisesti tipahdettiin, niin lasku stoppasi tuohon nousevaan tasoon ja siitä sitten palauduttiin.

1 tykkäys

Olisiko mahdollista saada TA:n asiantuntijoilta näkemystä EVOn tämän hetkisestä tilanteesta ja mahdollisista seuraavista askelista? Konsolidointia ollut havaittavissa jo usean kuukauden ajan, josta (kanavasta?) on nyt breikattu alaspäin läpi, mutta toisaalta tänään merkattu toistaiseksi syvin pohja ison kaupan myötä. Olen myös TA:n osalta tasolla aloittelija, mutta erittäin motivoitunut oppimaan. Pahoittelut jos jotkin käsitteet eivät ole oppikirjasta.

Kiitokset jo etukäteen mahdollisesta avusta.

3 tykkäystä

En ole asiantuntija, mutta olen tuota seuraillut myös.

Tosiaan rikottiin 1D ema200, joka on siellä 1300 paikkeilla. Mutta lokakuun pohja oli kuitenkin vielä ainakin tukena.

Seuraan nyt tuota 1W ema50, joka on n.1260, se olisi kyllä syytä pitää viikon lopuksi.

Jos 1W ema50 ei pidä niin itse tankkailen seuraavan kerran tuolla 1050 paikkeilla. Siinä olisi hyvin tukea ja myös 1W ema100 osuisi samoihin paikkoihin. Tuo on myös toiminut pari kertaa(2018 ja 2019) viimeisenä tukena. Sen alle ei ole EVO tainnut koskaan mennäkään.

3 tykkäystä

Haluaisiko joku ottaa kantaa Draftkingsin tilanteeseen? Mielenkiintoinen yritys, itse melkein omistin, kun omistin GNOGia, jonka Draftkings itselleen sitten osti. Kultanugetin myin sitten siihen uutisen aiheuttaman pomppuun.

Siitä lähtien olenkin katsonut, kun kurssi tippuu kuin lehmän häntä. Vähän spekulatiivinen firma ehkä tähän markkinan hermoiluun mutta pyrkii kasvamaan kovasti.

2 tykkäystä


Satuin just katsomaan tilannetta, niin laitetaan tähän samalla.
Itse ostin syksyllä 2020 ja myin pois tämän vuoden syyskuun alussa. Sen jälkeen onkin sitten ollut pulkkamäki alaspäin eikä loppua vielä näy. Double bottom tehtynä, mutta jos tämä ei pidä, niin seuraava vahvempi tukitaso vasta 30.50 tasolla. Tyypillinen falling knife siis ja oma vakio-ohje on, että odota trend changea. Vähintään 1H:lla, joka vahvistaisi daily HL:n. Sen alle stoppari ja toivomaan, että se pitää. Muuten “rinse and repeat”.

8 tykkäystä


Oisko Hyzonissa muodostunut H&S? Ja pahasti tollanen gappi odottelemassa pudotusta. Jos 7 ei pidä niin jonnekin 6.5 tasoille voidaan romahtaa? Mitä mieltä @DayTraderXL ?

4 tykkäystä


Itse olen aika tarkka, jos treidaan puhtaasti patternin mukaan eli olen hyvin kriittinen niiden “sääntöjen” osalta. Muutenkin seuraan HYZN:ia 4H:lla, koska sen vielä voidaan katsoa olevan 4H up trendissä (breikki 7.50 supportista oli niin ohut). H&S:ää ajatellen, oikea kainalo on liian korkealla, ero on 3% suhteessa vasempaan ja se on itselleni liikaa.
Sen sijaan 7.5 breakdown johtaa 4H down trendiin ja silloin daily support 7.26 on vaarassa. Sen myötä aletaan katsomaan myös 6.85 supportia, jonka breakdown avaa gapin 6.47 saakka.
Tämän päivän osalta 1H OS alkaa noin 7 tasolta, joka on aina seurattava asia, mahdollisen rekyylipompun osalta. Paljon mennään tänään koko markkinoiden mukaan, koska futujen premarket näyttää punaista kautta linjan.

  • HYZN seurannassa vain reg hours, koska premarket volume niin pientä
27 tykkäystä

Kiinnostaa tämä hyvin paljon tällä hetkellä :slight_smile: Nyt tultu syystä X ja Y hyvin paljon alas viimeisen viikon aikana ja mietin kuinka alhaalle sitä mahdollisesti vielä mennään.

5 tykkäystä

Eli kysymys edelleen relevantti. Voisiko saada näkemystä? :slight_smile:

Ping @DayTraderXL

6 tykkäystä

Nyt kun on tämä omicron ja muu sekoilu päällä niin voipi olla yrityskohtainen TA hieman herkkä kaikelle ulkopuoliselle häiriölle, siinä on turha piirrellä tukitasoja/trendiviivoja kun amaan aikaa kaikki pörssit rommaa, se imee aika vahvasti kaikki laput mukaansa.

Tämä tietysri vain henk.koht. näkemys, itse ottaisin hetken happea ja odottaisin tilanteen rauhoittumista jonka jälkeen katsoa uusiksi.

jos nyt jotain tukea hakisin niin helmikuun viikkokynttilän low on juuri nyt liipasimella eli jos tämä 906 läpäistään alas, ja ei pääse nopeasti takas päälle niin sitten seuraavaa tukitasoa voisi hakea jostain tammikuun 802:sta.

12 tykkäystä

Meni juuri Weeklyllä MA100 läpi jonka alla se ei ole käynyt sitten 2019 kevään. Jos nyt markkinalla on negatiivista suhtautumista uhkapelifirmoihin yhdistettynä omicron ja FED tapering / inflaatiohermoiluun niin vähän pahalta tuo omaan silmään näyttää. 920 sek päälle pitäisi jaksaa puskea että suljettaisiin tärkeän liukuvan päälle.

Keisarin mainitsemalla 802 tasolla voisi olla tukea. 2020 noin puolen vuoden ajan tapahtui konsolidaatiota 760 - 540 sek välillä. Tuolta väliltä löytyisi myös Weekly MA200 536 sek ja EMA200 696 sek

Jenkeistä seurannassa GENI ja DKNG. Eipä näytä näidenkään kurssien sulaminen kovin hehkeältä.

5 tykkäystä

Hyvän shortin yksi tunnusmerkki on ajoitus - tuskin olisi parempaan aikaan voitu julkaista, kun koko vedonlyönti/rahapelit yms. on olleet jo pidemmän aikaa alavireisiä. Riittää kun katsoo esim. DKNG:tä tai PENN:iä jenkeissä. Lisäksi kun korjausliikettä on ennusteltu markkinoille jo pidempään, niin eihän tuota paremmin olisi voinut tehdä. Yritin EVO-palstalla varoitella, että nämä yleensäkin vaikuttaa useamman viikon, ennenkuin häly hiljenee (edellyttäen, ettei mitään seuraamuksia tule ilmi).
Weekly support 802.8, jolloin ollaan samalla weekly oversold. En yllättyisi, jos tuolla käydään varsinkin, jos markkinoiden alavire jatkuu ennen joulua.

25 tykkäystä