Kyselyt ja vastaukset firman X tilanteesta TA:n näkökulmasta

Ei aikataulusta pysty sanomaan mitään. Voi valua hiljalleen viikkoja - kuukausia kuten joulu-helmikuussa ennen seuraavaa pomppua. Tai sitten voi pompata heti ensi viikolla.

Teknisestihän tuo näyttää tällä hetkeltä hyvältä, jos asiaa tarkastellaan loppuvuoden perspektiivillä.

Seuraavista viikoista lähtöarvoinen oletus on, että pysyy näillä tasoilla ja hakee hiljalleen voimaa seuraavaan pomppuun. Sen ajankohtaa on tosiaan mahdoton ennustaa.

1 tykkäys

Sun pitää ensinnäkin muistaa, että tekninen analyysi ei ole se, mihin jonkun yksittäisen yhtiön kurssikehitys nojaa. Toisekseen kun kysyt neuvoa treidiin, sitä ei kukaan voi antaa.
Jos minä olisin ostanut pohjilta, kun weekly TC up tapahtui noin 1.45 tasolla, mun stoppari olisi 1.25 tai 1.26. Mun target pitäisi olla minimissään 1.9 (lyhyt treidi), pidempi 2.9 (2x, mikä sopii hyvin weekly res:ien perusteella).
Hyvää tuossa on se, että on tehty jo monthly TC up, joten jos kulta lähtee nousuun, tämä olisi hyvä entry. Mutta jos sun avg on ylempänä, se toki muuttaa koko ajattelun. Sen vuoksi näin pienillä lähtötiedoilla on vaikea vastata konkreettisesti enempää.

1 tykkäys

Kiitos näkemyksistä!

Olen tuota tänään pohdiskellut pitkän kaavan mukaan ja todennäköisesti taidan päätyä ottamaan pienen lisäyksen vielä, mutta yritän malttaa olla kohtelematta tuota lyhytaikaisena treidinä vaan jos oppisi vihdoin istumaan pidempään näissä.

Olen muutaman kerran jotain hyvääkin onnistunut ostamaan, mutta sitten fomottanut jonkun muun kyytiin missaten ne parhaat nousut, kun käteisen puutteessa tulee aina irtauduttua treideistä, jotka eivät ole ehtineet toteutua toivotusti. Jännästi markkinaa ei ole kiinnostanut meikäläisen timeframe. :thinking:

Mikäli se kulta tästä oikeasti innostuisi isommin ylöspäin, niin hankala minulla on varmaan näillä taidoilla parempaakaan löytää, varsinkin kun treidaustaidot on aika heikot. Eli varmaan fiksuin itelle olisi “buy right and hold on”. Toivottavasti tämä nyt sitten on hyvä valinta, mutta kovasti tässä yritän heidän videoita katsella ja asset-handbookia selailla, että pääsisi kärryille.

Eka osto osui ihan semi-ok tuonne 1,37 ja toinenkin vielä kelvollisesti 1,42, mutta sitten myöhemmät lisäykset on kalliin puoleisia. Pahimpana tuo 1,81:llä otettu lisäys. Mutta löydän näemmä minäkin joskus niitä huippuja!

Tästä se alkaa se pitkäjänteinen sijoittaminen!

2 tykkäystä

Mitä mieltä fortumin tilanteesta teknisen analyysin perusteella?

Eli ajattelen tässä enemminkin sitä että onko tilanne karhunen vai härkänen?

Mörnii mörnii. Weekly sivuttaiskanavassa:

Päivächartista ehkä voisi olla näkevinään että breikkasi downward channelista, mutta sitten tuli kaiketi huono tulos ja nyt matkalla takaisin “urallensa”.

Itse pysyisin erossa ja käyttäisin energiani johonkin, joka tekee asioita (esim TSLA, SMCI, COIN). But that’s just me.

8 tykkäystä

Mitäs mielipiteitä teslan romahdus herättää? Millon odotettavaa nousua?

1 tykkäys

Tesla on saman hintainen kuin vuosi sitten. En erota romahdusta.
Olen taannoin sanonut, että en suostu maksamaan Teslasta yli 100 dollarin hintaa.
Se on edelleen mielipiteeni. Saa siis romahtaa vielä aika paljon, ennen kuin alan tutkia tarkemmin sijoitusmielessä.

Pössyttelevä ja kurssia alas sekä ylös arvaamattomasti kommentoiva toimittelujohtaja on yhtälö, joka ei ole omistamisen kannalta houkuttelevin.

Teslan 1 vuoden kehitys:

3 tykkäystä

Tänään oli testissä Aswath Damodaran 180 support :thinking: Kävi 177.57 ja hyvin on siitä pompannut. Jos lasku jatkuu, voidaan vasta 150 tasolla nähdä pohjat IMO.

4 tykkäystä

Voisiko joku tehdä jonkinlaisen analyysin MGI:n tilanteesta? hyvän osarin jälkeen nousu ollut vahvaa (osake on kyllä ennenkin noussut vahvasti lyhyeksi ajaksi), joten olisikohan tässä mahdollisuus kurssin pidemmälle nousukäänteelle?

7 tykkäystä

Miltä tuo Kempowerin vasin räyhäkkä lasku vaikuttaa osaajien mielestä? Onko pulkkamäki niin jyrkkä, että parempi on seurailla sivusta vai joko alkaisi näkyä pidäkkeitä laskulle teknisessä mielessä?

1 tykkäys

Intrum taisi mennä juuri all time low lukemiin ja edessä on vapaapudotus ilman tukitasoja? :grimacing:

1 tykkäys

Ei sentään, vuodelta 2003 löytyy 27.30 mutta tuskinpa tuota mikään botti enää ottaa huomioon :cold_face:

9 tykkäystä

@DayTraderXL mainitsikin, että 1H TC up tehty.

Nyt näyttäisi 4H TC up kohtalaisen vahvalta? Daily TC up n. 29 tienoolla ylityksen jälkeen voisi olla mahdollinen, aika lähellä ollaan. Hyvä kai se olisi tuo n. 29 ylittää, mutta varmaan uuden HL kautta myös mahdollista tehdä.

Tukea voisi löytyä esim. tuosta 26 tietämiltä HL varten.

Kuva 4H

Kiitokset @DayTraderXL panoksestasi ketjuun
vilpukkaulpukka

3 tykkäystä

Miltäs Apple näyttää TA:n puolelta. Houkuttelisi hieman näpätä salkkuun.

Mitä tarkoittaa TC?
Teknisen analyysin slangi on outoa, kun en ole opiskellut TA:ta, kuin lähinnä omin päin graafeja havainnoimalla.

1 tykkäys

Näyttää vahvasti double topilta daily toistaiseksi. “Follow through” pitää syntyä myös, muuten näistä syntyy bull trappeja. Samoin tällainen pitkä nopea yhden päivän nousukynttilä on petollinen, välille ei jää oikein tukea, jolloin vaarana on, että palataan lähtötasolle.

3 tykkäystä

Trend change.

Merkit täyteen. Joko? Ei. Nyt? Joooo

1 tykkäys

Tuo messupuheen ”paljastus”, että eyeQ systeemeitä myydään Q1:llä 3.6 miljoonaa ja Q2:lla yli 7 miljoonaa, ei kyllä oikeuta nähtyä reaktiota.

Vaikuttaa fomo-pompulta, joka palautuu täysin tai lähes täysin.
Graafissa ja indikaattoreissa on kyllä tiettyä vahvuutta, mikä saattaa viitata pohjien löytymiseen.
Sattaa tehdä tuplapohjan ennen kuin on lupa nousta kestävämmin.

Onko ajatuksia EHangista teknisessä mielessä? Ohessa daily-graafi. Breikkasi eilen orastavasta nousukanavasta ylöspäin mukavalla volyymillä, premarketissa myös nousussa. Julkaisee perjantaina Q4:n, joten siinä mielessä erikoistilanne päällä.

1 tykkäys