LeadDesk sijoituskohteena

LeadDeskin melko uutena omistajana veikkasin väärin: yhtiön kasvu ei lähtenyt vieläkään liikkeelle.

Onneksi ei kuitenkaan mitään tulosvaroituksen tyyppistä, ja onhan yhtiön suunta myös monelta osin oikea mitä tulee sen omaan tekemiseen.

Haluan uskoa, että @Olli_Nokso-Koivisto on oikeassa Inderesin Q3-haastattelussa mitä tulee tekoäly vs. ihminen contact centereissä. Ainakin toistaiseksi ihminen asiakaspalvelijana sitouttaa asiakkaat AI:ta paremmin, ja kyllähän koulutettu ja taitava asiakaspalvelija onnistuu hyvää palvelua antaessaan myös myyntityössä.

Lisäksi uskallan väittää, että enemmistö meistä haluaa ainakin toistaiseksi ensisijaisesti asiakaspalvelua ihmiseltä, ei tekoälyltä. Aiheeseen liittyen löytyy esimerkkejä myös työelämän puolelta (vaikkapa it-alalla toimivilta kavereiltani), mutta ei tässä asiasta tarkemmin.

Toki tekoälyn kehittyessä näihin voi tulla - ja mitä ilmeisimmin tulee - aikanaan muutos.

Osakkeen hinta voi tippua alle kuudenkin euron, mutta minä jatkan toistaiseksi holdaamista. Povaan kasvuajureita viimeistään 2025 H2 alkaen (esim. Keski-Euroopan tarjoamat mahdollisuudet) mutta vaarana on, että odotettu kasvuspurtti aina vain siirtyy ja siirtyy eteenpäin.

@Antti_Luiro lle muutama kysymys, jos ehtisit vastata lyhyestikin:

  1. Muistaakseni Q2-haastattelussa toimitusjohtaja antoi ymmärtää, että LeadDeskin kilpailijoilla on ollut vastaavia ongelmia ylärivin kanssa. Onko käsitystä, pitääkö tämä paikkansa? Vai löytyykö kilpailijoista yksi tai kaksi yhtiötä, jotka ovat alan tähtiyhtiöitä ja joilla on mennyt LeadDeskia selvästi paremmin?
  2. LeadDesk osana suurempaa fuusiojärjestelyä tai LeadDesk mahdollisena yritysostokohteena? Onko näillä spekuloitu LeadDeskiin liittyen? Tiedän toki, että tällaisilla arvailuilla ei tule sijoituspäätöstä tehdä, mutta ainahan nämä spekulaatiot kiinnostavat sijoittajia.
  3. Olisiko mahdollista saada LeadDeskista laaja raportti esim. puolen vuoden sisällä?

Kiitos!

4 tykkäystä