Tähän vielä lisäys keskustelun pohjalta: Teneo pääsee suuriin asiakkuuksiin mukaan “teknologiakumppanina”, eli asiakaspalveluohjelmisto voi kokonaisuutena tulla isolta toimittajalta (esim. AWS), mutta Teneolta voi tulla esimerkiksi Voice AI, joka ottaa vastaan puhelut ja reitittää ne eteenpäin asiakkaan tarpeen perusteella.
Käytännössä Teneo voi siis kasvaa varsin nopeasti jos ovat päässeet oikeiden kumppanien kanssa mukaan toimituksiin (laskutuksessa on käyttöön nojaavia komponentteja). Heidän liikevaihdon kasvu ei ole niin kiinni koko markkinan kehityksessä, vaan enemmänkin AI-toiminnallisuuksien käytön kasvussa, eli ovat positioituneet kasvavaan markkinalokeroon. Suunnilleen sama kuva oli kokonaismarkkinan kehityksestä, eli Enterprise-puolen kysynnän piristyminen on jossain määrin näkynyt tänä vuonna.