Digia oli ensimmäisiä osakkeita, johon lähdin mukaan. Pääsyy Digian valitsemisessa salkkuuni oli se, että tiesin sen olevan mukana tulorekisterissä (KATRE). Ajattelin, että tuo hanke on iso rahasampo Digialle ja pitkään. Eli kevyin perustein lähdin mukaan.
Ajan saatossa tutustuin firmaan paremmin Inderesin materiaalien myötä ja muutenkin paljon firmaa tutkimalla. Digian olen nähnyt turvallisena kivijalkana salkkuuni, joka ei välttämättä ole se seksikkäin firma, mutta laadukas yhtiö, jolla ei ole mielestäni erityisen suuria heikkouksia.
Annan suuren arvon Digian tavalla viestittää asioista esimerkiksi Timo Levoranta kertoo mielestäni asiat, miten ne ovat kaunistelematta ja suoraan. Tämän firman viestintä on avointa ja selkeää, joten ei tarvitse jäädä pohtimaan, että mitä he oikeasti tarkoittavat.
Digiassa tunnutaan uskottavan pitkäjänteiseen ja kärsivälliseen työhön erityisesti kehittämispuolella; asioita katsotaan aidosti pitkällä tähtäimeillä tai sellainen mielikuva minulle on tullut tutkimustyöni tuloksena.
Ala, jolla suosikkifirmani toimii on kovasti kasvava ja näen, että Digia ahkeran sekä pitkäjänteisen kehittämis- ja investointityön avulla pysyy mukana hyvin peleissä. Pitkäjänteisyyttä tukee erilaiset jatkuvat palvelut ja skaalautuva liiketoiminta, tämän lisäksi hyviä tulevaisuuden näkymiä luo käsittääkseni kohtalaisen hyvin onnistuneet ja osuneet yritysostot.
Asiakkaita Digia on ymmärrykseni mukaan palvellut yleisesti ottaen hyvin, mikä tuo varmuutta projekteihin ja asiakaspysyvyyteen. Mielestäni erilaiset pienemmät ja isommat uutiset viime ajoilta tukevat näitä mielikuviani.
Digiassa ei sinällään ole mitään ihmeellistä ja vaikea nähdä, että olisi mikään erityisen nopeasti kasvava firma, mutta kokonaisuus on kunnossa ja selkeää potentiaalia löytyy vielä mm. kannattavuuden parantamisen osalta etc. Laadukas ja hyvin johdettu firma, jonka uskon kasvavan hyvin ja laadukkaasti tulevaisuudessa, joka toivottavasti vielä kunnostautuu kansainvälistymisen saralla.
EDIT: Matka tämän firman kanssa on ollut hyvä, tosin ei isoja yllätyksiä ylöspäin tai alaspäinkään, mutta ihan hyvä yhteinen matka meillä on ollut ja vähän olen saanut niitä pahamaineisia osinkojakin tästä.
P.S. Oikeasti lempiyhtiöni on Hyzon, vaikka en sitä omistakaan enää.