Tämän kysymyksen vastaus pohjautuu aikaisempaan siltä osin, että uskon laadun (läpi operaation, ei pelkästään teknisesti tuotteessa) lopulta voittavan, varsinkin nykyään kun kuluttajalla on symmetrisempi tieto vaihtoehdoistaan kuin koskaan ennen ja vaihtamisen kustannukset ovat lähellä nollaa. Netscapen legendaarinen toimitusjohtaja ja Marc Andreessenin pitkäaikainen yhtiökumppani Jim Barksdale tapasi sanoa "There are only two ways to make money in business: One is to bundle; the other is to unbundle.". Vaikka teoriassa siis Spotifystä, Netflixistä tai Amazon Prime Musicista voisi tulla ns. super app, joka tarjoaa kaiken mikä liittyy edes kaukaisesti musiikkiin ja viihteeseen niin olen erittäin skeptinen sen suhteen, etteikö siinäkin markkinassa pärjäisi erikoistunut ja laatuvetoinen toimija, joka toimittaa juuri karaokea haluavalle kuluttajalle parhaan karaoken, eikä vain riittävää karaokea kaiken muun roinan seassa - jopa super appien luvatussa maassa Kiinassa Tencent on eriyttänyt karaoke appinsa WeChatista ja Tencent Musicin pääpalvelusta WeSing -nimiseksi appiksi. (Tämän takia me keskitymme ensiksi länsimaiseen markkinaan, jos Aasia -kysymys kävi jollakulla mielessä)
Laatuun ja karaokekokemuksen tärkeimpiin osiin keskittyminen on ehdottomasti meidän mielestämme paras myynnin edistäjä, mutta samalla myös kilpailuetu ja suoja Spotifyn kaltaisia alalle laajentujia kohtaan. Koska Singa keskittyy kehittämään itse laulamiskokemuksesta aina vain parempaa (Singassa ei esimerkiksi voi ainankaan vielä hetkeen nauhoittaa, koska se ei ole kriittinen ominaisuus laulamiselle) niin voimme palvella samalla tuotteella kotikäyttäjää kännykällä, selaimella ja älytelevisiolla sekä ammattilaiskäyttäjää karaokebaareista musiikkiterapeutteihin. Koska Singa toimii näin laajasti läpi kaiken sen missä karaokeharrastaja haluaisi laulaa niin uskoisin, että Singasta olisi jokseenkin vaikeaa vaihtaa välttävään ja vain vaikkapa kännykässä toimivaan karaokekokemukseen, joka nyt sattuu olemaan vähän edullisempi (9,99 euroa kuussa ei ole länsimaissa niin hirveä määrä rahaa). Olemme nähneet tämän Singan ammattilaisasiakkaiden puolella jo nyt; kun Singa tulee taloon niin se yleensä poistuu vasta kun yritys/baari/yms menee konkurssiin tai lopettaa karaokeen liittyvän toiminnan. Tällä hetkellä kuukausittainen “kilpailijalle” vaihtamisen kautta tapahtuva asiakaspoistuma ammattilaispuolellamme on noin 0,1%, eikä Singa ole missään nimessä halvin tapa järjestää baarin karaoket.
Tähän siis summauksena; raivoisa laatu läpi operaation ja keskittyminen vain niihin asioihin jotka ovat absoluuttisen tärkeitä johtavat lopulta kestävään menestykseen, kilpailijoiden koosta huolimatta.