Nyt juodaan kahvia kaksin käsin, kiitos Petri mainiosta Marimekko-livestä, en valitettavasti päässyt ihan liveä katsomaan, joten piti katsoa “takautuvasti”.
Mahtaakohan kellään muilla täällä olla näin hienoja kuppeja?
Nyt juodaan kahvia kaksin käsin, kiitos Petri mainiosta Marimekko-livestä, en valitettavasti päässyt ihan liveä katsomaan, joten piti katsoa “takautuvasti”.
Mahtaakohan kellään muilla täällä olla näin hienoja kuppeja?
Markkinakin tykkää. Koska korkataan 60€?
EDIT:
P.s. Inden nykyinen suositushinta on 55€ ja tulosennusteissa vähintään 10-15% nostopaine, eli huomenna tuleva uusi suositushinta alkaa takuuvarmasti 6lla
Why not 70€? They are obviously rapidly growing in Asia-Pacific region.
Hienoa suorittamista! Käyttökate ja KV-liikevaihdon kasvu
On hyvä päivä olla Marimekkobulli
On kyllä vahvaa tekemistä. Itse olen paristakympistä omistanut on ja off mutta tässä voi olla sellainen keissi että kasvutilaa on ja siirryn puhtaasti holdariksi. Tässä on ehkä sellainen Mungermainen great company with fair price tyyppinen tilanne ja pitää vaan jaksaa istua kyydissä
@Petri_Kajaani . Voisiko tätä kysyä jotenkin Marimekon haastattelussa Alahuhta-Kaskolta. Kesämallisto mansikkavuoret on käytännössä kaikkialta loppu. Onko tuote erät niin pieniä, vai onko tuotteita tulossa lisää, vai miksi näin kun myynti vetää. En oikein tiedä onko tuo miten kysyttävä kysymys, mutta kiinnostaa itseäni senkin takia, kun mistään ei ko. tuotteita enää tunnu saavan tai todella heikosti jäljellä ja kesäkin on vasta tulossa.
Vai onko muotialalla tarkoituksella nämä minierät brändiarvon takia, osaatko sinä sanoa?
@Petri_Kajaani kysymys täältäkin Tiinalle. Kansainvälistyminen lähtenyt q1 mukaisesti hyvin liikkeelle aasia & emea alueella strategian mukaisesti, millä tavoin tässä saadaan jatkumo? Lisätäänkö yhteistyötä lisenssikauppaa esim. Uniqlo. Avataanko lisää kivijalkaa vai panostus verkkokauppaan aasian alueilla?
Ja vielä bonuksena, pohjois-amerikan myynti/myynnin panostukset kiinnostaisi? P-amerikka ei suoranaisesti strategiaa ole, mutta onko aikeissa lisätä siellä myyntiä ja markkinointia?
Toivottavasti pääset kiinni, saat muotoilla kysymyksiä parhaasi mukaan.
Hei,
Koskeeko alla oleva kuvio myös Marimekkoa jollain tapaa?
No niin ne todella oli! @Petri_Kajaani :lle vois kyllä hommata jonkun oman torin siihen Inden tornin juurelle, niin ei kuluis liian paljon aikaa Kajaanin torille ajamiseen eikä torilla hillumiseen. Taikasormisointu = Kamux, Harvia, Marimekko…
Masse-setä, FA, Koska Noksu-rinkulat pääsis taas kyytiin?
Todella informatiivinen live (taas)! Mitä mietteitä herättää Marimekon raportoiman brändimyynnin lasku? Entä tuleeko Aasian kasvu Amerikkojen tuloksen hinnalla? Panostetaanko Amerikkaan siis riittävästi?
Moikka ja kiitos hyvistä ehdotuksista. Laitoin kyssärit Tiinan haastattelua varten jo yhtiölle menemään tossa vähän aikaa sitten, kun he haluavat ne aina vähän etukäteen, jotta voivat valmistautua haastatteluun. Otin mukaan @Iltsu ja @Jakali ehdotuksia patteristoon mukaan.
Pakko nostaa hattua jos pystyy tällaiseen tulokseen, vaikka edelleen osa myymälöistä rajoitetuilla aukioloilla sekä osa osittain suljettuna (mm. Japanissa). Brändi tuntuu olevan kovassa nosteessa, ja silloin tulos myös sen mukainen. Itse palasin omistajaksi tänään, vaikka kärkyin paikkoja jo paljon halvemmalla (mm. koronakuopassa).
Marimekon 70v bileet alkaa täällä huomenna 12.00
Laitetaan tänne, ettei jää huomaamatta
Tämä Nordström Pop in on kyllä mielenkiintoinen avaus, oli pakko käydä heti kattomassa, mistä Tiina kertoi. Samalla kun kasvetaan päämarkkinoilla Aasia, Emea, niin samalla tehdään pieniä kohdistettuja panostuksia P-Amerikkaan ja tehdään brändiä tunnetuksi.
Oma rautanen analyysini kuuluu näin: Homma rullaa raiteillaan, USAankin lähdetään pienten pop in myymälöiden kautta katsomaan kuinka värit ja kuviot maistuu. Toivottavasti nähtäisiin jossain kohtaa jenkkienkin päässä samankaltainen yhteistyö kun Uniqlo on Aasiassa.
Kyllähän Marimekolla on pitkä historia Pohjois-Amerikassa ja yhteistyömallistoja muun muassa Conversen, Banana Republicin ja Targetin kanssa. Olen myös saanut hyvän kuvan Pohjois-Amerikan vetäjistä ja uskon, että homma on oikein pätevissä käsissä. Samalla on kuitenkin helppo ymmärtää, että Marimekko kohdistaa enimmät paukkunsa sinne, missä markkina kasvaa voimakkaimmin.
TP 62e / Lisää
Hyvältä näyttää!
https://www.inderes.fi/fi/system/files/company-reports/yhtiopaivitys_marimekko_210521.pdf
Juuri näin, muotoilin vähän huonosti! Asian ydin oli ehkä siinä että usaankin panostetaan vaikka ei päämarkkina olekkaan, tämä pitkällä pelillä voi sataa isommin Marimekon laariin.