Meriaura Group (entinen Savosolar)

Niin. Minä olen maksanut kaikki optiot ja muut varmaan 5 vuoden aikana.Olen perustellut sen itselle että osallistun vihreään siirtymään… Nuo kaksi mitkä on jäljellä vielä maksan… Sitten rupean ostamaan jotain mikä voi ehkä tuottaa jotain… Hyvä idea ei riitä eikä

edes oikea hetki. Jotain uupuu valitettavasti.

  • Erot yksityiskohdissa mahdollistavat vallankumouksellisen tuotteen

  • Keräimemme on Solar Keymark -sertifioitu ja testattu SPF:n tutkimuslaitoksilla Sveitsissä,
    sertifiointi on sertifiointi, myös Sveitsissä

  • Ajattele isosti

Aurinkoenergia on varmasti tulevaisuutta, mutta markkinat arvostavat yrityksen lukuun 7,17 milj €

Totean tähän ainoastaan 1 kommentin mitä olen firmaa heikosti seuranneena huomannut.

Oman sijoitus-urani aikana selväksi on tullut se, että huono ja väärin motivoitu johto voi tehdä tuhoa missä tahansa firmassa.

Erityisesti se tekee tuhoa firmassa joka in huonossa hapessa.

Savo-solarin johdon toiminta ei minua ole tippaakaan vakuuttanut viime vuosina, päinvastoin. Se vaikuttaa huonolta johtamiselta ja ei herätä luottamusta.

Historiallisesti on toiminut hyvin kun olen välttänyt yrityksiä joiden johtoon en koe luottavani.

Viimeisen 1v esimerkkejä: Vincit ja Enersense.

8 tykkäystä

Milloin nuo seuraavat optiot tulee lunastukseen?

Näillä näppäimillä:

“Jokainen Optio-oikeus antaa omistajalleen oikeuden merkitä yhden (1) uuden osakkeen [- -] 12.9-23.9.2022 (Optio-oikeus TO9) [- -] välisenä aikana. Optio-oikeuksilla merkittävissä olevien osakkeiden merkintähinta määräytyy siten, että merkintähinta vastaa [- -] 29.8.2022–8.9.2022 (TO9) välisenä aikana [- -] Yhtiön osakkeen kaupankäyntivolyymilla painotettua keskikurssia alennettuna 25 prosentilla First North Growth Market Finlandissa.”

Ks. esim. https://savosolar.com/wp-content/uploads/Savosolar-EUn-Kasvuesite-FI.pdf

2 tykkäystä

Eikös tämä ole aina noussut ennen merkkaamista. Viime kerralla reiluun 7 centtiin

Mikäs tällainen sivu on?

Eli nytkö se Auringon paiste sitten alkaa? Alko loppuun jo usko…

Siltsu tulee luo uuden käyttäjätilin kirjoittaan ensimmäisen kommentin ikinä sopivasti sen jälkeen kun Sininen Planeetta mystisesti promoaa jotain.

Nyt vaikuttaa kalaiselta touhulta.

Tänne voitaisiiin kirjoitella ajatuksia kauttaaltaan ajatuksia Savosolarista.

Huomenna Q2 tulosjulkistus, olettaisin että markkinat olisivat erittäin suotuisia tällä hetkellä erilaisille aurinkoenergia ratkaisuille.

3 tykkäystä

Netissä hakusanalla Savosolar, scrollasin alas asti ja siellä se juttu näkyi.

Omasta mielestä kirjoitin vain mitä olin bongannut ja siihen perään on heitetty omassa pikku päässä herännyt kysymys perään, moderaattorit ovat tulkinneet sen mainostamiseksi ja se mun postaus on siis liputettu. No, koitanpa ottaa opiksi…

Erään nimeltä mainitsemattoman talousasioita käsittelevän julkaisun (ei saa mainita nimeä ettei mainosteta😆) verkkosivuston keskustelupalstalla tuosta aiheesta kuitenkin revitellään, että sieltä mä sainkin jo tavallaan vastauksen. Ne ketkä arvaa mistä keskustelupalstasta on kyse, niin voivat käydä katsastamassa…

2 tykkäystä

Sieltä se nyt tuli ja pettymykseltä vaikutti niinku ehkä olettaa saattoi. Sinisen Planeetan hypeä ei yllättävää kyllä näkynyt. Ehkä tämä katsaus olisi sitten pitänyt olla kiinan kielellä “siellä jossain sivustolla”.

2 tykkäystä

Järkyttävää! Aina tappio suurempi kuin liikevaihto. Mitä siellä yhtiössä oikein tehdään?

2,5milliä kassa. Loppuvuonna taas antia.

4 tykkäystä

Tarina jatkuu kuten ennenkin, luulisi väkisin tässä aurinkoenergian kasvuvaiheessa heillekin jotain valuvan, mutta ei…ei noihin uusiin anteihin taida kohta osallistujia olla.

4 tykkäystä

No hypeä tai ei, mutta eiks kukaan täällä ihmettele sitä miksi ton Kiinan proggiksen valmistumisesta ei tiedotettu kesäkuussa? Kun nythän se mainittiin osarissa että kesäkuussa oli luovutus.

Joo myönnän, joskus mun postaukset saattaa helposti näyttää jonkun silmään hypetykseltä. Tosin kyllä mäkin tietysti olisin odottanut vähän positiivisempaa osaria. Eli kyllä, olen hieman pettynyt kuten varmaan moni muukin ja kyllä, on ollut vähän surullista katsottavaa tämä…

Silti joku pikku etiäinen kaihertaa takaraivossa että josko niitä kunnon kauppoja alkais tulemaan useammin kuin kerran puolessa vuodessa.

JA koska olen optimisti (varmaankin se on luettavissa mielenvikaisuudeksi), jotain positiivista pitää aina kaivaa vaikka väkisin: osarissa ei ollu mainintaa semmosesta, että oltais suunnittelemassa UUSIA anteja :laughing:

1 tykkäys

Anti tulee erillisellä ilmoituksella. Etkö näe että kassa loppuu tänä vuonna?

1 tykkäys

Lähtisin voimakkaasti ehdottamaan johdon vaihtamista. Nykyinen tapa tehdä asioita ei selkeästi toimi. Melkein mikä tahansa muu esitys vaihtoehtoisesta strategiasta ja taktiikasta on parempi kuin nykyinen.

8 tykkäystä

Samaa mieltä. Vastuu kannattavuudesta ja surkeasta tilauskannasta. Liian kauan poltettu sijoittajien rahoja.

1 tykkäys

Homma ei tunnu menevän eteenpäin, ei sitten millään vaikka EU:ta myöten suorastaan yritetään työntää suosta ja hypen kaikkea aurinkoenergiaa kohtaan pitäis olla taivaissa… :smiley:

Kapasiteettiakin pitäisi olla moninkertaisesti enemmän tehdä, myyntityötä ilmeisesti tehdään (ei kyllä hyvin millään mittarilla katottuna) mutta aina syyt vaihtuu miksi eurot ei kolise. Joutuuko tässä vaan toteamaan että tuote on sitten huono jos vika ei ole johtajissa.

Mutta joo, itekki vielä keväällä ajattelin että tässä voisi olla potentiaalia, nyt olen seuraava luovuttaja. Varmaan se johtajiston muutoksen vaatii että vähän sais toivonrippeitä takasi. Itellä osakkeet olikin kyllä myyty aikapäiviä sitten pois, mutta jonkinlainen pehmeä kohta on ollu Savosolaria suuntaan.

Ja miksi osakkeet möin, oli kun satuin lukemaan “zombie-firmoista” ja mieleen piirty ekana Savosolarin melkein täydellinen hiljaisuus koko kesän. Pakolliset ilmoitetaan, osavuotiskatsauksessa ympäripyöreästi sanotaan että hyvältä näyttää ja tulos on ja pysyy tappiollisena ja pyörä pyörii.

1 tykkäys